ЩО ЗМІНЯТЬ НОВІ ЗАКОНИ ПРО РОЗМИТНЕННЯ АВТО?

20 листопада по всій Україні почалася акція протесту автомобілістів з єврономерами. Автомобілісти Одеси теж взяли участь у протесті. Під Одесою близько 200 автомобілів частково перекрили рух по трасі Одеса-Київ в обидві сторони. Так одесити висловили своє обурення проти прийнятих недавно законів про розмитнення. Отже, в чому полягають нові закони та що зміниться у власників авто на єврономерах читайте далі.
На початку листопада Верховна Рада прийняла два закони про розмитнення легкових автомобілів. Вони змінюють ставки акцизного податку на авто, які ввозяться в Україну для особистого користування, посилюють відповідальність за порушення режимів тимчасового ввезення та транзиту, а також дозволяють залучати до адміністративної відповідальності водіїв “євроблях”.
Після тривалого розгляду близько сотні правок Верховна Рада проголосувала за внесення змін до Податкового кодексу щодо акцизного податку на автомобілі. «За» проголосувало 250 нардепів, двоє висловилися «проти».
Зміни до Податкового кодексу відкривають шлях до легалізації більшості ввезених “євроблях”, оскільки зараз чинне законодавство просто не дозволяє розмитнити автомобілі старше 8 років. Нова формула акцизу дозволяє розмитнювати автомобілі будь-якого віку.
Суть законопроекту
Новим законопроектом передбачається, що громадянин, який ввіз в Україну автомобіль в режимі транзиту або тимчасового ввезення, не зможе передати його у володіння, користування або розпорядження, використовувати для підприємницької діяльності і розукомплектовувати.
Базова ставка податку для автомобіля з об’ємом двигуна до 3000 куб см складе € 50, більш як 3000 куб см – € 100. Базова ставка для дизельних двигунів об’ємом 3500 куб см складе € 75, понад 3500 куб см – € 150.
Також документ передбачає пільговий коефіцієнт 0,5 для автомобілів, які будуть розмитнені протягом 90 днів після вступу закону в силу. Для тих, хто виконав умови тимчасового порядку митного оформлення легкових автомобілів, передбачена можливість оформити машину в режимі імпорту, сплативши штраф до держбюджету.
Акцизний податок, розрахований за запропонованою в законі формулою, буде значно менше чинного на даний момент. У вартість розмитнення авто також входять ПДВ (20%), ввізне мито (10%) і збір до Пенсійного фонду (3-5% від вартості).
У підсумку в тексті законопроекту залишився коефіцієнт віку, однак з поправкою, що він не може перевищувати 15. Тобто акциз навіть на 20-річну машину буде вважатися з коефіцієнтом 15.
Відповідальність за порушення
За порушення цих правил загрожує штраф в розмірі 34 тис. грн. Відповідальність передбачена не тільки для тих, хто ввіз авто в Україну і незаконно передав його комусь в користування, а й для водіїв: за керування не розмитненим автомобілем передбачений штраф в розмірі 8,5 тис. грн, за повторне порушення протягом року – 17 тис. грн з позбавленням водійських прав на рік і “оплатним вилученням” транспортного засобу (авто вилучать, продадуть і повернуть власнику гроші) або без такого. За керування автомобілем, термін транзиту або тимчасового ввезення якого закінчився, а також використання авто на євро номерах для підприємницької діяльності, передбачені такі ж штрафи.
Що далі?
Прийняті закони направлять на підпис президенту. Якщо глава держави їх підпише, документи набудуть чинності на наступний день після публікації в газеті “Голос України”. Організація “Авто Євро Сила” закликає президента ветувати закони і оголосила всеукраїнську акцію протесту. Президент України прийняті документи поки не коментував.
Л

http://autonews.ua

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram