Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
«Починати ніколи не пізно». Блогінг в Україні

Україномовний контент у найпопулярніших соціальних мережах набирає обертів. Блогери, які ще пару років тому не могли уявити себе відомими, стають інфлюенсерами, лідерами думок тисяч людей. А зірки шоу-бізнесу вивчають нові платформи, аби не втрачати зв’язок зі своїми фанами.

Вже сьогодні налічуються десятки українських блогерів, що змогли зацікавити  аудиторію. Хтось – тематичними постами, а хтось – повсякденним життям. Та чи кожна людина може зацікавити аудиторію та досягти успіху в цій сфері? На це питання дала відповідь україномовна TikTok-блогерка Наталя (Native_boiko (39.6K – tiktok)): «Думаю, може кожен, хто щиро хоче саме ділитись чимось у такий спосіб, адже, щоб бути блогером, треба дати собі відповідь: «Навіщо мені це треба?» Мета має йти з середини – тоді все вийде». Також Наталя зазначає, що завжди хотіла бути публічною та мати вплив на думки людей, мати їхнє визнання. А на питання, чи не боїться на  всю аудиторію говорити про свою позицію, відповідає: «Не те, щоб боялась, але, звісно, неприємно, коли навіть рідні не приймають твоєї думки».

В умовах сьогодення блогінг – це звична справа, і вже ніхто не здивується такому захопленню свого приятеля. Так можна сказати й про інстаграм-блогерку Людмилу, яка з 15 років займається своєю улюбленою справою під псевдонімом «njashka_». Сьогодні її аудиторія налічує більш ніж 50 тисяч підписників. На питання, чи могла б вона раніше уявити, що блогінг стане її звичним щоденним ритуалом, відповідає: «Я заробляю з п’ятнадцяти років на блогінгу. Зараз мені 27. Тому іншого життя я й не знаю».

Тож чим займаються блогери? Чому вони такі популярні серед молоді? За авторським складом блоги можуть бути особистими, груповими  або суспільними. За змістом – тематичними або загальними. Ведення блогу вимагає від автора не тільки чудової акторської майстерності, пам’яті та чіткості мови, але й навичок журналіста, сценариста, режисера, оператора і навіть художника-оформлювача. 

За минулі роки ряди блогерів-професіоналів значно збільшились. А, власне, блоги стали помітним культурним і соціальним явищем. Професійний блогер з великою аудиторією має хороший фінансовий дохід. Але не варто думати, що блогери заробляють лише на платних замітках. Для багатьох основним прибутком є розміщення звичайної реклами. Якщо говорити про перспективи блогосфери у нашій країні, то вона буде розвиватися. Швидше за все, з’явиться велика кількість блогів різної тематики.

Анастасія (Flamiango) – проста дівчинка з Одеси, працелюбна та щира. Захоплюється мистецтвом фотографії та проживає своє життя «із кайфом». Саме своєю простотою вона й утримує аудиторію. Завжди усміхнена та вмотивована, вона готова ділитись своєю енергією з читачами.

Людмила (njashka_) – україномовна одеситка, що ділиться своїм позитивом на аудиторію у 456 тисяч. Дівчина, що вже понад десять років у блогінгу, знає, що найголовніше — це посмішка читача. Розважальний контент, яким керується Людмила, до вподоби кожному, хто потрапляє на її акаунт.

Наталя (native_boiko) – обрала для себе розвиток у Tiktok. Одна із найпопулярніших серед тіктокерів, які роблять саме україномовний контент. Та не лише знімає, але й українізує свою аудиторію. Чимало хейту отримує, але не здається, адже знає, навіщо вона це все робить.

«Починати ніколи не пізно» – так вважає кожен із цієї сфери. Та, на жаль, розвиватись у блогерстві стає складніше з кожним роком. Блогерка-початківець Анастасія вважає, що у розвитку головне бажання, адже це забирає дуже багато сил та часу, і без бажання не вийде нічого. Говорячи про «lifestyle блоги», Настя зазначає: «Потрібно вміти гарно розмовляти, тоді навіть повсякденне і навіть «не цікаве» життя можна показати так, ніби воно дуже насичене, головне вміти». Настя має не велику аудиторію, але вона точно знає, що це її однодумці, які завжди на одній хвилі (Flamiango 6 491 читача).

Підбиваючи підсумки, зазначимо, що в сучасному суспільстві мати блог – це абсолютно нормально, адже визнання аудиторії дуже цінне для людей, які навіть не уявляли, що зможуть когось зацікавити. Дівчата Наталя, Людмила та Настя – такі ж прості люди, як і всі інші. Дівчата показують своє життя таким, яким воно є, це й зумовлює назву «lifestyle». Вони не бояться осуду, тому що знають: кожен має свою думку, яка може відрізнятись від їхньої.  

Український блогінг тільки почав свій розвиток, але блогери стрімко ростуть у своїй сфері. Для них не важлива кількість підписників, для них набагато цінніше знайти «своїх» людей зі схожою життєвою позицією.

Будулуца Богдана

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний

Студентські газети – результат колективної роботи майбутніх журналістів

На факультеті журналістики, реклами та видавничої справи викладають дисципліну, що направлена на відточення студентами практичних навичок володіння словом, – журналістську майстерність. На цих заняттях студенти

Осінь по-карпатськи

Карпати – багата культурна історія, збирання ягід та грибів, катання на лижах і сноуборді, риболовля, купання в гірських річках і просто естетична насолода краєвидами. Ми