Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

Епоха ремейків: заробіток на ностальгії чи необхідне переосмислення?

материал1

Керівник студії Disney Боб Ігер повідомив про свій намір перезняти усіма улюблені картини «Один вдома», «Ніч в музеї», «Оптом дешевше» та інші. Запуск нового стрімінгового сервісу Disney+, на якому і будуть транслюватися ремейки, запланований на листопад 2019 року. Велика кількість подібних заяв примушує запідозрити компанію у маніпуляції на ностальгії глядачів.


Останнім часом багато критиків та звичайних глядачів стали називати Disney богом ремейків, завдяки величезній кількості перезапусків і лайв-екшн адаптацій власних мультиплікаційних шедеврів. Студія стала все частіше звертатися до своїх старих робіт аби, як стверджує Боб Ігер, переосмислити та оновити улюблені історії дитинства для нового покоління. Не так давно в прокаті вийшов вже сьомий лайв-екшн-ремейк мультиплікаційної класики. Ним став усіма улюблений шедевр на всі часи «Король лев», який зібрав цілу купу негативних та неоднозначних відгуків та низький рейтинг на «Rotten Tomatoes». Головними недоліками нової, якщо можна так сказати, картини є повна відсутність переосмислення історії, а також гіперреалістичність тварин у кадрі, завдяки якій губилася емоційність усіх сцен фільму.

Більша частина ремейків, якими займається зараз Disney, є покадровою перезйомкою відомих нам з дитинства історій, що примушує критиків та звичайних глядачів задуматися про щирість у намірах студії. Наразі найуспішнішим лайв-екшн перезапуском є «Книга джунглів» режисера Джона Фавро. Також винятком з правил покадрової перезйомки став «Дамбо» Тіма Бертона, «Аладдін» Гайя Річі та «Малефісента» Роберта Стромберга. Але чия це заслуга? Наполегливість та професіоналізм режисерів чи справжній намір студії переосмислити історію?


Мультиплікація – це величезне поле для творчості та польоту фантазії, тому покадрово перезняти всі ці намальовані перебільшені емоції та неймовірні хореографічні номера, які в реальному житті фізично ніхто не зміг би повторити, надзвичайно важко, якщо взагалі можливо. А Disney, в свою чергу, вирішили це зробити, саме тому лайв-екшн адаптації, які були перезняті покадрово, мали таку велику критику. Наприклад, такою картиною була «Красуня та чудовисько» режисера Білла Кондона. Беручись за такий проект, потрібно розуміти, що не все, що є у мультфільмі, можна адаптувати під фільм із живими акторами. І такі картини, як «Красуня та чудовисько» та «Король лев», переконують у цьому.


Нема сенсу сперечатись, що існують мільйони прикладів шедеврів, які були перезапусками інших фільмів. Наприклад, у 1974 році вийшла картина, яка зібрала шість премій «Оскар» та яка була включена Американським інститутом кіно в список 100 кращих фільмів усіх часів. Це був «Хрещений батько» режисера Френсіса Форд Коппола. У 1976 році, вже другий за рахунком, ремейк «Народження зірки» режисера Френка Пірсона, отримав п’ять «Золотих глобусів» та чотири номінації на премію «Оскар», а у 2018 році вже третій ремейк цього фільму під режисурою Бредлі Купера отримав дев’ять номінацій на премію «Оскар» та одну перемогу за кращу пісню до фільму.


Подібних прикладів дуже багато, але у всіх цих картин є одна спільна річ – до кожного фільму режисер ставився із своїм власним особливим підходом, із любов’ю та бажанням зробити щось унікальне та особливе, переосмисливши вже знайому історію. Усі ці зміни були пов’язані із особливостями нового часу, грою нових акторів, переосмисленням ідеї твору, а також із унікальним поглядом режисера. Нам же, звичайним глядачам, залишається лише сподіватись, що великі студії зможуть зупинитися у гонитві за можливістю швидкої та простої наживи, перестануть маніпулювати нашою ностальгією та почнуть нарешті працювати заради мистецтва.

Анастасія Кочурка

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Діалог культур: про зустріч студентів факультету журналістики, реклами та видавничої справи з Послом Канади в Україні

Студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи відвідали лекцію Надзвичайного і Повноважного Посла Канади в Україні — Лариси Ґаладзи. Зустріч пройшла в онлайн-форматі на платформі Zoom. На зустрічі також були присутні студенти з інших факультетів ОНУ імені І. І. Мечникова. Модерував захід кандидат політичних наук, доцент Володимир Дубовик.

Один у полі (не) воїн: про майбутнє конструктивної журналістики в Україні

Професія журналіста як об’ємна складна геометрична фігура: має багато аспектів, сторін та кутів… Це усвідомлюють студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи, тому займають активну позицію, стежать за трендами сучасної журналістики і у навчальний, і у вільний від занять час. Саме тому 13 квітня за сприяння керівництва та викладачів факультету вони долучилися до лекції «Конструктивна журналістика: як перестати писати тільки погані новини?», організатором якої стала Комісія з журналістської етики. Ключовим спікером був Віктор Пічугін, заступник головного редактора медіагрупи «Накипіло», голова Громадського телебачення Харкова

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний