Як змінився порядок денний регіональних ЗМІ в умовах війни: медіадослідження

Повномасштабна війна РФ з Україною, розпочата 24 лютого 2022 року, підірвала звичний порядок речей у всіх сферах нашого буття,  зруйнувала усілякі плани на майбутнє, увірвавшись у життя окремої людини і країни в цілому. Регіональні медіа Одещини терміново зреагували на зміну світового порядку денного. Електронні медіа продовжили свою діяльність у звичайному форматі, а друковані видання – перейшли в електронний режим роботи, залишаючись в інформаційному полі. Боротьба з пандемією коронавірусу та життя місцевої громади, що були найбільш актуальними проблемно-тематичними лініями друкованих та електронних ЗМІ Одеського регіону ще місяць тому, повністю поступилися темі війни, яка обумовлює тепер бачення усього, чим живе українське суспільство. Як основні тенденції діяльності місцевих медіа відмітимо: постійне виправдане посилання на інформацію від офіційних джерел з мінімальним журналістським втручанням у повідомлення; підвищення рівня емоційності у подачі інформації, що забезпечує високий мажорний посил медіа до громади, яка захищається від жорстокого ворога; появу патріотичної української художньої творчості, що також стала прикметою  місцевих ЗМІ сьогодні; увагу, що повністю перемістилась з криміналу, ДТП, боротьби з ковідом на передову воєнних подій. Матеріалів з ознаками замовності, яких нещодавно було досить (в друкованих ЗМІ – 7,6%, онлайн-виданнях – 5,9%), майже не зустрічаємо в нинішніх умовах діяльності медіа. 

Моніторинговий звіт за лютий-березень 2022 року у повному обсязі читайте за посиланням.

Олена Іванова, доктор наук із соціальних комунікацій, професор,

декан факультету журналістики, реклами та видавничої справи

Одеського національного університету імені І. І. Мечникова та

Ольга Мойсеєва, кандидат філологічних наук, медіаексперт

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram