Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

«Як регіональним журналістам працювати за часів нових медіа та кризи демократії»?

e6b44def-31ec-4dfe-b504-96550f9ab1a0

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова — це не тільки територія навчання й студентської творчості, а й умови для започаткування наукових проектів і видання навчальної літератури, користь з якої може мати будь-який вищий навчальний заклад України. Отже, факультетським надбанням стала праця «Місцева преса: посібник для ЗМІ. Як регіональним журналістам працювати за часів нових медіа та кризи демократії», написана авторською командою викладачів на чолі з деканом факультету, доктором із соціальних комунікацій, професором Івановою О. А. На які важливі для журналістики запитання дає відповідь нове видання?

Регіональна преса нині переживає кризу, спровоковану рядом невирішених проблем економічного, політичного, технічного характеру. Крім цього, українські друковані ЗМІ щодня отримують достатню кількість критики від читачів… і від людей, які не читають, теж. До цього ж прогрес нових медіа, комунікація в соціальних мережах, блогерство та інші явища — все призводить до зміни становища журналістики, особливо регіональної. Ці теми та багато інших охоплює посібник «Місцева преса: посібник для ЗМІ. Як регіональним журналістам працювати за часів нових медіа та кризи демократії», видання якого є на часі й заповнює прогалину в дослідженні журналістики такого формату. Посібник також дає відповідь на ряд важливих питань, що стосуються регіональної журналістики та формування контенту, який донесе до аудиторії точну, достовірну, відповідно до стандартів журналістики інформацію і, більш того, не впливатиме патогенно на свідомість читачів. Вихід видання у світ спровокував його активне обговорення в наукових колах, інтерв’ю, соціальних мережах тощо.

Праця стане в нагоді й рекомендована як для журналістів-практиків, редакторів регіональних ЗМІ, професіоналів у сфері реклами та зв’язків з громадськістю, викладачів вищих навчальних закладів, так і студентів спеціальності «журналістика»  усіх курсів. Студенти можуть використати це видання для підготовки з різних дисциплін, тому що вміщена інформація об’єднує різні навчальні предмети.

За словами авторок, «в умовах інформаційного суспільства мас-медіа — це потужна, розвинена, високотехнологічна, а тому — з необхідністю — професійна галузь діяльності. І задля реалізації в ній необхідні потужні, високотехнологічні, а тому — з необхідністю — професійні, знання правил, закономірностей, тенденцій розвитку цієї системи».

Теоретичний опис всіх тенденцій і правил підкріплено прикладами з регіональних друкованих ЗМІ, моніторинг яких демонструє, що преса одеської області багато в чому вимагає реформ. Зокрема, авторською командою були оброблені тексти таких видань, як «Чорноморські новини», «Вечерняя Одесса», «Жизнь в Одессе», «Курьер недели», «Таймер» тощо, а також контент інформаційних порталів, таких як «Траса Е-95», «Slavgorod» та інших.

Посібник складається з п’яти розділів, кожен з яких всебічно висвітлює проблематику кожного з елементів журналістського «всесвіту»:

Перший розділ містить інформацію про аудиторію локальних ЗМІ, тобто про читачів, слухачів та глядачів — тих, хто піддається впливу медіа і одночасно самі впливають на них.

Другий розділ пояснює читачеві особливості існування медіа в часи інформаційного суспільства. Ці знання є необхідними і мають постійно оновлюватися, адже, за словами авторок: «Ігнорування тенденцій та трендів розвитку суспільства відсуває регіональну пресу загалом та конкретне мас-медіа, зокрема на периферію життя, а прагнення наслідувати центральні ЗМІ викликає комплекс меншовартості».

Третій розділ глибоко занурює читача в тему PR та реклами в регіональних медіа. Четвертий розділ роз’яснює, наскільки насправді є важливими місцеві медіа: як вони забезпечують читачів та глядачів всебічною інформацією про справу місцевих громад, формуючи більш повну картину світу, знання особливостей якої забезпечує населенню демократію.

П’ятий розділ піднімає тему професійних стандартів для місцевої преси за часів нових медіа і ставить ряд важливих питань. Наприклад, чому наразі так мало ексклюзивних новин у мережевому світі, як перевіряти інформацію за часів нових медіа, яка ситуація з достовірністю інформації від місцевих ЗМІ тощо.

Така література є необхідною як для професіоналів у сфері журналістики, так і для тих, хто тільки починає свою кар’єру в динамічному та мінливому світі масових комунікацій, тому що на її сторінках розкритий топ найважливіших тем про роботу в медіа.

До того ж зовнішній та внутрішній дизайн книги, якість видання сприяє уважному  прочитанню матеріалу, адже приємне оформлення, колір, формат, шрифти акцентують увагу читача на тих чи інших прикладах, які демонструють тенденції в інформаційному просторі, виокремлюють найсуттєвіше.

На цьому посібнику не завершилася робота наукова робота факультету: авторська команда, інші викладачі й далі досліджують нові тенденції у межах теми й публікують [на цьому сайті] нові моніторинги та актуальну аналітику щодо ситуації в українських регіональних ЗМІ.

І наостанок: інформаційні технології оновлюються щодня. А краще сказати — щосекунди. Отже, в таких умовах не можна дозволяти собі відставати й на мить, щоб залишатися на плаву в океані інформації.

Анастасія Голубєва

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Діалог культур: про зустріч студентів факультету журналістики, реклами та видавничої справи з Послом Канади в Україні

Студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи відвідали лекцію Надзвичайного і Повноважного Посла Канади в Україні — Лариси Ґаладзи. Зустріч пройшла в онлайн-форматі на платформі Zoom. На зустрічі також були присутні студенти з інших факультетів ОНУ імені І. І. Мечникова. Модерував захід кандидат політичних наук, доцент Володимир Дубовик.

Один у полі (не) воїн: про майбутнє конструктивної журналістики в Україні

Професія журналіста як об’ємна складна геометрична фігура: має багато аспектів, сторін та кутів… Це усвідомлюють студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи, тому займають активну позицію, стежать за трендами сучасної журналістики і у навчальний, і у вільний від занять час. Саме тому 13 квітня за сприяння керівництва та викладачів факультету вони долучилися до лекції «Конструктивна журналістика: як перестати писати тільки погані новини?», організатором якої стала Комісія з журналістської етики. Ключовим спікером був Віктор Пічугін, заступник головного редактора медіагрупи «Накипіло», голова Громадського телебачення Харкова

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний