Чим можуть похвалитися студенти-журналісти ОНУ?

Минуло майже 27 років, відколи Україна отримала таку довгоочікувану та вистраждану віками незалежність. Отож, позаду вже 27 епохальних кроків, що відділяють нас від «великої» радянської системи, яка свого часу розпустила «щупальці» й проникла в кожну сферу життя, в тому числі й освітній процес, та диктувала там свої жорсткі та часто абсурдні правила.

Наразі ж освіта стала прозорішою, а вищі навчальні заклади отримали автономію. Ми впевнено крокуємо до Європи, а це означає, що наші ВНЗ рівняються на європейські, котрі, в свою чергу, мають достатню матеріально-технічну базу.

Одеському національному університетові імені І. І. Мечникова вже вдалося досягти певного успіху в цьому напрямку. І факультет журналістики, реклами та видавничої справи яскравий тому приклад. Адже в результаті участі у міжнародному проекті «Крос-медіа та якісна журналістика» у межах європейського проекту «TEMPUS IV» наш факультет отримав найсучасніше технічне та програмне забезпечення загальною вартістю 50 тис. євро, покликане спростити й удосконалити навчальний процес, розширити можливості підготовки якісних фахівців із журналістики. Цей проект був відкритий в 2013 році за ініціативи й координації німецьких колег із університету Пассау, що в Баварії, та тривав 3 роки.

У наших студентів з’явилася можливість попрацювати з професійним обладнанням, адже тепер в їхньому розпорядженні технічно досконалі комп’ютери від компанії Apple в кількості 8 штук, п’ять із яких – з діагоналлю дисплеїв 27 дюймів і ще три – 21.5 дюйми. Ці комп’ютери представлені у моноблоковому форм-факторі й мають назву «iMac». Вони оснащені повним ліцензійним пакетом програм Adobe Creative Suite 6 від потужного софтового бренду Adobe Systems, у складі якого: Adobe Photoshop (графічний редактор), Adobe Premiere Pro (програма для нелінійного відеомонтажу), Adobe Audition (аудіоредактор), Adobe After Effects (програма для створення анімації), Adobe Indesigne (дизайн та верстка видань) та 12 інших програм. Цей професійний «софт» дозволяє студентам створювати повноцінний медіа-продукт. І хоча більшість програм цього пакету вимагають значних комп’ютерних ресурсів, це не становить жодної проблеми, бо процесор I7 від компанії Intel на 8 ядер з тактовою частотою 3.2 Ггц у парі з 8-гігабайтною оперативною пам’яттю та прекрасною архітектурою на додаток забезпечують стабільну роботу всіх програм. А жорсткий диск ємністю 1 Тб дозволяє зберігати великі обсяги медіаконтенту. Влаштовані в комп’ютер дисплейні модулі IPS із високою роздільною здатністю дозволяють студентам довгий час працювати без шкоди для здоров’я.

Також студентам доступна й інша техніка, отримана за участі в проекті «Крос-медіа та якісна журналістика», а саме: сучасні професійні відео- та фотокамери з численними аксесуарами, диктофон, мікрофони, світло тощо. Ця техніка покликана «озброїти» студентів-журналістів для виконання професійних завдань.

В цілому така технічна база зробила можливим створення студії, чи радше, крос-медіа лабораторії в стінах університету. Це дає простір для реалізації студентами власних ідей та робить можливим якісніше виконання завдань в рамках навчального процесу. Наприклад, студенти нашого факультету всіх курсів виконують в крос-медійній лабораторії різноманітні творчі завдання, скажімо, в межах курсу «Технічні засоби виробництва ЗМІ» (1 курс) чи «Дисципліни спеціалізації» (3-4 курси), або ж «Новітні медіа» (4 курс).

На цьому розвиток технічної бази не закінчився, і вже скоро відбудеться відкриття нового комп’ютерного класу в якому буде розміщено 15 нових комп’ютерів. На жаль, вони не можуть похвалитися такими ж характеристиками, як вищезазначені, з огляду на обмежений бюджет університету. Під час обговорення концепції комп’ютерного класу було прийняте рішення віддати перевагу кількості, дещо пожертвувавши характеристиками: 15 менш потужних комп’ютерів замість значно меншої їхньої кількості, але з «просунутими» ресурсами. Завдяки цьому рішенню з’явилася можливість отримати 15 повноцінних робочих місць, а це приблизно дорівнює кількості студентів у лабораторній групі.

Саме ж відкриття трішки затягнулося через проблеми, які виникли в процесі підготовки аудиторії. Під час робіт з облаштування комп’ютерної мережі монтажниками була випадково пошкоджена труба з системи опалення, якою протікає гаряча вода, в результаті чого аудиторію затопило. Наразі залишилося лише закінчити ремонт, усунувши завдані пошкодження, але в нас це чомусь, як завжди, робиться дуже-дуже довго…

Тож, добре, що питання технічного оснащення не посідає останнього місця, не дивлячись на вкрай складне економічне становище як у країні в цілому, так і в нашому університеті зокрема. А ще прекрасніший той факт, що під час навчання в студентів нашого факультету є змога доторкнутися до професійного обладнання й втілити свої творчі думки в реальність. А техніка при цьому не «стоїть постійно в чохлах».

Владислав Зіньковський