Чому неетична реклама досі є популярною

Реклама часто апелює до наших основних інстинктів (їх чотири: харчовий, вітальний, сексуальний й агресивний), адже рекламістам потрібно привернути увагу до свого товару. Велику роль відіграють і споконвічні стереотипи, які не викорінилися повністю й досі. Наприклад, довгий час вважалося, що будь-яке промо, в якому бере участь напівоголена жінка, є ефективнішим, аніж нейтральні ролики та плакати. Тому це можуть прив’язати навіть до такої реклами, де, здавалося б, воно виглядає зайвим (наприклад, у рекламі автомобіля).

Сьогодні більшість рішень щодо покупок приймають саме жінки. Тоді в чому справа? Напевне в тому, що в рекламній індустрії переважна частина креативних директорів — чоловіки. Та реклама такого формату часто занижує самооцінку жінок, а особливо дівчат, у яких ще не до кінця сформувалися психіка та критичне мислення, що дозволяють максимально об’єктивно оцінювати дійсність. Усе ж таки, чоловіки іноді теж дискримінуються в рекламі. Їм нав’язують стандарти того, яким повинен бути справжній чоловік.

Часто в рекламі можна побачити й дітей. Їх, зазвичай, використовують для підвищення лояльності до продукту. Бо маленький актор із ідеальною зовнішністю буде «магнітом» для аудиторії, а значить — стане сприяти підвищенню продажів. Причиною є те, що у більшої частини споживачів діти викликають замилування: вони не вміють фальшивити, а щира дитяча посмішка завжди приваблює більше, ніж награна. Хоча, в окремих випадках, без дітей досить складно обійтися. Наприклад, у рекламі дитячих товарів.

За нашими спостереженнями, в Одесі неетичної реклами теж більше, ніж достатньо. Нижче наведені деякі приклади, які дискримінують як жінок, так і чоловіків:

(Цитрус «Взяла в кредит, а не то, что ты подумал»)

(«Розмір важливий? Зміни свого чахлика на Meizu M5 Note»)

Щодо залучення дітей до реклами, то тут рекламісти іноді виходять за межі дозволеного.

(Реклама дитячої нижньої білизни)

Поява цієї фотографії в мережі викликала скандал у Одесі. Неповнолітні дівчата позували в образах паризьких куртизанок. Тим не менше, згода з боку їхніх батьків на це фото була. Та й українські закони із захисту дітей від сексуальної експлуатації поки ще не настільки суворі, й подібні фото, як не дивно, не забороняють. Хоча, здавалося б, що:

  • за статтею 10 Закону про рекламу (від 03.07.1996. року), недобросовісна реклама забороняється;
  • за статтею 7 Закону про рекламу (від 03.07.2012. року), реклама повинна враховувати особливу чутливість дітей і не завдавати їм шкоди;
  • за статтею 22 Закону про рекламу (від 03.07.1996 року), забороняється використання осіб віком до 18 років як фотомоделей.

Але для рекламістів прибуток завжди буде стояти на першому місці, й вони надалі будуть, так чи інакше, обходити заборони.

Ірина Павловська

4 курс

«SENSE»

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram