Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Інтернет-професії майбутнього: SMM-спеціаліст

Одна з найбільш затребуваних на сьогоднішній день інтернет-професій - smm-щик. Термін SMM розшифровується як Social Media Marketing. Звідси можна зробити висновок, що спеціаліст з smm - це людина, що працює з соціальними мережами. Соціальні мережі щільно увійшли в життя простої людини. Вони перестали бути тільки інтернет-майданчиком для спілкування людей один з одним. За статистикою, людина проводить в соціальних мережах близько 3 годин на день. Вона читає новини, спілкується з друзями, отримує нові знання і просто відпочиває.

Багато компаній мають свої корпоративні сторінки в соціальних мережах. Це дає їм можливість взаємодіяти зі своїми потенційними клієнтами в той момент, коли людина найбільш розслаблена і готова до сприйняття інформації. Але проблема в тому, що кожен користувач соціальних мереж підписаний на безліч таких бізнес-сторінок. Тому комерційні агентства активно розвивають сторінки, роблячи їх цікавими і корисними для своєї аудиторії.

Цими питаннями і займається smm-фахівець. З кожним роком функціонал соціальних мереж зростає, з’являються нові можливості для просування. Тому робота адміністратора соціальних мереж може по праву називатися інтернет-професією майбутнього.

Я запитала випускниць нашого університету, які зараз працюють SMM-фахівцями, щодо їх спеціальності. У даній статті розберемо більш детально основи Social Media Marketing і перспективи його розвитку.

на фото Дар’я Полякова
  1. Чому Ви вибрали сферу маркетингу в соц.мережах?

Дар`я Полякова: «Це сталося само собою. Під час навчання в університеті я
намагалася братися за будь-яку діяльність, не тільки журналістську. Завдяки рекомендації викладача дізналася про вакансії копірайтера в відділі комунікацій Impact Hub Odessa і влаштувалася туди. Потім стала відповідати за наповнення
соцмереж Хаба. Тоді це було на любительському рівні, згодом я потрапила в компанію, що відповідає за побудову і просування брендів в соціальних мережах, - Netocrat Communications. Тут вже робота велася на іншому рівні, я відчувала
відповідальність перед замовниками-підприємцями і мені це подобалося».

Юлія Брачук: «Вона вибрала мене сама! Після практики у пресі, 2 років роботи на
ТБ і з інтернет-журналістикою захотілося спробувати себе в рекламі. Але спочатку на мене пополював копірайтинг, потім SEO, і тільки потім потягли до себе соцмережі.

Крім того, всі ми трохи маркетологи в соцмережах - для себе самих. Швидше за все, через це я залишилася в даній сфері. Тому що перспективно, динамічно, все розвивається зі швидкістю ракети! Минуло всього кілька років, а ми вже й роботу, і житло, і відпочинок, і навіть партнерів шукаємо в Instagram. Від думок, що буде далі, іноді стає прямо страшно. Віртуальна реальність, машинні алгоритми, боти. А ще соцмережі забралися дуже в нас глибоко - коли занурюєшся в сферу SMM, розумієш, що це взагалі не про красиві фоточки і тексти, а про управління масовою увагою, свідомістю і поведінкою. І про комунікацію, звичайно».

  1. Як довго будуть жити соціальні мережі і SMM?

Дар`я Полякова: «Наскільки довго - складно сказати, але у них однозначно є майбутнє. Соцмережі стрімко розвиваються, змінюються механізми, змінюється контент і його види, рівень залученості людини зростає. На додаток до соцмереж з’явилися месенджери як ще один інструмент. Впроваджуються нові формати фото і відео (360 °, 3D, VR). Сфера SMM підлаштовується під алгоритми і теж змінюється, професії на кшталт Instagram-фотографів і ком’юніті-менеджерів - уже звична справа. А пам’ятаєте, в минулому році викликала фурор українська соціальна мережа Nimses? Її розробники пообіцяли, що валютою з мережі (німамі) можна буде розплачуватися в офлайн-життя. І це вже працює. Думаю, соцмережі нас ще здивують».

Юлія Брачук: «Поки живі люди. Ми соціальні тварини і нам життєво необхідно спілкуватися. Тому писати повідомлення, постити фото і записувати один одному відео ми будемо нескінченно довго.

Звичайно, з розвитком технологій соцмережі зміняться. Може, зовсім підуть в режим прямих ефірів і сторіз, може, стануть VR, може, чіпи для спілкування будуть імплантуватися в тіло.

Але SMM буде жити. Книгам теж пророкували смерть, але я тут як раз в стадії переїзду, і знаєте що? Велика частина моїх речей - книги))»

  1. Хто, на Ваш погляд, може працювати SMM-менеджером?

Дар`я Полякова: «Чесно кажучи, хто завгодно. Освіта не має значення. Головне – це стресостійкість, вміння підлаштовуватися під процеси, висловлювати і оформляти свої думки, розподіляти час, креативність. Знову ж, SMM-менеджер – узагальнене поняття. Є фотографи, копірайтери, дизайнери, які спеціалізуються на соціальних мережах, тут більше креативу і творчості. Є таргетологи, які будують воронки, прораховують вартість залучених клієнтів; проектні менеджери, які продумують стратегії просування, тут більше маркетингу».

Юлія Брачук: «Точно не кожен. Коли люди без досвіду приходять в SMM, вони погано уявляють собі, що їх чекає. А ще з кожним роком і кількість завдань
зростає. І це біда - знайти хороших фахівців стає все важче.

Я шукаю SMMщіков за такими якостями:
- стресостійкість;
- розвинені комунікативні навички;
- ініціативність і цікавість;
- відповідальність за результат;
- оперативність.

І вже тільки потім навички написання крутих текстів, гарний смак у створенні
візуала, креативність. До речі, про креатив. До нас часто приходять з мотивацією: “Набридло просто справи робити, хочу творчості”. Але проблема в тому, що SMMщикі жодного разу не вільні художники. Це важка дисциплінована робота. Наприклад, придумав ти круту ідею для фотосесії в акаунт. Прийшов, розповів клієнтові в фарбах, а він такий: “Це все прикольно, але давайте, як у всіх і взагалі у нас бюджету на це
немає”. І тут ти або перетворюєшся в воїна, захищаючи ідею до крові. Або здаєшся і робиш по бюджету. Це і правда вічна боротьба: з собою, з вузьколобістю і з алгоритмами Facebook.»

на фото Юлія Брачук
  1. Робота в офісі або віддалено?

Дар`я Полякова: «Можна віддалено, головне - ставити завдання і контролювати їх виконання. Але якщо важливо відчуття команди, то краще офіс. Людяність і спілкування в цій професії майбутнього ще ніхто не відміняв».

Юлія Брачук: «В офісі. Ось вибирайте: самотнє навчання на дому або разом з крутими одногрупниками?

Ніщо так не надихає і не підтримує мене, як команда. Більш того, завдяки їй я росту, вчуся з’єднувати в собі хорошу людину і сильного професіонала. Крім іншого, команда дозволяє розширювати поле своїх навичок до нескінченності. А ще дисциплінує. Ну, і разом поржати посеред довгого робочого дня - це святе».

  1. Які Ви бачите перспективи SMM-маркетингу?

Дар`я Полякова: «Розробники соціальних мереж роблять все, щоб утримати користувачів всередині мережі, розвивають можливості для просування бізнесу.

Поки в соцмережах є споживачі і ті, хто продає, вони будуть працювати. Питання тільки, в якому вигляді буде контент і які алгоритми з’являться. Не за горами впровадження штучного інтелекту і нові горизонти».

Юлія Брачук: «Широченні. Туди вже йде PR, політика, продажи, освіта, навіть медицина. Ви вже бачите, що бізнес без соцмереж практично не існує для нового покоління, особливо для тих, хто народився зі смартфоном в руках. Якщо тебе немає в Instagram, то що з тобою взагалі не так?

На наш вибір все сильніше впливають соцмережі і це буде тільки посилюватися. Така психологія: кліпове мислення, вироблене в наших батьках ще телебаченням, триває в нас мисленням “акваріумної рибки” - 3 секунди і інформація забута. І вперед за новою порцією. Тому нам все складніше читати довгі статті, дивитися довгі фільми і репортажі, писати величезні повідомлення. Соцмережі ж вичавили з подачі інформації концентрат, який ідеально ліг в нашу систему сприйняття світу. І ми ще довго не зможемо зіскочити з цієї голки. Швидше за все, ніколи».

Євгенія Лойтра

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Залишити відповідь

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний

Студентські газети – результат колективної роботи майбутніх журналістів

На факультеті журналістики, реклами та видавничої справи викладають дисципліну, що направлена на відточення студентами практичних навичок володіння словом, – журналістську майстерність. На цих заняттях студенти

Осінь по-карпатськи

Карпати – багата культурна історія, збирання ягід та грибів, катання на лижах і сноуборді, риболовля, купання в гірських річках і просто естетична насолода краєвидами. Ми