Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

Проблем з катерами немає, було б бажання.

MAI-007549_1-700x500

Міністерства і місцеві органи влади не зацікавлені в будівництві економічних і швидкісних суден. Про це розповів одеський суднобудівник Станіслав Шаталов.

Станіслав Шаталов займається конструюванням прогулянкових катерів на сонячних батареях і проектує сучасні плавзасоби з композитних матеріалів для перевезення туристів по річках, а також для моря і лиманів. Він розповів, що в нашій країні є проблеми з фінансуванням і відсутністю державних або регіональних програм, які прискорили б просування нових прогулянкових катерів на ринок.

– Наприклад, була цікава пропозиція від туроператора з Біляївки. Він хотів побудувати великі катамарани. Ми вже встигли зробити ескіз-проект, порахували вартість. Але місто просто не виділило кошти. Те ж саме і в Одесі. Ми можемо робити для нашого узбережжя швидкісні судна, економічні судна, але владу це не цікавить. Звідки нам брати на це гроші? – запитує суднобудівник. – Також для цього потрібна програма місцевих рад, якої просто немає. Школа кораблебудівників є, але, щоб люди працювали, потрібні заводи. А заводів немає, їх зруйнували.

Одесит розповів, що є ще одна проблема на морвокзалі. Немає окремих причалів для туристичних суден, немає організованості, яку, наприклад, могли забезпечити квитки. Послуги надають “приватники” і це зовсім не той рівень для нашого міста.

– Повинна бути побудована інфраструктура. Треба робити для людей, а це роблять індивідуально, для тих, кого зловлять. Стоять в мегафон кричать: «Судна, прогулянки, туди-сюди», борються за клієнтів, конкуренція. Це не те, що потрібно нам. Повинна бути державна компанія, – розповідає суднобудівник.

Станіслав каже, що зараз краще переходити на економні двигуни або на ті, що працюють на сонячній батареї, тому що паливо дороге.

– Наприклад, якщо взяти Китай, то там стоять черги за прокатами, щоб покататися і платять великі гроші. А у нас ніхто за це платити не буде, тому що дорого. Катамарани на сонячних батареях у нас коштують приблизно 500 грн на годину.

Одесит розповів, чому він вирішив створювати прогулянкові катамарани на сонячних батареях.

– Було нудно, нічого робити, зима, холодні ночі. Був зроблений ескіз-проект семиметрового катамарана, але через те, що будівництво виходило занадто дорогим, вирішив зробити поменше, на 4 людини, це дуже зручно. В особисте користування – саме воно, – поділився Станіслав.

– Зазначу, що катамаран «Ельмар» чотиримісний, обладнується безшумними електромоторами номінальною потужністю 500w-1000w і розвиває максимальну швидкість до 8-10 км / год. Електродвигун працює від акумулятора, який заряджається від сонячної батареї, інтегрованої в дах катамарана. При плаванні протягом світлового дня, з невеликими зупинками, катамаран повністю автономний і не вимагає зарядки акумуляторів від мережі, а значить, його експлуатація безкоштовна.

Також Станіслав пояснив, у чому перевага економних судів.

– Є глисируючі судна – вони на підводних крилах, вони швидкі, вимагають великої потужності двигунів. А є економічні – малопотужний дизель, швидкість не велика. Вони не бояться хвилі. Їх використовують американці, роблять з них фрегати. А також вони дешевші.

Зараз суднобудівник займається новим проектом. Уже зроблена модель 1:8. При будівництві буде до 9 метрів в довжину, це водозаміщуючий катер для вилову риби.

Бохонко Яна

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Діалог культур: про зустріч студентів факультету журналістики, реклами та видавничої справи з Послом Канади в Україні

Студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи відвідали лекцію Надзвичайного і Повноважного Посла Канади в Україні — Лариси Ґаладзи. Зустріч пройшла в онлайн-форматі на платформі Zoom. На зустрічі також були присутні студенти з інших факультетів ОНУ імені І. І. Мечникова. Модерував захід кандидат політичних наук, доцент Володимир Дубовик.

Один у полі (не) воїн: про майбутнє конструктивної журналістики в Україні

Професія журналіста як об’ємна складна геометрична фігура: має багато аспектів, сторін та кутів… Це усвідомлюють студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи, тому займають активну позицію, стежать за трендами сучасної журналістики і у навчальний, і у вільний від занять час. Саме тому 13 квітня за сприяння керівництва та викладачів факультету вони долучилися до лекції «Конструктивна журналістика: як перестати писати тільки погані новини?», організатором якої стала Комісія з журналістської етики. Ключовим спікером був Віктор Пічугін, заступник головного редактора медіагрупи «Накипіло», голова Громадського телебачення Харкова

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний