Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Інформація секретна: як зберегти свої дані?

Нині технології зробили крок досить далеко, щоби почати зберігати окремі частини «пам’яті» – дані. Проте, наприклад, хмарне сховище, що може таїти у собі безліч терабайт даних, досі є проблемою для певної кількості людей, оскільки головною причиною цього є невміння зберігати особисту інформацію. Отже, як убезпечити себе?

З появою загальнодоступної мережі Internet, люди почали шукати та створювати інформацію онлайн, ділитися нею та обговорювати. Форуми стали поштовхом до створення особистих даних у мережі, бо медіаматеріали, що знаходились на сайтах, могли мати авторське право. З’являлися також більш приємні для користувача способи зв’язку окрім форумів: соціальні мережі та окремі додатки (такі як електронні скриньки). 

Необхідність у захисті особистих даних у мережі постала дуже гостро. Тому були створені онлайн-диски – хмарні сховища. Яскравим прикладом є компанія Dropbox, яка оцінюється не однією сотнею мільйонів доларів за свої послуги. Сховища легкі у використанні та не займають місце у ґаджеті, що є безумовним плюсом. Однак це все ж таки не ідеальна система, яку можливо зламати. Ніхто не хоче розповсюдження, наприклад, своїх фотографій, документів тощо. Тому задля кращого шифрування і більшої кількості місця на онлайн-диску, компанії пропонують купувати преміумакаунти, щоби максимально зарадити потраплянню третьої особи на ваш особистий профіль. Google, наприклад, пропонує терабайт вільного місця в своїй хмарі Google Drive протягом трьох років при покупці Chromebook Pixel, BitCasa пропонує необмежене безкоштовне зберігання за $ 99 на рік, а Amazon нещодавно знизили свої ціни на 25 відсотків.

От ми й підібралися до суті: як уберегти свої дані? Інтернет вже не є тією платформою, де все було мирно і добре. Зараз на цій платформі можуть продаватися і продаються дані. Аби цього уникнути, наша редакція підібрала топ 3 поради користувачам:

  1. Паролі. Вони є безумовно важливими у захисті особистої інформації, тому просто необхідно змінювати їх хоча б один раз у півроку. Аналіз експертів аналітичної компанії SplashData за 5 млн зламаних паролів показав, що необережні користувачі демонструють сталість – перше місце в списку вже четвертий рік поспіль займає комбінація “123456”.

«Хакери стежать за поп-культурою і спортом, знають, що багато користувачів використовують ті ж назви фільмів, тому легко підбирають такі паролі», – заявив голова SplashData Морган Слейн. Тому пароль із улюбленим фільмом, серіалом тощо не підходить також.

Паролі мають містити цифри та літери латинського алфавіту. Чим більша і складніша комбінація символів – тим краще для Вас і Вашого акаунту у мережах.

  1. Обережність. Ви повинні захищати конфіденційність своїх даних, навіть якщо вам абсолютно нічого приховувати. Все частіше наше життя вміщується в низці коротких даних, які продаються в інтернеті. Тому стежити за своєю поведінкою в мережі важливо для захисту не тільки інформації про себе, а й інформації про своїх друзів/знайомих. 

Встановлюйте додатки лише з перевірених джерел. «Піратки» (зламані версії гри, програми тощо) не завжди є надійними. Також користуйтеся тільки легальним софтом від надійних виробників. Якщо є хоч найменший сумнів в походженні додатку – вашій техніці буде краще без нього.

  1. Захищайте свій Wi-Fi паролем. Рекомендується захищати мережу Wi-Fi паролем як вдома, так і в офісі. Таким чином, ви можете бути впевнені, що люди, у яких немає пароля, не зможуть отримати доступ до вашого Wi-Fi-з’єднання. Хтось може просто захотіти використовувати вашу мережу, не завдаючи ніякої реальної шкоди, але завжди краще бути в безпеці, ніж потім пожалкувати.

З появою цифрової ери зберігати конфіденційність стало ще складніше. Проте, чим далі, тим краще людина розуміє важливість своєї інформації, її цінність. Попереджений – значить озброєний. Будьте уважні у своєму виборі в інтернеті, користуйтеся антивірусами, та нехай ваш ґаджет буде завжди захищений. 

Тамар’янська Вікторія

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний

Студентські газети – результат колективної роботи майбутніх журналістів

На факультеті журналістики, реклами та видавничої справи викладають дисципліну, що направлена на відточення студентами практичних навичок володіння словом, – журналістську майстерність. На цих заняттях студенти

Осінь по-карпатськи

Карпати – багата культурна історія, збирання ягід та грибів, катання на лижах і сноуборді, риболовля, купання в гірських річках і просто естетична насолода краєвидами. Ми