Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
24 години з життя журналіста-початківця

Журналістика — професія, сповнена таємниць і пригод, яку, однак, не можна назвати легкою. Кожен, хто працює в цій сфері повинен бути провідником у світ правди. Від журналіста завжди чекають оперативності у висвітленні подій, достовірності фактів.

Цього літа мені вдалося попрацювати на одному з телеканалів Одеси. За час роботи на телебаченні коло мого спілкування розширилося, кожен день приніс знайомства з новими людьми, деякі з них виявилися дуже цікавими.

Одним з перших завдань, яке доручив мені головний редактор, була поїздка до Ізмаїлу. Саме там проходив чемпіонат Бессарабії з пляжної боротьби, на якому були присутні спортивні клуби з усього одеського регіону. Було складно, бо я не знав ні міста, ні людей, гадки не мав, із чого починати, адже це було моє перше повноцінне журналістське завдання.

Відкривши Інтернет, я почав детально вивчати історію міста, його культуру, менталітет людей. Невдовзі у мене сформувалася думка, що бессарабський народ є дуже гостинним і відкритим до нових знайомств. Так, приїхавши до Ізмаїлу, я закохався у місто з першого погляду. Це незвичайне місто захоплювало багаторічною історією своїх архітектурних пам’яток.

Пляж, на якому проводили змагання, був розташований на березі Дунаю. Цього дня я прогулювався уздовж берега цієї дивовижної ріки, спостерігаючи за її розкішними берегами та невгамовним птаством.

Після того, як оператор підготував техніку, ми приступили до роботи. Під час першого інтерв’ю я помітив, що моя рука безконтрольно почала тремтіти від хвилювання разом із мікрофоном. Ситуація виходила з-під контролю. Проскочила думка, що так можна й підвести знімальну команду, і це змусило мене зібратися духом.

В першу чергу, я сфокусувався на особистості спортсмена: глядачів завжди цікавлять сюжети про конкретних людей, будь то спортивні або будь-які інші новини. Після першого інтерв’ю я став розкутішим, відчув себе в кадрі. Коли оператор у перерві знімав закадровий матеріал, я уважно спостерігав за його роботою, за тим, як він повністю віддавав себе процесу зйомки. І це зрозуміло, адже саме очима оператора ми бачимо композицію й дію у кожному кадрі.

Зібравши матеріал, я вирушив на телеканал працювати над сюжетом. По дорозі я аналізував сьогоднішній день: було приємно, що зміг впоратися з хвилюванням і не здався. 

У процесі створення сюжету виникало чимало проблем: із технікою, із написанням закадрового тексту, із розшифровками синхронів. Давався взнаки брак досвіду. Добре, що колега по роботі не залишилася байдужою до моєї проблеми та з радістю вирішила мені допомогти. Так, поради досвідченої журналістки допомогли мені рухатися в правильному напрямку.

Під час написання матеріалу я сильно хвилювався: якою буде реакція на нього майбутнього телеглядача,чи зможе він зрозуміти, що я хотів донести до його уваги? Але ось вже редактор схвалив мій матеріал, і я, забувши про свої хвилювання, вирушив до студії запису для начитування закадрового тексту. Здавалося б, фахові обов’язки диктора дуже прості — всього лише начитати текст. Однак це потребує досить серйозних професійних якостей і навичок, зокрема, чітко поставленого голосу й дикції, яких в мене, як виявилося, ще нема. Після численних невдалих спроб місцем перед мікрофоном довелося поступитися професійному дикторові.

Останнім кроком виготовлення телевізійного сюжету є монтаж відео. Це творчий і високотехнічний процес, на етапі якого поєднуються відзняті матеріали та закадровий текст. Мені було цікаво спостерігати за тим, як працює монтажер.

Це був мій перший сюжет, і в той момент я пишався собою, одночасно відчуваючи велику відповідальність перед майбутньою аудиторією. Головне в роботі — результат, і я ще раз переконався, що домогтися високих результатів неможливо без злагодженої роботи професійної команди.

Олександр Бончев

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний

Студентські газети – результат колективної роботи майбутніх журналістів

На факультеті журналістики, реклами та видавничої справи викладають дисципліну, що направлена на відточення студентами практичних навичок володіння словом, – журналістську майстерність. На цих заняттях студенти

Осінь по-карпатськи

Карпати – багата культурна історія, збирання ягід та грибів, катання на лижах і сноуборді, риболовля, купання в гірських річках і просто естетична насолода краєвидами. Ми