Професійні, небайдужі та активні: про відомих українських журналістів

Враження про медійників формуються завдяки їх професійним та індивідуальним рисам. Відомі журналісти працювали над своєю репутацією роками, і тепер їх знають як фахівців у сфері масової комунікації… А завдяки соціальним мережам аудиторія має змогу розкрити їх як особистостей. Ми вирішили провести аналіз сторінок на «Facebook» та в «Instagram» таких тележурналісток як Алла Мазур, Наталія Мосейчук, та найбільш успішного спортивного журналіста України — Віктора Вацко.

Так, Алла Мазур виявляє достатньо активну громадянську позицію щодо різноманітних питань. Наприклад, у дописі від 3 березня 2021 року на Фейсбуці вона закликала українців до більш активних дій стосовно пересадок кісткового мозку, чим продемонструвала бажання допомогти в суспільно вагомій справі. Алла Мазур має багаторічний досвід у комунікаційній діяльності, тому її активна позиція та звернення до громадськості мало неабияку ефективність. В інших дописах минулого року чітко простежується її думки щодо допомоги особам, які ведуть боротьбу з такою хворобою. Телеведуча дотримується такої позиції: вміння підтримати — основа спілкування у будь якій ситуації. Бути поруч, на її думку, означає проявляти емпатію та повноцінно підтримувати, і головне — у діях, а не тільки на словах. Для читача Алла Мазур розкривається не як журналістка, а як особистість: вона виважена, а її душевна організація дозволяє їй надати людям не лише абстрактну, але й цілком предметну підтримку.

Говорячи про Наталію Мосейчук, хотілося б зупинитися на її дописі від 29 січня 2021 року. Журналістка з сумом повідомила, що захворіла на COVID-19 після відрядження до Вашингтону. Однак прикметним є не факт хвороби: вона підкреслила важливість обов’язкового користування засобами індивідуального захисту та необхідність усвідомлення громадянами небезпеки цього вірусу. Навівши приклад, що у США маска скрізь «in use», Наталія Мосейчук робить акцент на суспільній відповідальності як основного інструменту боротьби з вірусом.

Український спортивний коментатор Віктор Вацко є активним користувачем соціальних мереж. Нерідко у розповідях в Інстраграмі він закликає до благодійних внесків дітям або людям, що ведуть боротьбу зі складними захворюваннями. Із дописів на Фейсбуці можна зрозуміти, що багато часу журналіст проводить із родиною, є фанатом прогулянок на свіжому повітрі та рибалки. Він є впізнаваною особистістю: навіть ті, хто не цікавиться футболом або спортом взагалі, напевне чули про Віктора Вацко.

Усі звикли до медійних образів журналістів, що сформувались завдяки багаторічному досвіду роботи у цій сфері та професійному ставленню до своїх обов’язків. Але у соціальних мережах вони розкриваються як особистості зі своїми світоглядними позиціями, і що важливо — діють задля актуалізації та реалізації важливих суспільних цілей. Тим паче, успішний журналіст завжди комунікує з громадськістю та знаходить зацікавлену аудиторію: дописи несуть суспільно-орієнтований, злободенний характер (вміння спілкуватися і допомагати людям, котрі цього потребують; перепрофілювання громадянської позиції; здійснення благодійних внесків тощо).

Журналісти сьогодення не ігнорують проблеми суспільства, завжди відкриті до людей і не приховують факти особистого життя та захоплень, адже розповідають про власні хобі. Вони є рушійною силою у подоланні проблем сучасності, з якими ми всі стикаємося, і їхня позиція по- справжньому надихає…

Діана Хомишена, 2 курс, «КОЛО»

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram