Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

Ми все життя можемо пізнавати світ, проте так і не пізнати себе

Саморозвиток – це процес самовдосконалення людини протягом життя. Це розуміння та, в той же час, подолання самого себе. Постійна робота над собою, аби стати краще у своїх або, можливо, у чужих очах. Мотиви можуть бути різні, але результат залишиться один. Головне – відчувати задоволення та розуміти, для чого ти цим займаєшся. 

Студентство – гарна можливість для розвитку своїх здібностей та потенціалу. У цей час молоді люди об’єднуються у групи спільних інтересів, залучають інших людей до свого руху та створюють власні проєкти. 

«Саморозвиток, в першу чергу – пізнання ментального і фізичного тіла, розкриваючи в собі межі інтонацій людського «Я», – розповідає Олександр Бончев, – Ми все життя можемо пізнавати світ, проте так і не пізнати себе. Саморозвиток знайомить мене з моїми потаємними бажаннями, яких часом я заперечую. Знайомить мене зі справжніми існуючими людьми, розпізнаючи маски. У саморозвитку я задаю питання і отримую на них відповідь».

Аби дізнатися більше, наша редакція спитала в студентів ОНУ імені І.І.Мечникова, як вони розвиваються та які перепони стають їм на заваді.

Майже всі опитані студенти погодилися, що займаються саморозвитком (а це 96% з 72 респондентів). Останні 4% залишили негативну відповідь.

Учасники опитування поділяють саморозвиток на декілька напрямків. У першу чергу студенти розвиваються “для себе” (79%). Далі – творчий напрямок (64%). Також респонденти не забувають як про освітній (54%), так і про робочий (49%) аспекти. 18% опитуваних займаються ще й волонтерським рухом і лише 1% – спортивним.

Основним джерелом для пошуку різних івентів стали телеграм-канали (71%). За ними йдуть сторінки у соціальній мережі  Instagram (67%). Почесне третє місце посідають вебсайти (58%). Менш популярними є сторінки у Facebook (14%) та YouTube (8%). Респонденти також згадують про університетські організації (10%).

На сьогоднішній день локдаун обмежує можливості студентів, але, незважаючи на це, вони розвиваються як онлайн (67%), так і офлайн (67%).

Питання вартості надзвичайно хвилює здобувачів освіти, тому більша частина респондентів займається безкоштовно (82%), а інша – платно (40%).

Першочерговою перепоною для студентів стає саме нестача часу в добі та велика завантаженість. Респонденти наголошують, що так само важко поєднати час проведення пар та тренінгів. Окрім цього, студенти самі іноді ліняться зайнятися самими собою та віддають перевагу простому відпочинку вдома на ліжку. Багато гарних курсів і заходів коштують грошей, тому фінансові можливості теж стають на заваді. До цього додаються мотивація та карантин, а також прокрастинація. 

Одна з респондентів, Ірина Черненко, висловила таку думку:

«Саморозвиток – це процес підвищення рівня своїх знань і навичок. Я займаюся саморозвитком, тому що це необхідно для досягнення моїх цілей і, крім цього, це дуже цікаво. Безумовно, я досягла певних результатів на даний момент. Не думаю, що в саморозвитку бувають негативні результати. Негативний досвід – так, але це дуже корисно для того, щоб рухатися далі. Мене мотивує бачити прогрес і ставити собі виклик».

Як ми можемо побачити, саморозвиток є важливою частиною нашого життя, що допомагає зрозуміти себе та стати більш щасливим. Треба знайомитися зі світом та ставити перед собою цілі, не зважаючи на результати. А почати свій розвиток ви можете з рекомендацій, які надали респонденти:

  • «Типовий журналіст» (Всеукраїнський проєкт для журналістів і про журналістику);
  • Студія онлайн-освіти «EdEra»;
  • Платформа онлайн-освіти «Prometheus»;
  • «British Council» (організація, покликана розвивати співробітництво в галузі освіти, культури та мистецтва між Великою Британією та іншими країнами);
  • Зелений театр;
  • Kontramarka;
  • Телеграм-канали: «Можливості», «Твій космос можливостей», «events_ua», “Лекториум”, “7:40”;
  • Українська Волонтерська Служба;
  • Спільнота програмістів «DOU» та «Хабр»;
  • «Udemy: Онлайн-курси»;
  • Журнал “Vogue”;
  • “Arzamas.academy” (проєкт, присвячений історії культури);
  • Платформа “Career.hub”.

Вероніка Бідна

“Im’pulse”