Індустрія краси та як вона порушує права тварин

Діяльність брендів у сфері косметики, вимоги до їх функціонування, всесвітні інновації та глобалізація породили поняття «cruelty free», що передбачає суцільну відмову від використання тварин як об’єктів тестування. Проблема у тому, що новаторське визначення не є врегульованим на рівні законодавства, тому межа, що дозволить зрозуміти згубний вплив на тварин під час виробництва косметичних засобів, найчастіше відсутня.

Так, існує багато соціально-активних рухів, котрі виступають за неприпустимість випробувань косметики на тваринах. Питання у тому, що рівень ефективності таких стартапів не завжди належний. Споживачеві «подобається» розуміти, що він користується продуктом іменитої компанії, котра гордо окреслила процес виробництва як «cruelty free». Питання лише у тому: чи це дійсно так?

Можна стверджувати, що ставлення громадськості до використання тварин як «піддослідних об’єктів» має різко негативне забарвлення. Згідно з дослідженнями, проведеними Vogue, багато розвинених країн уже відмовились від жорсткої експлуатації тварин. Представництво PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) оприлюднило інформацію, згідно з якою подібні тестування заборонені на теренах США, Великобританії, Ізраїлі, Австралії, Туреччини тощо. Інший проблемний аспект: нормативно-правове регулювання цієї сфери не є досконалим, точніше –– абсолютно недоопрацьованим. Очевидний висновок, який спадає на думку: архаїчність, ортодоксальність та неприпустимість методу. Альтернатива –– інвестиції у пошук новаторських методів перевірки косметики без використання тварин. Так, це передбачає більше витрат із усіх точок зору, окрім ключової –– гуманного ставлення до довкілля.

Досить контраверсійною видається ситуація в Китаї, де тестування на тваринах мають характер обов’язкових. Представники PETA намагаються пришвидшити прийняття Китайської постанови з питань нагляду за косметикою (CSAR), яка унеможливить або суттєво знизить регулярність випробувань на гігієнічних та косметичних засобів на тваринах.

Варто виокремити думки Ерін Гілл (експертка з питань альтернативного тестування продуктів). Вона вважає, що необхідно відмовитися від випробувань на тваринах –– для цього є ряд етично-наукових, фінансово- економічних та соціокультурних передумов. Тестування на тваринах, відтак, має бути припинено та у зв’язку із пандемією COVID-19, котра чинить різко згубні наслідки для природи. Окрім того, «альтернативний тест», як запевняє Гілл, є короткостроковим, оперативним та інформативним. Це –– новація, що надає необхідну для особи інформацію в ключі гуманності та релевантності.

Окрім того, Ерін Гілл впевнена, що за своєю природою термін «cruelty free» не є чітко визначеним, юридично окресленим та однозначно протлумаченим. Все ускладнюється тим, що у кожної організації, що займається захистом тварин, стандарт для отримання статусу «cruelty free» різний. Деякі, вказує Гілл, переймаються аспектами тестування готового продукту, інші –– політикою проведення тестувань на тваринах виробниками (постачальниками) окремих складників.

Зазначену вище позицію підтримує та розвиває Сара Джей, що у 2019 році випустила фільм «Toxic Beauty». Вона зазначає, що термін «cruelty free» найчастіше стосується готового продукту. Поміж тим, у складі кінцевого косметичного засобу завжди є інгредієнти, котрі так або інакше тестувались на тваринах.

Водночас якщо допустити, що продукт не був протестований на тваринах, далеко не факт, що після використання цей же косметичний засіб не завдасть тваринам шкоди. Наприклад, світова екосистема страждає від пластикових пакувань та пляшок, котрі розкладаються на звалищах упродовж близько 1000 років. Щобільше, термін «cruelty free» не перешкоджає та прямо не забороняє використання складників тваринного походження. Парадоксально, але, згідно з дослідженням All Earthlings, сквален (отримують із печінки акул) ідентифікується як інгредієнт «cruelty free».

Проміжним висновком може слугувати позиція згаданої Сари Джей, котра вважає, що вирішення проблеми тестування на тваринах напряму залежить від самосвідомості виробників та споживачів. Особливо –– перших, котрі мають взяти за основу виробництва використання безпечних інгредієнтів.

Хомишена Діана, 2 курс, «КОЛО»

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram