Інтернет-професії майбутнього: SMM-спеціаліст

Одна з найбільш затребуваних на сьогоднішній день інтернет-професій - smm-щик. Термін SMM розшифровується як Social Media Marketing. Звідси можна зробити висновок, що спеціаліст з smm - це людина, що працює з соціальними мережами. Соціальні мережі щільно увійшли в життя простої людини. Вони перестали бути тільки інтернет-майданчиком для спілкування людей один з одним. За статистикою, людина проводить в соціальних мережах близько 3 годин на день. Вона читає новини, спілкується з друзями, отримує нові знання і просто відпочиває.

Багато компаній мають свої корпоративні сторінки в соціальних мережах. Це дає їм можливість взаємодіяти зі своїми потенційними клієнтами в той момент, коли людина найбільш розслаблена і готова до сприйняття інформації. Але проблема в тому, що кожен користувач соціальних мереж підписаний на безліч таких бізнес-сторінок. Тому комерційні агентства активно розвивають сторінки, роблячи їх цікавими і корисними для своєї аудиторії.

Цими питаннями і займається smm-фахівець. З кожним роком функціонал соціальних мереж зростає, з’являються нові можливості для просування. Тому робота адміністратора соціальних мереж може по праву називатися інтернет-професією майбутнього.

Я запитала випускниць нашого університету, які зараз працюють SMM-фахівцями, щодо їх спеціальності. У даній статті розберемо більш детально основи Social Media Marketing і перспективи його розвитку.

на фото Дар’я Полякова
  1. Чому Ви вибрали сферу маркетингу в соц.мережах?

Дар`я Полякова: «Це сталося само собою. Під час навчання в університеті я
намагалася братися за будь-яку діяльність, не тільки журналістську. Завдяки рекомендації викладача дізналася про вакансії копірайтера в відділі комунікацій Impact Hub Odessa і влаштувалася туди. Потім стала відповідати за наповнення
соцмереж Хаба. Тоді це було на любительському рівні, згодом я потрапила в компанію, що відповідає за побудову і просування брендів в соціальних мережах, - Netocrat Communications. Тут вже робота велася на іншому рівні, я відчувала
відповідальність перед замовниками-підприємцями і мені це подобалося».

Юлія Брачук: «Вона вибрала мене сама! Після практики у пресі, 2 років роботи на
ТБ і з інтернет-журналістикою захотілося спробувати себе в рекламі. Але спочатку на мене пополював копірайтинг, потім SEO, і тільки потім потягли до себе соцмережі.

Крім того, всі ми трохи маркетологи в соцмережах - для себе самих. Швидше за все, через це я залишилася в даній сфері. Тому що перспективно, динамічно, все розвивається зі швидкістю ракети! Минуло всього кілька років, а ми вже й роботу, і житло, і відпочинок, і навіть партнерів шукаємо в Instagram. Від думок, що буде далі, іноді стає прямо страшно. Віртуальна реальність, машинні алгоритми, боти. А ще соцмережі забралися дуже в нас глибоко - коли занурюєшся в сферу SMM, розумієш, що це взагалі не про красиві фоточки і тексти, а про управління масовою увагою, свідомістю і поведінкою. І про комунікацію, звичайно».

  1. Як довго будуть жити соціальні мережі і SMM?

Дар`я Полякова: «Наскільки довго - складно сказати, але у них однозначно є майбутнє. Соцмережі стрімко розвиваються, змінюються механізми, змінюється контент і його види, рівень залученості людини зростає. На додаток до соцмереж з’явилися месенджери як ще один інструмент. Впроваджуються нові формати фото і відео (360 °, 3D, VR). Сфера SMM підлаштовується під алгоритми і теж змінюється, професії на кшталт Instagram-фотографів і ком’юніті-менеджерів - уже звична справа. А пам’ятаєте, в минулому році викликала фурор українська соціальна мережа Nimses? Її розробники пообіцяли, що валютою з мережі (німамі) можна буде розплачуватися в офлайн-життя. І це вже працює. Думаю, соцмережі нас ще здивують».

Юлія Брачук: «Поки живі люди. Ми соціальні тварини і нам життєво необхідно спілкуватися. Тому писати повідомлення, постити фото і записувати один одному відео ми будемо нескінченно довго.

Звичайно, з розвитком технологій соцмережі зміняться. Може, зовсім підуть в режим прямих ефірів і сторіз, може, стануть VR, може, чіпи для спілкування будуть імплантуватися в тіло.

Але SMM буде жити. Книгам теж пророкували смерть, але я тут як раз в стадії переїзду, і знаєте що? Велика частина моїх речей - книги))»

  1. Хто, на Ваш погляд, може працювати SMM-менеджером?

Дар`я Полякова: «Чесно кажучи, хто завгодно. Освіта не має значення. Головне – це стресостійкість, вміння підлаштовуватися під процеси, висловлювати і оформляти свої думки, розподіляти час, креативність. Знову ж, SMM-менеджер – узагальнене поняття. Є фотографи, копірайтери, дизайнери, які спеціалізуються на соціальних мережах, тут більше креативу і творчості. Є таргетологи, які будують воронки, прораховують вартість залучених клієнтів; проектні менеджери, які продумують стратегії просування, тут більше маркетингу».

Юлія Брачук: «Точно не кожен. Коли люди без досвіду приходять в SMM, вони погано уявляють собі, що їх чекає. А ще з кожним роком і кількість завдань
зростає. І це біда - знайти хороших фахівців стає все важче.

Я шукаю SMMщіков за такими якостями:
- стресостійкість;
- розвинені комунікативні навички;
- ініціативність і цікавість;
- відповідальність за результат;
- оперативність.

І вже тільки потім навички написання крутих текстів, гарний смак у створенні
візуала, креативність. До речі, про креатив. До нас часто приходять з мотивацією: “Набридло просто справи робити, хочу творчості”. Але проблема в тому, що SMMщикі жодного разу не вільні художники. Це важка дисциплінована робота. Наприклад, придумав ти круту ідею для фотосесії в акаунт. Прийшов, розповів клієнтові в фарбах, а він такий: “Це все прикольно, але давайте, як у всіх і взагалі у нас бюджету на це
немає”. І тут ти або перетворюєшся в воїна, захищаючи ідею до крові. Або здаєшся і робиш по бюджету. Це і правда вічна боротьба: з собою, з вузьколобістю і з алгоритмами Facebook.»

на фото Юлія Брачук
  1. Робота в офісі або віддалено?

Дар`я Полякова: «Можна віддалено, головне - ставити завдання і контролювати їх виконання. Але якщо важливо відчуття команди, то краще офіс. Людяність і спілкування в цій професії майбутнього ще ніхто не відміняв».

Юлія Брачук: «В офісі. Ось вибирайте: самотнє навчання на дому або разом з крутими одногрупниками?

Ніщо так не надихає і не підтримує мене, як команда. Більш того, завдяки їй я росту, вчуся з’єднувати в собі хорошу людину і сильного професіонала. Крім іншого, команда дозволяє розширювати поле своїх навичок до нескінченності. А ще дисциплінує. Ну, і разом поржати посеред довгого робочого дня - це святе».

  1. Які Ви бачите перспективи SMM-маркетингу?

Дар`я Полякова: «Розробники соціальних мереж роблять все, щоб утримати користувачів всередині мережі, розвивають можливості для просування бізнесу.

Поки в соцмережах є споживачі і ті, хто продає, вони будуть працювати. Питання тільки, в якому вигляді буде контент і які алгоритми з’являться. Не за горами впровадження штучного інтелекту і нові горизонти».

Юлія Брачук: «Широченні. Туди вже йде PR, політика, продажи, освіта, навіть медицина. Ви вже бачите, що бізнес без соцмереж практично не існує для нового покоління, особливо для тих, хто народився зі смартфоном в руках. Якщо тебе немає в Instagram, то що з тобою взагалі не так?

На наш вибір все сильніше впливають соцмережі і це буде тільки посилюватися. Така психологія: кліпове мислення, вироблене в наших батьках ще телебаченням, триває в нас мисленням “акваріумної рибки” - 3 секунди і інформація забута. І вперед за новою порцією. Тому нам все складніше читати довгі статті, дивитися довгі фільми і репортажі, писати величезні повідомлення. Соцмережі ж вичавили з подачі інформації концентрат, який ідеально ліг в нашу систему сприйняття світу. І ми ще довго не зможемо зіскочити з цієї голки. Швидше за все, ніколи».

Євгенія Лойтра

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *