А може стати блоґером і заробляти мільйони?

Газета «БезКордону» поспілкувалася з відомим блогером Микитою Козирєвим. Його сторінка на YouTube «Козырный уголок» має 1,88 мільйонів підписників. Микита Козирєв записує пародії на голоси різних героїв із мультфільмів, політиків, шоуменів тощо.

— Блогінг — це ваш основний прибуток?

— Наразі це найголовніший прибуток, але я також паралельно займаюся монтажем, можу провести захід, щоб знятися в кліпі, якщо є запит. Також веду шоу в продюсерському центрі «StartTime» під назвою «Я гений». Це інтелектуальна вікторина з участю дітей, де я ведучий.

— Скільки років ведете свій канал?

— Цьогоріч ювілей — 10 років. Тобто, я почав знімати відео з 2011 року,але в тому вигляді, яким воно є зараз — десь у 2015-2016 роках. Тоді це мало професійний вигляд на постійній основі. Я намагаюся хоча би раз у тиждень створювати новий контент. Правда, у період карантину періодичність трішки змінилася, але вже більш-менш все повертається в нормальне русло. Паралельно ще веду «стріми», але це як додатковий контент для аудиторії.

— Скоро буде 2 мільйони підписників. Це майже вдвічі більше, ніж населення Одеси. Важко було вийти на такий рівень?

— Було важко в тому плані, що це дуже довгий процес. В той час про мене мало хто знав, хоча я виступав на телебаченні у програмі «Велика різниця», але у мене тоді було навчання й поєднувати було складно. Я закінчив одеську консерваторію, познайомився з колегами, почали разом знімати. То був справжній підйом. 2015-2017 роки — це момент зародження ринку платформи YouTube, не було ще TikTok, і у всіх був запал. Я брав участь у програмі Малахова, після пародії на «Despasito» ми потрапили до передачі «Автор ржет», де було зібрано Інтернет-меми. Там я познайомився з авторами «Кривого зеркала», з якими й досі підтримую зв’язок.

— Чому не продовжили діяльність, пов'язану з навчанням у консерваторії?

— Я грав там на піаніно й після закінчення майже знайшов роботу викладачем у школі, але мене не влаштувала заробітна плата. Вирішив, що канал буде більш прибутковою сферою. Інколи можу щось грати на фортепіано. У мене є ще один канал, не такий популярний, де я пишу хіти, добірки. Але це вже більше для себе.

— Які переваги надає блоґінг на платформі YouTube?

— Якщо порівнювати з їжею, то Instagram — це перекус, а YouTube — повноцінний обід. Я не дуже люблю текстові блоги, висвітлювати особисте життя, мій розпорядок дня, а YouTube — це більш зрозуміла платформа. Я знаю, як з нею працювати, як закликати аудиторію, що їй цікаво, які ролики тощо. Але, це не означає, що мені не було би цікаво спробувати щось інше, просто, напевно, ще не дозрів для цього.

— Багато хто починає вести власний канал, але потім закидує. З чим Пов’язана така тенденція? Може існує якийсь алгоритм відбору в ТОПи?

— Чіткого алгоритму нема. Є звичайні правила, які я розповідаю початківцям. По-перше, не можна знімати, аби зняти. Багато хто не знає, яка в них ідея, стратегія каналу. Краще тоді взагалі не братися. Наприклад, якщо тобі не сподобався фільм, він викликав чимало негативних емоцій, не подобається сюжет, актори й ти зробив певний огляд на це, то така подача може набрати популярності. Адже ти «горів» цим. На днях зустрів товариша, який розповів про китайську блоґерку, котра зняла таке відео, яке набрало за добу кілька мільйонів переглядів. Тут є певна доля везіння, але й можна прослідкувати мотивацію. Адже людина була зацікавлена. Зараз багато конкуренції, тому потрібна певна родзинка.

— Скільки може отримати блоґер з 1 мільйоном підписників?

— Підписники тут відіграють не дуже важливу роль. Все спирається на рекламодавця. Є різні формати інтеграції, різні ціни. Це може бути звичайне посилання, або повноцінний скетч. Я дуже люблю робити рекламні ролики як окремий вид мистецтва. Одного разу зробили такий сюжет в катакомбах, пародію на Індіану Джонса. Я взяв костюми, реквізити, домовився про екскурсію. Найсмішніше, що навіть там мене впізнали глядачі. Навіть під землею дістали) Прибуток залежить від кількості переглядів та від конверсії. А монетизація, тобто пряма реклама від YouTube, одна з найнижчих в Україні. У нас дуже маленька ціна за 1000 показів. Якщо я за місяць можу отримати 200- 300 доларів за 1,5-2 мільйони переглядів, то в США прибуток був би 1000-1500 доларів.

— В журналістиці є важливі правила, на які повинен опиратися автор. Що важливо під час створення відеоконтенту?

— Світло, звук, картинка, акторська подача. Потрібно слідкувати за кожною дрібницею, щоб сумарно відео мало гарний вигляд. Я взагалі все роблю сам. Сам знімаю, монтую, озвучую, тому на це йде багато часу. Є товариш, що пише біти, якщо їх нема в Інернеті, то можу попросити його про допомогу, аби не порушувати авторських прав. Останнім часом ще створюють картинки, які я потім анімую. Можна знімати без професійних вмінь та техніки, але важливо, як саме подавати себе.

— Чи є сенс зараз просувати себе на платформі YouTube?

— Сенс є завжди, але якщо ви хочете швидше, то краще йти в TikTok. Там можна одразу декілька мільйонів заробити. А YouTube — більш професійна платформа, особисто для мене. Адже тут потрібен більш ґрунтовний підхід. З TikTok всі одразу стали співати, танцювати. Вчора був простим аматором, сьогодні вже виконує колаборації з Басковим. Краще всього уміти вести сторінку й там, і там, але це вже складно — працювати на кількох платформах. Я в цьому плані, напевне, не дуже хороший блоґер. Адже мені важко вести соціальні мережі, а як поєднувати — поки не вдається зрозуміти. Хоча в мене є профіль у TikTok.

— Якими програмами для монтажу ви користуєтесь?

— Adope Premiere — це для монтажу, AfterEffects — для ефектів, графіки, Photoshop — для картинки, Audition — для запису й зведення треків та браузером для поширення ролика. Спочатку мені допомагав друг, але це не настільки складні програми, тому я швидко все опанував.

— Чи уявляли ви блоґерське життя таким, яке воно наразі?

— Ні, тобто, взагалі не уявляв. Я навіть не знав, що є таке поняття. Перші відео знімав на телефон, де й редагував одразу, навіть озвучки ним робили. Це було примітивно, але на той час дуже круто. Я навіть не уявляю, як міг таке робити. Про YouTube дізнався десь в 2008 чи 2009 році. Плюс роботи блоґера

— це відсутність фіксованого робочого графіку. З іншого боку, ти стаєш дуже залежати від людей та трендів. Потрібно постійно кудись звертатися, щось думати, аби дивувати. Також складність полягає в тому, що ти все робиш сам.

У 2020 році було проведене соціальне дослідження, де виявили рейтинг популярності соціальних мереж у світі. 1 місце посідає Facebook, далі — YouTube, WhatsUp, WeChat, Instagram, TikTok (джерело: Marketer.ua).

Джога Вероніка, 4 курс, «Без кордОНУ»

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram