Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Скільки мільярдів українці витратили на смартфони?

Гривня подешевіла. Курс долара зріс. А українці минулого 2017 року витратили на мобільні телефони та ноутбуки понад 30 млрд грн. Яку персональну електроніку купують в Україні? Як часто її оновлюють? Скільки готові витрачати українці на телефони, ноутбуки та навушники? І що про це кажуть вони самі?

 

Яку персональну електроніку купують в Україні?

Минулого року в Україні було придбано аж цілих 6 млн мобільних телефонів та понад 500 тис. ноутбуків. Згідно з даними «GfK Ukraine», на цю електроніку українці витратили трохи більше, ніж, уявіть собі, 30 млрд гривень. І незважаючи на те, що середня ціна на ноутбук вдвічі, а на окремі моделі й втричі вища, ніж середня ціну смартфона, лідерами касових зборів стали останні.

На мобільники українці витратили понад 22 млрд гривень. І це тільки на нові телефони, без урахування сірого ринку (контрабанда, ввезені без сплати податків та реєстрації пристрої) та ринку пристроїв, що вже були у вжитку. Це, в свою чергу, більше, ніж на будь-яку іншу техніку. Середній же цінник на один мобільний телефон в минулому році не перетинав відмітки в 5 000 грн.

90% українців обирають техніку, керуючись принципом «дешево й сердито», 10% віддають перевагу преміальним та дороговартісним пристроям. Ми провели опитування та з’ясували, чого користувачі очікують від бажаних девайсів і які прийнятні для них мінімальні характеристики.

В основному середній споживач сьогодні під час вибору смартфона орієнтується на наступні характеристики:

— екран від 5.5 до 6 дюймів;

— оперативна пам’ять від 3 Гб;

— флеш-пам’ять від 32 Гб;

— бажаною є подвійна фотокамера, де головний модуль не менше 12 мегапікселів;

— фронтальна камера від 5 мегапікселів;

— бажаним є процесор Snapdragon (630 або 635).

 

Як часто українці оновлюють персональну техніку?

Керуючись все тими ж даними «GfK Ukraine» та проведеним нами опитуванням, в якому ми запитали українців, як часто вони оновлюють сьогодні найпопулярнішу техніку, а саме, смартфони, ноутбуки й навушники, ми виявили наступне.

  1. Мобільні телефони українці оновлюють раз у 3-5 років у міру втрати актуальності девайсів. Словом, 2-3 роки середня тривалість софтової підтримки (програмної сфери пристрою) виробниками випущеної ними продукції.
  2. Із ноутбуками дещо інша ситуація. Середньостатистичний українець оновлює техніку такого типу приблизно раз у 5-8 років. Стаціонарні комп’ютери — раз у 7-10 років; це зумовлено можливістю модернізації такої техніки. До слова, попит на планшетні комп’ютери різко впав. Це пояснюється тим, що планшет — проміжний девайс між ноутбуком та телефоном.
  3. Навушники, що й не дивно, виявилися лідерами в частоті оновлення. В середньому українці користуються ними не більше, ніж півроку. Головною причиною їхньої заміни став низький термін експлуатації, простіше кажучи, надовше їх не вистачає.

 

Скільки готові витрачати українці на телефони, ноутбуки та навушники?

Більшість українських користувачів віддають перевагу недорогим смартфонам, вартість яких — від 150 до 300 доларів (відповідно, від 4200 до 8500 гривень). Телефони такої цінової категорії позиціонуються як середньо-бюджетні, і ціна на них тримається в рамках місячної зарплатні українця.

Приємним на ноутбуки для українського споживача є цінник від 300 до 700 доларів (відповідно, від 8500 до 20000 гривень). Власне кажучи, картина така ж сама, як і зі смартфонами, у відсотковому співвідношенні. Це також ціна за пристрої середнього сегменту. Як ми вже зазначали вище, кардинальна відмінність від мобільників тільки в періодичності оновлення на новішу техніку.

Ну, а на навушники більшість українців не готові витрачати багато коштів. Переважна більшість дивиться на товари цієї категорії в ціновому діапазоні від 150 до 500 грн. Але, з оглядом на появу великої кількості бездротових навушників, певна частина споживачів готова збільшити свій бюджет на покупку до 3 000 грн.

 

Що кажуть самі українці?

Катя, 22 роки:

«Новий телефон купую тоді, коли старий ламається або перестає бути актуальним, ну, раз у 3-4 роки. Дивлюся на ціну до 9 000. Ноутбук для мене важливий інструмент, тому раз у 5 років готова викласти за нього 18000. Навушники, дорожчі, ніж 400 гривень, і не розглядаю, бо дуже часто їх ламаю».

Ігор, 28 років:

«Телефон я оновлюю раз у 2-3 роки. Зараз готовий віддати приблизно 4000 гривень. Ноутбуками я користуюся років по вісім і тисяч 9 гривень для мене адекватна ціна, а навушники взагалі матеріал розхідний, тому гривень 200».

Ганна, 21 рік:

«Телефони я міняю щороку і вважаю, що 10 000 гривень оптимальна ціна. Ноутбуками і комп’ютерами я не користуюся. Навушники використовую комплектні до телефону».

Андрій, 26 років:

«Смартфони міняю тільки тоді, коли ламається старий. Можу дозволити собі й останній Iphone, але він мені не потрібен, тому купую телефони в районі 5000 — 8000. Ноутбук для мене робочий інструмент, і за нього я готовий заплатити в районі 15 000 гривень, а навушниками я не користуюся».

 

Владислав Зіньковський

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний

Студентські газети – результат колективної роботи майбутніх журналістів

На факультеті журналістики, реклами та видавничої справи викладають дисципліну, що направлена на відточення студентами практичних навичок володіння словом, – журналістську майстерність. На цих заняттях студенти

Осінь по-карпатськи

Карпати – багата культурна історія, збирання ягід та грибів, катання на лижах і сноуборді, риболовля, купання в гірських річках і просто естетична насолода краєвидами. Ми