Орієнтир – на професійні навички: як студенти самостійно обирали дисципліни

Студентоцентрований підхід – це основний принцип сучасної освіти. Факультет журналістики, реклами та видавничої справи працює таким чином, аби відповідати сучасній парадигмі освітнього процесу, тому враховує позицію студентів щодо навчального процесу. Для цього на факультеті організована повноцінна робота з вибірковою складовою навчального плану, що сягає 25 % від усіх дисциплін. Це означає, що студенти самостійно обирають предмети, які найбільше відповідають їх інтересам та спрямовані на здобуття конкретних професійних навичок.

Колектив факультету проводив серйозну роботу, щоб реалізувати вивчення студентами вибіркових дисциплін. До цього процесу були залучені усі викладачі, які мали змогу запропонувати свої дисципліни. Ці пропозиції розглянула науково-методична комісія факультету і відібрала ті, які максимально відповідають тенденціям сучасної журналістики. Серед студентів провели роз’яснювальну роботу, щоб вони повністю усвідомили для себе: що таке вибірковість, як із нею працювати. «Для майбутніх журналістів важливо вивчати такі дисципліни, щоб здобути певні додаткові компетентності і сформувати навички, які допоможуть у подальшій професійній діяльності. Викладачі запропонували ті дисципліни, які відповідають їх інтересам – науковим, навчальним, та формують професійні журналістські компетентності, що допоможуть студентам досягти конкретних результатів. Позиція студентів відіграла важливу роль, тому вони вільно обирали ті дисципліни, які найбільше відповідають їх особистісним та професійним інтересам. Також ми очікуємо на «фідбек» від студентів: серйозну та конструктивну реакцію, щоб мати змогу удосконалити перелік запропонованих дисциплін та запропонувати нові», – прокоментувала декан факультету Олена Андріївна Іванова.

Дисципліни вибіркового циклу забезпечують не формування універсальних навичок (soft skills), а здобуття – професійних (hard skills), засвоєння яких допоможе у створенні власних текстових чи візуальних медійних продуктів. Наприклад, зараз студенти вивчають дикторську майстерність; інфотейнмент та едьютейнмент як інструменти створення цікавого контенту; технології створення креативного рекламного продукту; захопливого екранного видовища тощо.

Практичні заняття побудовані так, щоб студенти відчули, як це – працювати у сфері журналістики. Під керівництвом фахових викладачів майбутні журналісти створюють якісні і цікаві медіапродукти. «Мені подобається, що студентам дають можливість обирати дисципліни. У цьому семестрі ми вивчаємо дві вибіркові дисципліни: «Кіно як об’єкт рецепції ЗМІ» та «Кольористика та технічні основи екранного видовища». Обидві дисципліни цікаві, сучасні та небанальні. Ми маємо можливість детально вивчити всі аспекти кінематографу; особливості кольористики та екранного видовища, та продемонструвати свої знання на практиці – створити власне ток-шоу», – висловила свої враження студентка 3 курсу Валерія Мазур.

Cтудентам факультету імпонує такий підхід до роботи, адже на заняттях увага приділяється тим технікам та інструментам журналістської роботи, які вони матимуть змогу втілити у свої практичній діяльності. «Мені до вподоби особливий професійний підхід викладачів, цікава, легка та зрозуміла подача матеріалу, корисний та безцінний досвід – усе це забезпечує комфортну освітню атмосферу для студентів», – поділилася студентка 2 курсу Аліна Оганезова.

Вибіркові дисципліни – це не про уявлення роботи у журналістиці, а залучення до журналістської творчості. Кожна з дисциплін направлена на досягнення конкретного результату, вирішення певних професійних завдань, що допоможе студентам стати у майбутньому справжніми професіоналами.

Єлизавета Цурікова,
пресслужба факультету

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram