#Експертна_думка: ЧАС БУТИ КРЕАТИВНИМ!: ПРО ТВОРЧІ, ОРИГІНАЛЬНІ, СМІЛИВІ ІДЕЇ…

У цьому матеріалі ми поділимось із вами ексклюзивною інформацією про те, що має найбільшу цінність для сучасного журналіста… І це – креативність! А допоможе нам у цьому розібратись та поділиться порадамиОлена Андріївна Іванова, декан факультету журналістики, реклами та видавничої справи, доктор наук із соціальних комунікацій, професор, професор кафедри журналістики, реклами та медіакомунікацій. 

Що ж таке «креативність» і чому для журналіста так важливо бути креативним?

В умовах постіндустріального (чи інформаційного, за іншим визначенням) суспільства, в якому ми живемо вже понад 20 років, усі процеси надзвичайно пришвидшуються. 

Креативність – це компетентність, яка суттєво підвищує рівень фаховості спеціалістів інформаційно-комунікаційного профілю, – журналістів, рекламістів, піарників, редакторів, копірайтерів, спічрайтерів, колумністів, блогерів тощо. Ми, як профільний для цієї галузі факультет із традиціями і досвідом понад 20-річної роботи, чітко усвідомлюємо важливість формування креативності як професійної компетентності, яка дає можливість розвинути природні нахили і здібності особистості та збагатити її досвід інструментарієм професійної креативної роботи в галузі масмедіа, аби «привабливість» такого фахівця на ринку праці була високою, а сама масмедійна діяльність поступово збагачувалась цікавими ідеями, форматами, способами обробки інформації тощо. 

Як досягнути креативності у журналістському тексті?: конкретні кейси

Креатив – це унікальне бачення речей. Тож для розвитку креативності годиться познайомитись з традицією тієї галузі, в якій ви збираєтесь креативити і спробувати інакше підійти до вирішення тих завдань, що постали перед вашими креативними колегами-попередниками, та спробувати побачити задачу іншими очима, під іншим ракурсом. 

Креатив – це нешаблонне, сміливе, творче, ризиковане мислення, в основі якого лежить уміння продукувати ідеї з потенціалом втілення, що здатні вирішувати професійні задачі креатора чи його замовника. Тож для розвитку креативності непогано було б розвивати власну уяву, давати волю вільній грі асоціацій, поєднувати в процесі творчої роботи розум, раціональний погляд на проблему, і почуття, емоційне осягнення предмету. 

Креатив – це новація, в основі якої лежить свіжа особиста ідея, що прямує до свого втілення, аби завоювати аудиторію. Тож для розвитку креативності варто надихатись, шукати в навколишньому світі та культурних здобутках людства те, що саме вас вражає, піднімає, чіпляє, замиловує і намагатись зрозуміти, чим саме спричинене це неймовірне враження. При цьому не варто ігнорувати сферу мистецтва, де вдосталь прикладів креативної роботи.

Креатив – це парадоксальна категорія, адже передбачає ризик і баланс, заперечення норм і впорядкованість думки, красу і прорив

«Я розвиваю креативність як фахову компетентність своїх студентів у різних курсах, що викладаю», – Олена Андріївна Іванова.

У межах дисципліни «Сценарна робота» студенти 2 курсу вчаться ефективно застосувати технології сценарної роботи у процесі виконання професійних журналістських обов’язків, зокрема це стосується вміння працювати з такими формами подачі інформації, як наратив та story, без яких не обходиться якісний портретний нарис, життєва історія, ток-шоу, докудрама тощо. Студенти вчаться оцінювати, редагувати та створювати свої власні сценарії.  

У курсі «Інфотейнмент та едьютейнмент у сучасній журналістиці» студенти 2 курсу опрацьовують трендові формати сучасних масмедіа,  зорієнтовані на інтереси і попит аудиторії. Це технології інфотейнменту та едьютейнменту як принципи сучасного пакування інформаційних продуктів, що підвищують їхню привабливість для аудиторії. Студенти вчаться оцінювати світовий та вітчизняний досвід застосування цих технологій, а потім створюють власні продукти з ознаками інфотейнменту та едьютейнменту. 

У межах дисципліни «Креативність у рекламній комунікації» студенти 4 курсу опановують креативність у рекламному дискурсі, формують здатність  нестандартно-парадоксально, з урахуванням досвіду світової культури та мистецтва, вирішувати професійні рекламні задачі. Звісно, курсом передбачено створення власного рекламного продукту з ознаками креативності.

Ми впевнені, що ви вже запам’ятали (!) всі поради, тому бажаємо вам черпати натхнення та не боятись втілювати неординарні ідеї…

Аліна Оганезова,
пресслужба факультету

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *