Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Як залишати після себе менше відходів

Останнім часом розмови про мінімалізм та відповідального споживача не замовкають ні на секунду. Ми починаємо замислюватися про те, скільки їжі й відходів викидаємо, скільки пакетів використовуємо, і куди це все вирушає. Наша редакція вирішила піти далі та дізнатися про рух zero waste, тобто «нуль відходів».

Ми здійснюємо покупки щодня: нам потрібна їжа, потрібне нове взуття чи корм для кішки. Усі ці продукти в щось упаковані, і ці пакування кудись зникають після використання. Виходить, що щодня кожна людина у світі нагромаджує сміття. І з цим сміттям потрібно щось робити. 100 років тому про це не сильно замислювалися. Потім прийшла ера відкриттів: з’явився пластик. Пластиковий пакет, на відміну від паперового — гарант, що продукти не виваляться, поки несеш їх до будинку. Якщо зронити пластмасову пляшку молока, вона не розіб’ється, а продукти краще зберігаються у пакунку під час транспортування. Ще одна проблема полягає в тому, що ми споживаємо надто багато речей. Через те, що вони завжди доступні й мають невелику вартість, ми не відмовляємо собі в задоволеннях і беремо все, що заманеться. Узяв — використовував — викинув.

Що виходить у результаті: з кожним днем всесвітня гора сміття зростає, і гора ця практично не має терміну розпаду. Вона губить тварин і мешканців океанів, погано відбивається на нашому здоров’ї. Крім того, ресурси планети нестримно зменшуються. Пластик, на відміну від дерева або паперу, має дуже довгий термін розпаду — від 100 до 400 років.

Що робити і як з цим бути? Є два розв’язання цієї проблеми. По-перше, потрібно менше споживати. Тобто перед покупкою просто замислитися, чи дійсно вам потрібний цей продукт. По-друге, правильно утилізувати. Сміття не обов’язково повинне вирушати на звалище або сміттєспалювальний завод. Воно може бути перероблено, тобто використовуватися як сировина. Хтось віддає перевагу першому варіанту, хтось другому. А є люди, які йдуть відразу у двох напрямах: скорочують свої потреби і правильно утилізують сміття. Саме цей рух і називається «Zero waste» – тобто «Нуль відходів».
В основі руху — ідея економії ресурсів: роздільний збір відходів, їх правильне перероблювання і використання повторно. Таким чином зберігаються ресурси планети та скорочується кількість сміття. Сміття, яке не можна використовувати повторно, зменшується — так і виходить нуль відходів.

Як же знизити рівень сміття?

1.Замінити деякі речі в будинку на міцні й екологічні альтернативи. Пластикову зубну щітку на дерев’яну. Дешеву однорічну пательню — на міцну і довговічну. Серветки — на тканинні рушники. І так далі.

2.Дізнатись, як одна річ може служити в різних призначеннях. Покривало — як покривало для будинку і для пікніка, господарське мило — для прибирання, прання і миття посуду.

3. Оточити себе речами, які приносять радість. Хай їх буде небагато, але ви знатимете їх всіх, не втрачатимете і користуватиметеся із задоволенням. Zero Waste не означає відмову від комфорту. Це означає відмову від зайвого.

4. Дивитися на упакування. Можна купити гречку в картонному пакунку, в пластиковому пакеті або взагалі – на вагу. Хліб в місцевій пекарні напевно смачніше і продається без зайвої плівки. А молоко в склі таке ж корисне, як і в пластику. По можливості відмовляйтеся від пакування або обирайте таке, яке можна здати на перероблювання.

Рух «Нуль відходів» – це не відмова від комфорту і радощів життя, а просто більш усвідомлене споживання, яке не завдає нікому шкоди. Якщо у вас ця ідея відгукується — не обов’язково відразу кидатися у вир з головою. Звикайте до нового поступово, крок за кроком.

Пітюкова Юлія

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Залишити відповідь

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний

Студентські газети – результат колективної роботи майбутніх журналістів

На факультеті журналістики, реклами та видавничої справи викладають дисципліну, що направлена на відточення студентами практичних навичок володіння словом, – журналістську майстерність. На цих заняттях студенти

Осінь по-карпатськи

Карпати – багата культурна історія, збирання ягід та грибів, катання на лижах і сноуборді, риболовля, купання в гірських річках і просто естетична насолода краєвидами. Ми