Законопроект, який тягне за собою штраф за перевезення дітей без дитячого крісла, не став несподіванкою. Заборона була і раніше, тільки відреагувати правоохоронці на порушення не могли. А тепер зможуть: на перший раз штраф 510 гривень, на другий протягом одного календарного року – 850 гривень. Також законопроект забороняє перевезення осіб, які не досягли 16 років, в кузові вантажного автомобіля та організованих груп дітей в темний час доби.
На перший погляд, законопроект простий, але насправді є багато недоробок.
По-перше, вартість такого аксесуара. Ціни на безкаркасні дитячі крісла стартують від 500 гривень в середньому. Але високоякісні та надійні відомих марок обійдуться автовласникам у 3-5 тисяч гривень. Так, не обов’язково купувати нові, за 1-2 тисячі можна знайти хороші б/у моделі.
Але тут постає ще один нюанс – багатодітні сім’ї, де по 3-5 дітей і кожному необхідно крісло. Покупка кількох аксесуарів або суттєво вдарить по кишені, або змусить возити дітей по черзі.
По-друге, проблема старих машин. Зазвичай, люди з сіл користуються моделями автомобілів старого зразка, конструкція яких не передбачає використання автокрісел. Мова йде про машини, випущених ще в радянські часи, а також іномарках, випущених в минулому столітті.
Наприклад, село, яке знаходиться далеко від райцентру, жінка просить сусіда підвезти її з дитиною до лікарні. Якщо у сусіда немає автокрісла – він цього робити не стане, адже, взявши їх, прирече себе на грошовий штраф. Але якщо ситуація критична і дитині негайно потрібна кваліфікована допомога?
Як бути таким автомобілістам – питання риторичне.
Лобанова Альона