Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Академічна доброчесність

Двадцять перше століття — це, безумовно, століття технологій та доступної інформації. Наразі будь-яку інформацію людина може отримати, не виходячи з дому, за допомогою Інтернету. Цим активно користуються учні, студенти та викладачі. Але на фоні цієї доступності стає популярний феномен «копіювати-вставити». Напевно, немає жодної людині, яка хоча б один раз не копіювала повністю інформацію з якогось джерела, бо це в деяких випадках просто необхідно. Але треба бачити різницю між: копіювати-вставити з вказанням джерела та копіювати-вставити без джерела інформації, тобто привласнити чиюсь роботу собі. Якщо бути відвертими, то це зовсім не відрізняється від звичайної крадіжки, але тільки інтелектуальної власності. З метою встановлення справедливості у цьому питанні у законі «Про освіту» була введена 42 стаття «Академічна доброчесність».
«Академічна доброчесність — це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень», — згідно з законом України «Про освіту» від 05.09.2017 №2145-VIII, стаття 42 «Академічна доброчесність». Інакше кажучи, цей закон закликає до того, щоб люди користувалися правилами під час створення власного наукового чи творчого доробку, а якщо є необхідність у використанні додаткової інформації в роботі, використовували посилання на автора. Цей закон здебільшого стосується учнів і студентів, бо їм частіше за все необхідно здавати творчі роботи: есе, реферати, курсові та дипломні. Слід зазначити, що згідно з законом про «Академічну доброчесність» за його порушення здобувачі освіти несуть відповідальність. Це може бути повторне складання іспиту, заліку, контрольної роботи та навіть відрахування з навчального закладу (стосується тільки здобувачів вищої освіти). Саме такі жорсткі заходи спрямовані на боротьбу з академічною не доброчесністю, тобто плагіатом.
Під час дослідження цієї теми, я знайшла матеріал «Академічна доброчесність: що в учнів та студентів на думці?», у ньому інтерн Проєкту сприяння академічній доброчесності в Україні — SAIUP Анна Зоренко проводить опитування серед студентів та школярів, щоб з’ясувати рівень обізнаності в проблемі академічної доброчесності. За її даними лише 35% опитуваних знають, що таке «академічна доброчесність», 65% студентів, зізналися, що ніколи не чули про цей термін, а лише 17% опитуваних знали, що у Законі «Про освіту» є окрема стаття про академічну доброчесність. Це опитування дає зрозуміти, наскільки невеликий відсоток школярів і студентів знають про існування такої проблеми. Це не може не засмучувати, бо «картина», яка вималювалася, дає можливість побачити, наскільки проблема є масштабною та актуальною для українських навчальних закладів. На мою думку, Міністерству освіти та науки України потрібно розробити стратегію, яка допомогла б подолати цю проблему або хоча б знизила відсоток. Це можуть бути наступні дії:

  • залучити лідерів громадської думки до популяризації цього закону;
  • вводити факультатив «Академічна доброчесність» у середніх навчальних закладах;
  • організовувати тренінги або лекції для підвищення обізнаності серед молоді;
  • залучати ЗМІ до поширювання відомостей про закон;
  • використовувати досвід іноземних колег.

Підсумовуючи, треба зазначити, що дотримання академічної доброчесності, у навчальних закладах, дозволить учням та студентам отримувати якісніші знання та освіту, бо саме це запорука вдалої кар’єри у майбутньому.

Малявка Катерина

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний

Студентські газети – результат колективної роботи майбутніх журналістів

На факультеті журналістики, реклами та видавничої справи викладають дисципліну, що направлена на відточення студентами практичних навичок володіння словом, – журналістську майстерність. На цих заняттях студенти

Осінь по-карпатськи

Карпати – багата культурна історія, збирання ягід та грибів, катання на лижах і сноуборді, риболовля, купання в гірських річках і просто естетична насолода краєвидами. Ми