Кіберспорт: розваги, чи все таки спорт?

Коли мова йде про комп’ютерні ігри, у більшості випадків уявляються популярні «шутери» або «стратегії», сидячи за монітором вдома. Та мало хто може сприймати такий рід занять не просто як хобі, а як повноцінну професію та роботу, за яку можна отримати чималий прибуток. Саме про це, на основі статей та досліджень з даного питання, ми Вам і розповімо: як сьогодні захоплення комп’ютерними іграми можуть принести мільйони, та що таке, насамперед – кіберспорт?

Почнемо зі звичних термінів, що саме є кіберспортом, які нам дає Вікіпедія. Кіберспорт, а інакше комп’ютерний спорт це командне або індивідуальне змагання на основі відеоігор. Історія кіберспорту почалася ще у 1997 році разом з відеогрою Quake – шутер (битва з використанням вогнепальної або будь-якої іншої зброї) від першої особи. Також кіберспорт має декілька дисциплін, за якими можуть проходити турніри, бо використовувати будь-які ігри не доречно. Для змагань не підійдуть ігри, які, наприклад, містять в собі елемент випадковості, який переважає над фактором вміння грати. Таким чином у категорію кіберспортивних дисциплін часто потрапляють гри жанрів MOBA або RTS (жанри стратегії). Щорічно у світі проводиться безліч турнірів із багатомільйонними призовими фондами, за якими сотні тисяч глядачів стежать онлайн, і кожен великий спортивний ресурс уже давно має розділ із кіберспорту.

Кіберспорт – справжній спорт? У статті про становлення кіберспорту на сторінках офіційного сайту кіберспортівної організації Team Empire доводиться, що кіберспорт досяг визнання однієї зі спортивних дисциплін, так як у дисциплінах є давно усталені правила, використовуються інтелектуальні здібності учасників, проводяться обов’язкові підготовки і, зрештою, міжособистісні відносини також є усталеним фактом. Так, 27 січня на спеціальній конференції в Сеулі Корейська асоціація електронних видів спорту (KeSPA) успішно просунула кіберспорт до лав спортивних дисциплін другого рівня. Поки що мова йде про визнання кіберспорту тільки корейським комітетом, щоб претендувати на щось серйозне потрібно визнання самого Міжнародного Олімпійського Комітету. Щодо цього, німецькі вчені переконані, що кіберспортсмени – справжні атлети, передає видання Deutsche Welle. Професор Університету спорту Німеччини Інго Фробьозе наголошує, що професійні гравці мають володіти високим рівнем розуміння тактики гри, а не просто механічними вміннями. А ось за статистичними даними дослідження 2017 року компанії Nielsen Media Research, 28% опитуваних із країн Великобританії, Франції та Німеччини, вважають, що кіберспорт потрібно включити до складу Олімпійських ігор, 41% до спортивної програми університетів, а 53% просто вважають кіберспорт справжнім видом спорту.

А що на рахунок мільйонів? До прикладу, призови фонд наймасштабнішого турніру світу “The International 2018” (з гри “Dota 2”) складав 25,53 млн доларів США, тоді європейська команда “OG” виграла 11,25 млн доларів. Помітно, що грошовий показник росте, адже якщо переглянути фонди International-ів за минулі роки, то першим виграшем (у 2011 році) був лише 1 млн доларів. Тож у порівнянні з 2018 роком ця сума не досить вагома, а отримала цей мільйон, до речі, команда з України. У кіберспорті теж є контракти і зарплати. Так, топовий гравець у “League of Legends” може отримувати від 120 тисяч доларів на рік, без урахування призових. А ось один із кращих гравців у “Dota 2” американець Саахов «UNiVeRsE» Арора на даний момент заробив на турнірах 2,6 мільйона доларів. Якщо ж говорити про суми, які загалом вирують навколо кіберспорту, то факт, що компанія “Amazon” купила мобільний додаток “Twitch”, який транслює киберспортівні турніри онлайн, майже за 1 мільярд доларів, теж про щось говорить.

До речі, щодо кіберспорту в Україні. Кіберспорт в Україні поки що не існує офіційно, проте вже має своїх героїв та обличчя. Так, деякі українські команди отримали всесвітню популярність не тільки серед любителів комп’ютерних ігор, а і серед звичайних людей. Одним з таких прикладів є мультигеймінгова кіберспортивна організація NaVi, яка одержала чимало вагомих нагород. Так, у 2010 році NaVi отримали перемогу у трьох основних, на той час, турнірах з кіберспорту: World Cyber Games, The Intel Extreme Masters та Electronic Sports World Cup. А вже через рік вони стали першими переможцями у турнірі The International з дисципліни Dota 2 і виграли 1 мільйон доларів, як зазначалося вище. Команда і надалі бере участь у турнірах з різних дисциплін. Наразі, починаючи з 2010 року до сьогодні, команда NaVi з гри Dota 2 отримали $4 158 480 призових на команду.

Чи є мінуси у кіберспорту? Звичайно, так. По-перше,високий поріг входження. Початківцю-кіберспортсмену, який вже має успішний досвід з ігрових змагань, аби потрапити на глобальну арену, потрібно прагнути потрапляння до топової команди потрібної дисципліни. І тут дуже легко зіштовхнутися із труднощами, адже серед бажаючих того ж самого, існує висока конкуренція. І, до речі, щоб отримувати чималий прибуток, потрібно не просто грати, а перемагати. По-друге – час. Професійному зростанню та напрацьовуванню власної тактики потрібно присвячувати багато часу. Як і в будь-якому іншому спорті, досягнення здобудуться тільки тому, хто віддається повністю своїй справі, іноді жертвуючи особистим життям. По-третє, до моменту монетизації діяльності, геймера просто вважатимуть “заядлим гравцем в Доту” та будуть просити знайти “нормальну роботу”, адже, на жаль, культура кіберспорту ще не досить увійшла в соціум України.

Олександра Мельниченко

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram