МЕРЕЖА ДЛЯ «‎ЯБЛУКОМАНІВ»‎: ФЕНОМЕН CLUBHOUSE

Додаток, що обігнав ТikTok за популярністю та кількістю завантажень на початку 2021 року, «‎домівка» Каньє Веста, Ілона Маска та Джареда Лето, доступна лише обраним. Чому мережа, що існує вже понад рік, стала настільки відомою за короткий проміжок часу та які в неї перспективи?

Непримітна соцмережа з’явилася навесні 2020 року. Однак вже в січні 2021 року вартість цієї розробки для IOS оцінили в мільяр доларів. Її творці раніше займалися такими додатками, як Highlight, Shorts, Memry Lab, але цього разу перевершили себе. Таємниця Clubhouse, вважають розробники, полягає в… COVID-19. Люди надто вже засумували за живою розмовою, коли весь світ опинився на карантині. Не можна сказати з впевненістю: чи отримав би додаток свою популярність, якби вийшов на рік раніше, але саме доречність його появи зіграла на руку. Додатковим бонусом можна назвати простоту ідеї. Це не войси, що популярні у Telegram та Instagram, не відеозв’язок, звичний для Skype та Zoom. Принцип роботи Clubhouse — подкасти для всіх та зі всіма. Тут кожен користувач може зайти до «‎кімнати» і обговорити хвилюючу тему: бізнес-плани, життя зірок, голод в Африці, ґендерну нерівність на роботі та ін.. До того ж, серця користувачів підкорила ще й наявність на цій платформі зіркових особистостей. У форматі довільної розмови можна поговорити з кумиром. А ще, знайомство з «‎великими» людьми може допомогти у працевлаштуванні та плануванні власного бізнесу. Тому головною аудиторією мережі стали молоді інвестори та IT-підприємці.

Тепер до негативних моментів… Справа в тому, що Clubhouse доступний лише користувачам IOS. Така собі реклама вже і без того популярної «‎яблучної» електроніки. Відповідно до фінансового звіту Apple за перший квартал 2021 року, лише продаж iPad-ів зріс на 40%, порівняно з минулим роком. Це викликало хвилю негативу власників пристроїв інших торгових марок. Відчуваючи себе обділеними, люди почали вимагати і собі доступ. У соцмережах Clubhouse отримав статус «‎мажорної» платформи та став героєм багатьох мемів. Але додаток лише підкреслює свою статусність, обмежуючи свою аудиторію. Стати користувачем важко, адже для цього варто отримати інвайт від діючого члена. А їх обмежена кількість. Розробники пояснюють це контролем над аудиторією, уникненням фейків та потягом до якісного нетворкінгу, якого зараз мало. Тільки так, на думку творців, можна зберігати якість контенту. Не дивно, що інвайти у «‎кімнати» зі знаменитостями на Ebay продають аж за 800$ при такому дефіциті. Для того, аби зберегти екологічний онлайн-простір, адміністрація навіть почала банити користувачів, які намагаються зробити запис розмов.

Виникає думка, що в Clubhouse жорсткий контроль, а тому і великий рівень безпеки, але насправді в мережі вже зараз виникають публічні сварки та скандали. І єдиним інструментом для захисту є кнопка «‎Поскаржитися». Розробники обіцяють виправити ситуацію. Хоча як це зробити без прослуховування усіх «‎кімнат», ще не вигадали. А прослуховування веде за собою запис розмов. Тож про яку конфіденційність та екологічність йде мова?

Прорахунків у нової соцмережі досить багато. Складнощів ще додає конкуренція з новим сервісом від Twitter зі схожими функціями. Spaces запустили лише наприкінці минулого року, тому повноцінно у протистояння він ще не вступив. Однак у нього є перевага — аудиторія та гарна репутація Twitter. Ще не варто забувати про подкасти. Як тільки Clubhouse втратить позиції, їх одразу перехоплять сервіси з подкастами, адже за звичкою, люди будуть шукати щось схоже. Тож гучний вихід у світ ще не означає приголомшливу кар’єру, і Clubhouse вимушений буде боротися за своє майбутнє.

Анастасія Верис, 3 курс, «КОЛО»

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram