Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Ми — діти нового покоління, революцій, воєн та інновацій, або Навчання в умовах карантину

Ми вперше побачили світ на межі двох століть. Ми сіли за шкільні парти, коли Майдан ще не встиг забути помаранчевих стягів. Ми випускалися зі своїх шкіл під канонади, які лунали на Донбасі, й під них же вступали до вищого навчального закладу. І ось залишилося зробити ще кілька кроків, а далі — справжнє доросле життя. Але ці кроки нам доведеться робити в умовах карантину. До чого то я веду? До того, що ми постійно на межі, а відтак, першими робимо крок уперед. Ось і зараз ми робимо важливий крок назустріч інноваціям. Отож, поговоримо про те, як на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова проходить дистанційне навчання.

Генеральний директор директорату вищої освіти і освіти дорослих Олег Ігорович Шаров 22 березня на своїй сторінці у «Facebook» заявив, що час проведення карантину має бути використаний на виконання освітніх програм, а це означає, що заклади освіти мали б організувати освітній процес із використанням технологій дистанційного навчання.

«Карантин — не канікули для студентів. Цей час має бути ефективно використаний. У наказі МОН від 16 березня 2020 року № 406 «Про організаційні заходи для запобігання поширення коронавірусу COVID-19» керівникам закладів освіти (зокрема, вищої, післядипломної, фахової передвищої) доручено забезпечити під час карантину виконання освітніх програм закладів освіти, зокрема, шляхом організації освітнього процесу із використанням технологій дистанційного навчання, що не передбачає відвідування закладів освіти її здобувачами», — зазначив Олег Шаров.

Ніби нічого важкого в поставленому завданні з організації дистанційного навчання немає, але в перші дні важко було зорієнтуватися й зрозуміти, в якому форматі працювати далі. Було багато запитань, а ще більше було варіантів для реалізації такого навчання, що й ускладнювало прийняття єдиного правильного рішення. Проте на нашому факультеті доволі швидко вдалось організувати навчальний процес.

Що потрібно для того, щоб освітній процес був ефективним? Очевидно, що комунікація! Ось тут на допомогу ійприйшли здобутки ХХІ століття, а саме, соціальні мережі, месенджери, хмарні сховища та корпоративні платформи для дистанційного зв’язку.

Керівництво факультету, разом із викладачами, запропонували досить непогану систему з використанням одразу трьох сервісів: «Telegram», «Google drive», «Zoom». Здавалося б, навіщо одразу три? Тут все просто:

  • «Zoom» – зручна платформа для проведення онлайн відео-лекцій;
  • «Telegram» – зручний месенджер, в якому можна давати домашнє завдання. Його перевага в тому, що додаток можна легко встановити на планшет, телефон чи ПК. Друга перевага в тому, що студент, який з особистих причин міг пропустити лекцію, все одно побачить завдання для самостійного опрацювання.
  • «Google drive» – це сервіс для зберігання, редагування та синхронізації файлів. Завдяки цьому сервісу, кожен студент може здати домашнє завдання, а викладач одразу може його перевірити.

Завдяки такому рішенню, дистанційне навчання мало чим відрізняється від звичайного. Навпаки, в цьому є чимало позитивних моментів. Відтак, у студентів менше часу витрачається на банальну дорогу до університету, а значить, з’являється більше часу на відпочинок, саморозвиток тощо. Але не може ж бути все так добре, повинні бути й мінуси. І вони є, тільки це мінуси карантину, а не навчання. Давайте розіб’ємо їх на пункти.

  1. Самоорганізація в умовах карантину (коли ти постійно сидиш у чотирьох стінах і кожен день для тебе, як попередній, то важко налаштувати себе на роботу. Навіть на ту, яка в повсякденні приносить тобі задоволення)
  2. Брак живого спілкування (ми всі маємо друзів в університеті і не обов’язково зі свого факультету, а карантин обмежив наше спілкування рамками сенсорних екранів)
  3. Важкість у переналаштуванні (для студентів було б легше втягнутися в дистанційне навчання, якщо б це була не термінова необхідність, а планомірний перехід)

А втім, карантин показав, що дистанційне навчання має всі шанси стати повноцінним навчанням майбутнього. Тут варто відзначити, що складні життєві ситуації змушують пристосовуватися до тих умов існування, які продиктовані цими складнощами. Залишається тільки додати, що сучасні проблеми вимагають сучасних рішень, а також побажати вам міцного здоров’я та 36.6!

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний

Студентські газети – результат колективної роботи майбутніх журналістів

На факультеті журналістики, реклами та видавничої справи викладають дисципліну, що направлена на відточення студентами практичних навичок володіння словом, – журналістську майстерність. На цих заняттях студенти

Осінь по-карпатськи

Карпати – багата культурна історія, збирання ягід та грибів, катання на лижах і сноуборді, риболовля, купання в гірських річках і просто естетична насолода краєвидами. Ми