Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Підпишись на реальне життя

Що для тебе соціальні мережі? «Жди меня», де можна знайти старих знайомих за одним кліком? Інноваційний фотоальбом з колекцією відео та гіфок друзів? Можливість познайомитися з майбутнім чоловіком із далекої країни?

Нині людина, яка не зареєстрована хоча б в одній з популярних соціальних мереж, є рідкісним випадком. Ці Інтернет-ресурси стали для нас повсякденними помічниками у спілкуванні.

Статистику про загальні перегляди соціальних сторінок можна подивитися на сайті StatCounter — вона дає аналітику, показуючи кількість переглядів з усіх платформ: ПК, смартфони, планшети, консолі. В Україні за станом на вересень 2019 року найбільшою популярністю користуються 2 соціальні мережі — Facebook (53,11%) і Instagram (16,79%). Про це повідомляє Інформатор Tech, посилаючись на Marketer. Якщо говорити про базові метрики — стать і вік, то Facebook влаштувався найкраще. Там практично однакову кількість жінок і чоловіків, дорослих і молодих. В Instagram більш жіноча аудиторія — 62%. До того ж, там більше молоді. У Telegram в основному чоловіча аудиторія. При цьому вузька вікова група — 25-34 роки.

Віртуальне спілкування витісняє реальне, стає найважливішим у житті людини. Особливо дана проблема стосується дітей та підлітків. У соціальній мережі все просто та безлико, надрукував повідомлення, відправив його, отримав відповідь. Тут відсутні міміка, рух, контакт очей, пози та жести, немає реальних емоцій. Людина, перебуваючи, тривалий час в мережі, спілкуючись віртуально, відвикає від простого людського спілкування, стає залежною від комп’ютера та самої мережі. Ми втрачаємо вміння реального контакту з собі подібними в житті, де без цього не обійтися. І це серйозна проблема сучасного суспільства, особливо молоді. Поступово з’являється залежність, яку людина не хоче визнавати. Неправильний вибір цілей і пріоритетів. Для деяких людей відвідування особистої сторінки стає щоденним ритуалом, людина може кілька разів протягом дня заходити на персональну сторінку в надії побачити там якісь зміни. Інші прагнуть додати якомога більше друзів на спір або просто так. Погодьтеся, нікчемне і безглузде заняття. Однак деякі користувачі повторюють це день у день. До основних «мінусів» можна віднести безглузду і невиправдану витрату особистого часу, відсутність результату, вчинення дій «на автоматі». Неповнолітні та повнолітні користувачі ризикують своїм психічним здоров’ям, з часом стають дратівливими та замкнутими, якщо комп’ютер знаходиться не під рукою, виникають непорозуміння з батьками, конфлікти, що, природно, відбивається на психічному здоров’ї дитини і його взаємини з оточенням. Така пристрасть до віртуального спілкування підлітків можна пояснити — там тебе ніхто не змусить контактувати з неприємним співрозмовником, ніхто не читає моралі та не вчить жити. Набридло спілкуватися — натискання миші на “хрестику”, і до побачення. В реальному житті не все так просто.

Говорячи про позитивні сторони, соціальні мережі надають можливість спілкуватися колегам по роботі, родичам і друзям, що живуть у різних містах і країнах, а також заводити нові знайомства. Їх можна використовувати як інструмент для саморозвитку. Тут можна дивитися пізнавальні фільми, слухати хорошу музику, читати цікаві книги, вивчати іноземні мови. У соціальних мережах створені групи за інтересами, в яких можна знайти цікаву для вас інформацію, наприклад, відео з заняттями з фітнесу або ж з уроками гри на гітарі. Поряд з цим, соціальні мережі можуть допомогти під час навчального процесу. З їх допомогою можна обмінюватися конспектами лекцій, завданнями з лабораторних робіт й іншою корисною інформацією. Також є можливість вступити до спільноти певної тематики та детально вивчити питання з історії або ж підтягти знання з іноземної мови. Для цього в соцмережах є посилання на необхідну літературу, фото- і відеоматеріали, можна обговорити проблемні питання з іншими членами групи. Соціальні мережі — це майданчик для розвитку бізнесу. Тут можна прорекламувати свій інтернет-магазин, студію веб-дизайну або рок-школу. Реклама може бути спрямована на цільову аудиторію та про ваш бізнес дізнаються люди, яких могли б зацікавити надані вами продукція або послуги. Можна відшукати тут нових клієнтів, примножити лояльність постійних покупців.

Світ соціальних мереж здається дуже доступним, варто написати красиву цитату і тобі відповідають 10 осіб; варто завантажити нове фото і 50 чоловік тобі скажуть, який ти гарний; варто зробити пару кліків і в друзях вже новий цікавий знайомий. Однак по суті це відхід від реальності, підміна реального на віртуальне, яке тільки дає відчут isтя задоволення потреб, а насправді Інтернет не може замінити реального життя, і тому людині хочеться ще і ще, і ще, але чим більше він отримує «спілкування» через Інтернет, тим більше його хочеться, а потреби все також залишаються незадоволеними, принаймні, більшість з них. І, найважливіше, що це проблема не кожного окремого школяра, а суспільства в цілому.

Полюганич Катерина

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний

Студентські газети – результат колективної роботи майбутніх журналістів

На факультеті журналістики, реклами та видавничої справи викладають дисципліну, що направлена на відточення студентами практичних навичок володіння словом, – журналістську майстерність. На цих заняттях студенти

Осінь по-карпатськи

Карпати – багата культурна історія, збирання ягід та грибів, катання на лижах і сноуборді, риболовля, купання в гірських річках і просто естетична насолода краєвидами. Ми