Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

Про своє працевлаштування та роботу телеканалів розповів випускник ОНУ імені І.І.Мечникова

Снимок экрана 2019-04-23 в 22.56.00

Володимир Полуєв — журналіст, ведучий телеканалу «112 Україна», а також ведучий політичного ток-шоу країни «Пульс». Випускник факультету міжнародних відносин розповів студентам про свій творчий шлях.

  • Як ви вирішили стати журналістом?

— Це вийшло випадково, коли я вчився на другому курсі (сміється) і захищав курсову роботу. Після цього з друзями пішов святкувати нашу, так звану, «перемогу». У барі ми познайомились з журналістами, які запросили нас до себе в агенцiю. На той час я й не думав бути журналістом, навіть телевізор не дивився, але мені потрібна була робота, щоб платити за навчання.

  • Як ви поєднували роботу з навчанням?

— Так як я вчився на факультеті міжнародних відносин, то встигав усе поєднувати. Дуже зручна друга зміна навчання, я зранку встигав попрацювати, а потім біг на навчання. «Маючи сильне бажання, можна зробити й більше». Взагалі-то, не завжди мав змогу бути присутнім на всіх парах, але усе відпрацьовував.

  • Чи важко працювати на каналі, не маючи журналістської освіти?

— Так є деякі труднощі, бо ти до кінця не розумієш усієї системи праці. Сьогоднішній журналіст має вміти багато: орієнтуватись в багатьох темах, знаходити цікаві теми, спілкуватись з людьми… Але здавалось б, ти маєш непрофільну освіту, але вона теж може стати при нагоді в журналістиці. Наприклад, людина з економічною освітою теж може бути журналістом. Вона має необхідні знання в своїй темі, які допоможуть їй писати простою мовою про стан економіки в країні за різних обставини. Теж саме стосується юристів, які можуть писати про політичні справи в раді.

  • Чи допомогла вам ваша освіта в роботі?

— Так, я маю гарну базу знань з іноземних мов та історії. Завдяки цьому краще розумієш деякі процеси в країні. Знання з історії мені дуже допомагають в написанні статей на політичну тему. Системний та аналітичний підхід роблять мої матеріали цікавішими й не такими емоційними.

  • Як вам вдалося влаштуватись на роботу?

— Спочатку я зі своїм невеликим портфоліо прийшов до каналу «Інтер». Мене пустили на поріг, але на цьому все закінчилось. На «1+1» мене навіть на поріг не пустили. Тому я почав працювати в інтернет-виданні. Через деякий час я дізнався про відкриття «112 каналу» і мене туди взяли.

  • Чому ви обрали саме «112 Україна»?

— По-перше, мене туди прийняли на роботу й дали можливість попрацювати в Києві. По-друге, я почав працювати кореспондентом під час Майдану, а ця тема була основною для каналу. Відзняті матеріали виходили без монтажу, інколи зйомки відбувались як прямий ефір.

  • Чому більшість каналів запрошують одних і тих самих гостей до ефіру?

— Існує декілька причин. На сьогоднішній день через вибори деякі представники певних опозиційних сил відмовляються від запрошення. Також у людей виробляється «серіальне розуміння». Саме тому людям стає цікаво спостерігати за певними героями, як змінюються їх думки, погляди. Для кожного каналу важливі рейтинги. Буває, що до студії приходять дуже розумні люди, але через те, що глядачів це може цікавити менше, канали стають заручниками рейтингів.

  • Як на каналах замовляють рекламу?

— Кожна телекомпанія має комерційний відділ, який відповідає за рекламу та запрошення гостя. Можливо є випадки коли замовник домовляється саме з журналістом, але я не маю такого досвіду

  • Як зробити ток-шоу цікавим?

— Ну для початку необхідна цікава тема та гарний спікер. Розмова має йти легко й не бути затягнутою. У ток-шоу повинна бути цікавинка, яка приверне увагу глядачів як «яскрава обгортка цукерки». Зазвичай, на ефір запрошуються гості з різними точками зору, саме тому, щоб було цікаво спостерігати за розвитком події.

  • Як ви контролюєте свої емоції під час ефіру?

— При розмові з гостем я не завжди розділяю його точку зору. Але кожен має право на власну думку й вона не повинна завжди співпадати. Тому я не показую свої емоції й намагаюсь їх подавити. Інколи буває, що під час ток-шоу гості, не контролюючи свої емоції можуть кинутись у бій. У таких випадках я не роздумую хто правий, а хто ні, моє завдання не допустити бійки. Доводити свою точку зору необхідно аргументами, а не кулаками.

  • Зараз більшість ток-шоу пізнавальні чи все ж таки розважальні?

— На сьогодні вони намагаються задовольнити глядача. Тому на першому місці стоять найактуальніші теми й вже на другому пізнавальні. Все це відбувається аби здобути перші місця в рейтингу. Саме рейтинг допомагає каналам отримати замовлення й стати більш популярними. Було б краще аби ток-шоу поєднувало пізнавальні та розважальні матеріали.

  • Чи хотіли би ви стати політиком?

— Ні, я вважаю краще бути гарним журналістом, ніж поганим політиком. (посміхнувся).

  • Яким на вашу думку має бути журналіст?
  1. Він повинен швидко вчитись. Вміти знаходити інформацію та правильно її подавати аудиторії.
  2. Комунікативнисть. Журналісту необхідно багато спілкуватись, знаходити підхід до людей, які не говіркі.
  3. Упертість. Вона допоможе знаходити істину, незважаючи на перешкоди.

Далі кожен продовжує для себе цей список сам. Все залежить від вподобань, а саме того, що важливо для тебе.

Анна Стебловська

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Діалог культур: про зустріч студентів факультету журналістики, реклами та видавничої справи з Послом Канади в Україні

Студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи відвідали лекцію Надзвичайного і Повноважного Посла Канади в Україні — Лариси Ґаладзи. Зустріч пройшла в онлайн-форматі на платформі Zoom. На зустрічі також були присутні студенти з інших факультетів ОНУ імені І. І. Мечникова. Модерував захід кандидат політичних наук, доцент Володимир Дубовик.

Один у полі (не) воїн: про майбутнє конструктивної журналістики в Україні

Професія журналіста як об’ємна складна геометрична фігура: має багато аспектів, сторін та кутів… Це усвідомлюють студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи, тому займають активну позицію, стежать за трендами сучасної журналістики і у навчальний, і у вільний від занять час. Саме тому 13 квітня за сприяння керівництва та викладачів факультету вони долучилися до лекції «Конструктивна журналістика: як перестати писати тільки погані новини?», організатором якої стала Комісія з журналістської етики. Ключовим спікером був Віктор Пічугін, заступник головного редактора медіагрупи «Накипіло», голова Громадського телебачення Харкова

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний