«Капітальний ремонт» Рішельєвської — у дуже великих лапках

«Ми будували, будували та нарешті побудували. Ура!» — фраза, яку аж ніяк не можна сказати стосовно Рішельєвської. Одну з головних вулиць Одеси мучать уже майже півтори роки. Але ні час, ані гроші не допомагають закінчити капітальний ремонт вчасно та якісно. Наприкінці 2018-го року Рішельєвській дали «другий строк» і відправили ще на один рік ремонту, щоб провести додаткові роботи. А ми вирушили перевірити, як закінчився основний ремонт та чи закінчився?

Ремонт вулиці Рішельєвської розпочали ще восени 2017-го року. Тендер, оголошений міським управлінням дорожнього господарства на проведення робіт, виграла компанія «Ростдорстрой». В «лапки» робітників потрапила ділянка від Ланжеронівської до Успенської, на якій повинні були замінити світлофори, контактні мережі, плитку й звузити тротуар. Міському бюджетові такі масштабні зміни однієї з головних вулиць міста обійшлися в 92 мільйони 900 тисяч гривень. Спочатку.

Уже навесні 2018 мегаремонт почав перетворюватися в мегаскандал. Причин було чимало: аварії, невидимі, але дуже дорогі ґрати, люки з сюрпризами та хаотичні стоянки. Але про все по порядку.

СКАНДАЛ 1: аварії

Перший етап ремонту — поновлення кабельних мереж освітлення. Для цього комунальники зробили на тротуарах і на проїжджій частині траншеї, у яких проклали нову кабельну каналізацію. Зробити — зробили, а відгородити спеціальними знаками для водіїв забули. Результат: автомобільний колапс і чудова можливість з’їхати прямо в траншею. Добре хоч, що ця проблема швидко збурила соціальні мережі, й комунальники огородили місця роботи хитким парканчиком. Але навіть після асфальтування всіх траншей Рішельєвська не перестала бути страшним сном водіїв. Під час установлення нових опор освітлення вулиця залишилася без світлофорів майже на кожному перехресті. Автомобільні аварії стали щоденним ритуалом, а пішоходам довелося навчитися бігати спринтерами від тротуару до тротуару.

СКАНДАЛ 2: невидимі, але дуже дорогі ґрати

У рамках проекту «місто без пилу» на декількох центральних вулицях Одеси повинні були встановити 3086 декоративних пристовбурних ґрат і тротуарних плиток навколо дерев. Рішельєвська теж увійшла до цього списку. За документами й картинками проекту одні ґрати обходилися у 800 гривень, але за час реалізації вартість збільшилася, а кількість огороджень зменшилася. Як з’ясувала організація «Корупційний офіс», в остаточному підсумкові встановили всього 442 одиниці ґрат, і всі вони «влетіли в копієчку». Причому, в досить велику: на Рішельєвській установка 44 огороджень обійшлася в 1,5 мільйони гривень, тобто, майже по 13 тисяч за кожні ґрати. За такої ціни огородження мало би бути зробленим із золота, але на місці «мажорних» ґрат виявилися приклеєні камені.

СКАНДАЛ 3: люки й Ко.

У листопаді 2018, коли компанія «Ростдорстрой» за планом повинна була здати повністю відремонтовану Рішельєвську, капремонт продовжили ще на рік. За словами підрядників, їм залишилося упорядкувати каналізацію, поміняти контактну мережу тролейбуса й установити огородження. За додаткові роботи компанія зажадала додаткові гроші. У результаті сума ремонту зросла з 92 до 130 мільйонів гривень.

Споглядаючи у перших числах березня вулицю, якій «потрібні всього лише додаткові роботи», можемо засвідчити, що вулиці потрібен новий ремонт. Не пройшло й року, як щойно встановлену плитку можна вийняти з тротуару, як кубик «лего». Під опорами освітлення й дотепер лежать купи каміння і сміття, а деякі світлофори тримаються буквально на «чесному слові»: через відсутність бетонної підоснови здається, що стовпи парять у повітрі. Але найвизначальнішою рисою «відремонтованої» вулиці по праву можна вважати люки. Вони є двох видів: звичайні та люки «з сюрпризами». У люків «з сюрпризами» немає кришок, замість них отвір закривають сміттям, палками й штирями. А якщо кришка все-таки є, то в ній дірка. «Люк-Бублик» — незапатентований (поки що) винахід одеських комунальників, який зникне тільки тоді, коли справа дійде до нещасного випадку.

СКАНДАЛ 4: паркування

Ще одним приводом для невдоволення городян стала фактична відсутність тротуарів. Під час ремонту частину пішохідної зони опустили до рівня дороги й зробили численні «кишені» для паркування. Підсумок: сто нових паркувальних місць з’явилося, «автохами» нікуди не зникли. Вони продовжують ставити свій транспорт, де душа забажає, а ось пішоходам стало трохи вузьковато.

Другу фінішну пряму компанія «Ростдорстрой» запланувала на грудень 2019-го. Чи закінчиться вона вчасно, якісно й чесно — ніхто не знає. А поки що — уважно дивіться під ноги, коли йдете Рішельєвською.

Олександра Явник

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram