Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
MEDIAVERSUM: про медіа в нових форматах

24 жовтня студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи мали можливість відвідати відкриту лекцію їхньої деканки, професорки, докторки із соціальних комунікацій Олени Іванової та її колеги, доцентки, кандидатки філологічних наук Ольги Мойсеєвої, які представили  спільний проєкт MEDIAVERSUM.

В оголошенні була визначена тема виступу: «Мас-медіа: розумне споживання, або Чому казка Пушкіна «Про мертву царівну та сімох богатирів» – інструкція з виживання в медіацентричному світі». На захід були запрошені усі охочі, та перед цим потрібно було зареєструватися за посиланням, розміщеним у Телеграм-каналі.

Оскільки це авторський проєкт, він був представлений поза стінами університету, в офісі «Простір» (Аркадія). На лекції, що розпочалась о 12.00, розглядалися два питання: що таке мас-медіа і як людина поводить себе стосовно мас-медіа. Щоб відповісти на них, лекторки використали сюжет з казки Пушкіна, а саме розмову королеви зі своїм дзеркалом, де королева – це споживач інформації, а дзеркало – її медіа. Цей приклад слугував дуже гарною демонстрацією когнітивного дисонансу.

Для взаємодії з аудиторією лекторки підібрали рекламні ролики, у яких учасники повинні були побачити певні медіаповідомлення, а саме: реклама компанії принтерів під умовною назвою «Друк високої якості», реклама Mercedes-Benz – «Sorry!», різдвяна реклама «The Boy and The Piano». Найбільше уваги аудиторії привернув ролик від Mercedes-Benz, під час споглядання якого учасники жваво обговорювали використання схеми «п’яти С».

Наостанок лекторки порівняли медіа з океаном і розповіли анекдот про крокодила та рибалку, пояснивши, що ми повинні, як споживачі, розуміти природу медіа й за власним сценарієм використовувати отриману інформацію.

«Ідея проєкту виникла з необхідності реалізувати свій досвід і творчий пошук у сфері соціальних комунікацій, а також з бажання впровадження нових форматів викладання, суголосних сучасній філософії освіти. Мета лекції – дати концептуальне уявлення про онтологію та антропологію масової комунікації в такий спосіб, аби ці терміни не лякали, і принципи роботи масовоінформаційної сфери були зрозумілими й нефаховій аудиторії. У подальшій роботі плануємо розвивати професійну розмову про медіа у творчих форматах», – розповідає про деталі проєкту одна із організаторок Ольга Мойсеєва.

Більшу частину слухачів складали студенти нашого факультету. «Мені дуже сподобалася лекція, адже в ній було поєднано інформативність і комунікацію з аудиторією. Найбільше сподобалося те, що пояснювали складні речі простими словами з надзвичайно креативними прикладами та ілюстраціями», – коментує студент 2 курсу Владислав Вігєль.

А ось  студентка першого курсу магістратури Анастасія Голубєва відзначила: «Лекція була супер! В принципі, я очікувала на несподіванки від свого факультету й поринула в незвичайну атмосферу, отримала гарний відпочинок у поєднанні з корисною інформацією. Найбільше сподобалася інтерактивність та в цілому подача. Знову ж я не відчула дискомфорту, адже в університеті вже п’ятий рік, а отже, почуваюся як у своєму “клані”. Хотілося постійно підтримувати розмову, коли вона розпочалася, – і це добре, тому що зазвичай на тренінгах чи лекціях сидиш і чекаєш, поки хтось розпочне, і казати щось першій доводиться через силу».

Обоє слухачів лекції наголошують на тому, що залюбки б ще відвідали  схожі заходи від засновниць проєкту та акцентують на їхній корисності не тільки для новачків у журналістиці, а й для більш освіченої аудиторії.

Як анонсує сама організаторка лекції, Олена Іванова, такі відкриті заходи відбуватимуться у майбутньому і про них можна буде дізнатись, слідкуючи за діяльністю проєкту, чи особисто від неї на парах.

Ольга Шукова,
пресслужба

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний

Студентські газети – результат колективної роботи майбутніх журналістів

На факультеті журналістики, реклами та видавничої справи викладають дисципліну, що направлена на відточення студентами практичних навичок володіння словом, – журналістську майстерність. На цих заняттях студенти

Осінь по-карпатськи

Карпати – багата культурна історія, збирання ягід та грибів, катання на лижах і сноуборді, риболовля, купання в гірських річках і просто естетична насолода краєвидами. Ми