Книга кольору гелловінського гарбуза, або до чого переляк регіональній пресі?!

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи разом із деканом Івановою Оленою Андріївною не перестають нас дивувати. Цього разу Олена Андріївна як фахівець із масових і соціальних комунікацій креативно презентувала працю, яка вже стала гордістю нашого факультету. Підхопивши ідею свята Гелловін, вона разом із своєю співавторкою, знавцем соціальної міфології, Мойсеєвою Ольгою Павлівною провели прес-конференцію зі студентами та викладачами,  де ознайомили аудиторію із виданням «Місцева преса: посібник для ЗМІ. Як регіональним журналістам працювати за часів нових медіа та кризи демократії», у відповідному стилі.

 «Ми хотіли створити посібник максимально змістовним і глибоким та при цьому цікавим і простим у формі подачі знань, адже знаємо, що таке сучасний інформаційний простір і якої інформації очікує аудиторія…»,  –  розпочала презентацію Олена Андріївна. За словами авторок, їхня праця показує регіональні ЗМІ України, якими вони є «тут і зараз», адже базується на кількарічних моніторингових дослідженнях, при цьому демонструє цю медіадіяльність у новому світлі, підкреслюючи важливість феномену місцевих медіа в умовах глобального світу, конкурентноспроможність локальної преси на тлі інших засобів масової інформації та допомагає зрозуміти, куди рухатись, на що спиратись, чим надихатись  місцевим журналістам.

Також Олена Андріївна та Ольга Павлівна поділилися своїм досвідом роботи медіаекспертами та розповіли про проект моніторингу регіональних ЗМІ, що триває вже понад 5 років та охоплює усю Україну, завдяки участі в якому й народилася ідея посібника для працівників місцевих ЗМІ та студентів-журналістів. Серед принципових тем – дотримання стандартів, присутність джинси (прихованої реклами), взаємодія медіа й влади тощо.

Для залучення аудиторії до розмови авторки книги почали ставити питання присутнім: що є найбільшим страхом регіональних медіа? що є найбільшим ворогом місцевих ЗМІ? які риси характеру найчастіше демонструють місцеві медіа? куди не слід пхати носа регіональній пресі?.. Олена Андріївна згадала про правило «5 С» (секс, скандал, страх, сенсація і смерть), чим і спровокувала учасників на тривалу дискусію щодо того, яких «С» у матеріалах місцевих ЗМІ найбільше. Аудиторія зійшлася на тому, що в публікаціях регіональної преси переважають смерть (зокрема некрологи), сенсація та страх (зокрема надзвичайні події та кримінал). На питання, хто є таким собі «дідом морозом» в інтерпретації регіональної преси, аудиторія швидко зрозуміла натяк: це політик або депутат, обраний у певному регіоні. Олена Андріївна уточнила, що найчастіше такі матеріали починаються і  закінчуються словами: «завдяки… », або «за участі… ». Цікавою була і версія про нетверезого батька, який переодягнувся в Діда Мороза, але невдало привітав сім’ю зі святом.

Проте презентація інтенсивно почала переростати в прес-конференцію, студенти ставили багато запитань. Цікавило студентів і те, як самі медіа ставляться до цього дослідження, адже воно стосується їх самих, –  таке питання поставив студент четвертого курсу Дмитро Тельпіс. «ЗМІ  розуміють, що експерти звертають увагу на реальні тенденції та проблеми. Натомість, журналісти, що звикли говорити про інших, часто мають ту професійну деформацію, що заважає їм чути критичні думки про себе. Коли демонструєш приклади їхнього непрофесіоналізму, аргументуєш їхні хиби, вони часом ображаються, починають виправдовуватися… Проте ми написали посібник не з метою акцентувати увагу на помилках, а для того, аби показати інший шлях. Він непростий, але реалістичний. У книзі є поради, які можна втілювати вже сьогодні, що допоможе швидко прибрати значну кількість недоліків»,   –  відповіла  Олена Андріївна.

По закінченні презентації найактивніші учасники прес-конференції отримали  в подарунок книгу, про яку йшлося.


У наступній частині заходу студентів чекали розваги на честь свята Гелловіна: організатори підготували фільм з історії виникнення та поширення культури святкування цього свята та конкурси, пов’язані з ним. Учасникам першого конкурсу потрібно було із вирізок газет створити «страшну» новину, – і студенти успішно та креативно з цим упорались, пересвідчившись, що правильно обрали майбутню професію.

Завершувався захід конкурсом, у якому студент мав відгадати «монстра», ім’я якого написане на спині учасника. Суть полягала у вмінні журналіста реалізувати свої професійні навички: ставити влучні й точні запитання. Ці монстри були «справжніми» для студентів: курсова робота, дедлайн, відпрацьовки та особливо «болюча» для них тема – порожній холодильник.

Загалом, на думку декана, поєднати свято Гелловін та презентацію книги було вдалою ідеєю. «Цей інформаційний привід ми використали на повну. Згадали про свято, зрозуміли, що воно є підставою, аби поговорити про актуальні для медіагалузі питання, – ділиться думками Олена Андріївна. – Ми разом – студенти і викладачі – можемо у різних контекстах і форматах обговорювати наші професійні питання, і будь-який привід використовуємо, аби вчергове осмислити те, чим займаємося та над чим працюємо. По-моєму, відбувся чудовий медіазахід, а ще ми й розважились!». Своїми враженнями також ділилися студенти, адже вони очікували на звичайну пару з журналістської майстерності, а потрапили на презентацію дуже корисної для них книги та на свято Гелловін. Особливо яскраві коментарі були з приводу аудиторії, антуражу. «Знаєш було круто. По-перше, хотіла б відзначити дуже класно прикрашену аудиторію, ці всі декорації, особливо вирізаний гарбуз,  ну дуже круто! І взагалі ідея об’єднати Гелловін та презентацію книги виявилась крутою, завдяки цьому було дуже цікаво, а головне інформативно»,  –  коментує студентка другого курсу Магомедова Мадіна.

Володимир Татчин

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram