Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

Авіаперельоти під час карантину

Серед усіх галузей промисловості, які постраждали від Covid-19, не можна не назвати авіацію. Найбільш очевидно, що існував страх інфікування. Правила жодної іншої індустрії не потребують того, щоб протягом кількох годин людина перебувала у тісному контакті з іншими людьми. Діяльність саме цієї індустрії постійно переміщує потенційно хворих людей з одного континенту на інший, тим самим поширюючи епідемію в найвіддаленіші куточки світу. Авіації довелося прийняти цей виклик і ввести величезну кількість нових правил, щоб зробити авіаперельоти максимально безпечними.

Інша проблема, з якою зіткнулися авіакомпанії – це масове закриття кордонів по всьому світу. Це порушило міжнародні перельоти, торкнулося внутрішнього сегмента, а також повністю змінило транзитний трафік пасажиропотоків. 

Також не міг не позначитися на діяльності цієї галузі економічний спад як наслідок світової пандемії і світової кризи. Провідні авіакомпанії світу були змушені звернутися за допомогою до держави для того, щоб отримати кредити або відстрочки по лізингу (багато авіакомпаній, не маючи свого флоту, беруть його в оренду).

Наша редакція взяла коментар у директора регіонального представництва авіакомпанії МАУ в аеропортах Південної України  Ніконенкової Ольги Анатоліївни стосовно ситуації, що склалася в українській авіації: «Світова криза внаслідок пандемії заподіяла найбільші зміни в сфері туризму, готельно-ресторанного бізнесу та, звичайно, ж в авіаційної галузі. Базовий принцип авіації «Літак повинен літати». Літак, що знаходиться на землі, вимагає колосальних витрат, починаючи від технічного обслуговування та закінчуючи виплатами лізингодавцям. А зараз уявіть, що таких літаків 20, 40 або ж 200… Для скорочення витрат авіакомпанії довелося принести найважчі жертви: скоротити висококваліфікований персонал, а також було застосовано ряд інших антикризових заходів для запобігання банкрутству. Не дивлячись на всі ці виклики, ми продовжуємо підніматися у небо і перевозити пасажирів і вантажі дозволеними маршрутами, чекаючи на позитивні зміни».

Міжнародна асоціація повітряного транспорту, яка представляє майже 300 авіакомпаній повідомляє, що галузь знаходиться «лише на самому початку тривалого і важкого відновлення» і залишається «величезна невизначеність щодо того, який вплив може мати відродження нових справ Covid-19 на ключових ринках».

Коротше кажучи, галузь відновиться, але коли це станеться? Авіаперевезення, швидше за все, стануть дуже незнайомими.

Ніконенкова Марія