Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Крок, щоб змінити Україну

Програма «Молодь змініть Україну» орієнтована на ентузіастів, які беруть активну участь у громадському житті країни та  хочуть привнести зміни, що дозволять їй вийти на новий соціальний і культурний рівень. Учасники отримують можливість не тільки навчитися ефективним методам роботи над проектами, але й відвідати іншу країну, а також отримати фінансування для втілення своїх ідей.

Історія програми

Ідейним натхненником та ініціатором програми є Богдан Гаврилишин — всесвітньо відомий економіст, футуролог, громадський діяч, меценат, консультант державних і міжнародних компаній. Був одним із засновників Міжнародного Інституту Менеджменту в Індії, потім заснував аналогічний заклад у Києві.

Програма «народилася» в 2012-му році та з самого початку орієнтувалася на патріотично налаштованих, активних, прогресивних людей, які будуть здатні ефективно використовувати ресурси, що ними багата Україна.

У 2017-му році був створений фонд родини Богдана Гаврилишина, щоб продовжувати розпочату ним справу — створювати нове суспільство, яке буде вдосконалювати рідну країну та з часом перетворить її в успішну європейську державу.

Сьогодні програмою керують найближчі родичі засновника — його дружина й діти. Зараз «Молодь змініть Україну» налічує 653 активних учасники.

Хто може стати учасником

В основному програма спрямована на держслужбовців, представників соціального бізнесу, членів громадських організацій та людей, які працюють з медіа. Однак просто «бути кимось» недостатньо — необхідно також мати ідею проекту, який можна буде реалізувати в рамках програми. Крім цього, звичайно, потрібно щиро прагнути позитивних змін у своїй країні.

Інша важлива вимога — знання англійської мови, як мінімум, на середньому рівні. Бувають ситуації, коли влаштовує володіння іншою іноземною мовою, наприклад, німецькою чи польською. Часом, в залежності від знання мови, учасника програми відправляють до відповідної країни, щоб підвищити ефективність комунікації та, відповідно, роботи.

Що стосується вікової категорії потенційних учасників — від 20 до 35 років. Тим не менш, за словами представниці фонду Юлії Харченко, вік не вирок, адже в проекті важливі старанність, відповідальність і готовність працювати на загальне благо, а не дата народження.

Цілі програми

Тематика роботи в рамках програми варіюється. Від просування проектів щодо розвитку самоорганізації населення та соціальних інновацій до розгляду проблем інклюзивності та питань творчої індустрії.

Можна подумати, що головною метою програми є представлення проекту для отримання гранту. Насправді, грант, швидше, доповнення до досвіду та знань, які отримує кожен учасник під час перебування в країнах, що можуть послужити прикладом економічної стабільності, належного соціального захисту, а також гармонії між людиною й природою.

Знову ж таки, на одному проекті все не закінчується, адже успішні учасники й далі несуть надбані цінності відповідальності, професіоналізму та співробітництва в маси, формуючи свідомість суспільства — такого, яке змінить Україну.

Досягнення минулого року

За результатами виявленої активності в рамках свого проекту відбираються претенденти, які отримують можливість досліджувати досвід Норвегії, Австрії, Швейцарії, Швеції, Німеччини та Польщі. Плоди співпраці в наявності: за 2018-й рік 46 учасників побували в освітніх поїздках у обраних країнах.

Крім цього, тільки в 2018-му році 175 учасників пройшли навчання в локальних школах «Молодь змініть Україну», і 18 проектів місцевого значення отримали фінансування для подальшого розвитку.

Звичайно, нарівні з успіхами завжди йдуть труднощі. Для реалізаторів проекту головною проблемою є питання ресурсного забезпечення, яке хвилює всі організації без винятку. І все-таки Юлія не назвала це проблемою — це просто ситуація, яку потрібно вирішити.

Зустріч з представницею «Молодь змініть Україну» в Impact Hub Odessa не закінчилася на презентації. Юлія підготувала вікторину і, звичайно, подарунки для уважних гостей: екземпляри книги Богдана Гаврилишина «До ефективних суспільств. Дороговкази в майбутнє», диски з фільмом «Богдан Гаврилишин. Миссия-Свобода», а також набори насіння особливого сорту соняшника, названого на честь засновника.

Останній приз виявився мотивацією до участі в акції: поки росте квітка (а це приблизно 100 днів) — потрібно встигнути зробити багато цікавого і, що набагато важливіше, корисного. І хоча 100 днів — це не так вже й багато, цього часу точно вистачить, щоб зробити маленький, але впевнений крок до того, аби змінити Україну.

На краще.

Анастасія Голубєва

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Залишити відповідь

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний

Студентські газети – результат колективної роботи майбутніх журналістів

На факультеті журналістики, реклами та видавничої справи викладають дисципліну, що направлена на відточення студентами практичних навичок володіння словом, – журналістську майстерність. На цих заняттях студенти

Осінь по-карпатськи

Карпати – багата культурна історія, збирання ягід та грибів, катання на лижах і сноуборді, риболовля, купання в гірських річках і просто естетична насолода краєвидами. Ми