Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

Наукова студентська конференція представляє нашу студентську еліту

 25 квітня відбулася 75 студентська наукова конференція в ОНУ імені І. І. Мечникова. На базі підсекції періодичної преси та медіаредагування взяло участь 10 доповідачів-студентів однойменної кафедри. На заході були присутні наукові керівники студентів, викладачі кафедри
Джиджора Є. В., Сидун І. В., Коваленко А. Ф., Мороз Г. Д., Нерян С. О., а також зацікавлені в майбутньому взяти участь у конференції студенти різних курсів.

Протягом року студенти вели наукове дослідження разом зі своїми керівниками, використовуючи бібліографічний, інформаційний пошук, застосовуючи сучасні інформаційні технології, використовуючи статистичні дані, коментарі експертів, соціологічні опитування, а також весь арсенал наукових методів. Теми робіт доволі різноманітні, і це підтверджує той факт, що студенти факультету журналістики мають можливість досліджувати, аналізувати не лише суто журналістські проблеми, а й питання на перетині діяльності різних соціальних інститутів.

Щороку участь у студентській конференції бере все більше  учасників: студенти початкових курсів зацікавлені у виступах, хоч і без хвилювань не обходиться, а більш досвідчені студенти можуть поділитися враженнями й дати слушну пораду. Справедливо, що менші вчаться у старших. «Кожна студентська конференція — це можливість отримати досвід публічного виступу,  – каже Олена Голда, студентка четвертого курсу факультету журналістики. — Колись я не могла вгамувати хвилювання перед публічними виступами, натомість зараз більш спокійна. Так, напевно, ця впевненість приходить тільки із досвідом. Тема моєї доповіді доволі цікава для мене, а це, вважаю, чи не найголовнішим критерієм успішного виступу — розуміти й бути зацікавленим у тому, що ти говориш».

Метою цієї студентської конференції є, по-перше, надання студентам можливості покращити свою наукову та професійну підготовку. Не обов’язково планувати в майбутньому бути науковцем, щоб вважати участь у конференції доцільною. Навички аналізу, системного мислення, диференціювання й класифікації знань студенти здобувають під час здійснення дослідження. А це обов’язково стане в нагоді в будь-якій галузі, що оберуть студенти в майбутньому.

По-друге, наукова студентська конференція — це інтелектуальна робота, головна функція якої — взаємозв’язок у формі діалогу між студентами. «Головне, щоб ви між собою добре поспілкувались, тому що зараз обмінюєтеся результатами своїх наукових досліджень. А це можливість поставити один одному питання й розібратися, у якому напрямку в межах вашої роботи,  необхідно рухатись, — зауважив на початку конференції Євген Володимирович і додав: — Я щороку кажу це студентам і сьогодні теж кажу. Наукова студентська конференція представляє нашу студентську еліту. Якщо Ви  –  учасник конференції, це означає, що науковий керівник вірить у Вас і знає, що Ви вже щось дослідили й можете  представити результати».

Першими доповідачами стали студенти четвертого курсу (першого бакалаврського рівня):

Д. Шалагінова з темою: «Проблематика блогів Олесі Яхно на порталі «Українська правда». Примітно, що студентка заочної форми навчання розглядала матеріали за 2016-2017 роки й зробила висновки: блогова публіцистика в рамках сучасної журналістики активно та якісно розвивається, і саме блог Олесі Яхно є таким прикладом;

  Т. Жук розглядала питання адаптації українських військових і висвітлення цієї проблеми на шпальтах видань у дослідженні на тему: «Проблеми адаптації українських військових після АТО (ООС)  –  реалії сьогодення». Реалії, за словами студентки, невтішні: висвітлення питання на шпальтах вітчизняних видань неякісне, порушуються журналістські стандарти, особливо це стосується регіональних видань;

О. Голда виступила із доповіддю на тему: «Журналістський погляд на українських жінок у російсько-українській війні». Студентка розглянула матеріали збірки «Жінка війни» Анни Шили й «У війни не жіноче обличчя» Світлани Алексієвич та провела певні паралелі у висвітленні образу жінки журналісткою і письменницею.

Питання були адресовані кожному доповідачеві як від студентів, так і від викладачів, проте були й такі, що викликали дискусію, наприклад, доповідь О. Іщенко, яка виступала із темою: «Проблема зародження та становлення журналістської освіти в Одесі». Можливо, саме через те, що присутні певним чином причетні до цієї проблеми, вона викликала жвавий інтерес.

Також дискусійним виявилося питання, яке розглядала студентка третього курсу Олеся Сагайдак (доповідь на тему: «Жанрова палітра сайту факультету журналістики ОНУ імені І. І. Мечникова»). Кожний студент причетний до сайту, адже оновлення матеріалів відбувається саме завдяки їм. Тому було обговорено певні недоліки у функціонуванні сайту й можливі шляхи їх вирішення.

 Студентами другого курсу було проаналізовано молодіжну проблематику й висвітлення культурного життя регіону на шпальтах вітчизняних видань і за матеріалами регіональної преси. Аудиторія, наукові керівники й доповідачі вели активну бесіду. Саме в ході такого діалогу висновки, які зробили студенти під час наукової роботи, доповнюються, розширюються, конкретизуються завдяки коментарям учасників конференції, адже обмін досвідом   –  одна із засад навчання.

Каретна Зоя