Стеблина Наталія Олександрівна

dsc_0213доцент кафедри реклами та зв’язків з громадськістю,

кандидат наук із соціальних комунікацій

курси: Журналістська етика, Журналістський фах, Дисципліни спеціалізації (техніка створення піар-текстів), Міжнародна журналістика, Сучасна регіональна преса, Дисципліни спеціалізації (кризова комунікація), Статистичні методи дослідження ЗМІ

наукові інтереси: мережева журналістика, місцева преса, професійні стандарти журналістики, сприйняття журналістських текстів

автобіографія

2005 – закінчила філологічний факультет Одеського національного університету імені І. І. Мечникова за спеціальністю “журналістика”

2004-2005, 2011 роки – кореспондент газети “Моряк України”

2005-2008 – навчання в аспірантурі ОНУ імені І. І. Мечникова за спеціальністю “теорія та історія журналістики”, науковий керівник – проф. Іванова О. А.

2011 рік – захистила кандидатську дисертацію “Сучасна українська письменницька публіцистика у варіанті виступів О. Забужко, Т. Прохаська та Ю. Андруховича”

2014 рік – медіаексперт Інституту демократії імені Пилипа Орлика, координатор одеської експертної групи з моніторингу регіональної преси

з 2014 і до сьогодні редактор рубрики “Медіадослідження” сайту HappyMisto.od.ua

наукові публікації:

посібник

Етика у сфері соціальних комунікацій. Професійні стандарти у журналістиці, рекламі та PR. – Л. : ПАІС, 2014. – 228 с.

наукові статті:

  1. Стеблина Н. О. Принципи добору новин мережевими виданнями: як інтернет-журналісти центральних ЗМІ подають інформацію про події у регіонах України // Соціальні комунікації: теорія і практика. – Київ : МЦД СК «Комтека», 2015. – С. 105-110.
  2. Стеблина Н. О. Друга світова війна як міф сучасного російського спічрайтингу (на матеріалі промов перших осіб Російської Федерації на Красній площі) // Діалог: Медіа-студії. – 2014. – Вип. 18-19. – С. 294-304.
  3. Стеблина Н. О. Формат сучасної інтернет-кореспонденції (на матеріалі публікацій «Української правди») // Діалог: Медіа-студії. – Одеса, 2012 – Вип. 15. – С.326-340.
  4. Стеблина Н. О. Митець та чиновник від культури як об`єкти відображення у публіцистиці Олега Вергеліса (на матеріалі публікацій у газеті “Дзеркало тижня” за 2009-2010 роки) // Діалог: медіа-студії . – 2011 . – Вип.13: Реклама та PR у сучасному світі . – С. 164-173.
  5. Стеблина Н. О. Селективність подачі інформації місцевими інтернет-виданнями у висвітленні візитів перших осіб держави // Науковий вісник Одеського національного економічного університету. – 2013. – №17 (196). – С. 127-137.
  6. Стеблина Н. О. Стратегії PR-звернень у соціальних мережах // Діалог. – 2013. – № 17. – С.166-176
  7. Стеблина Н. О.Способи подачі новин про літературу журналістами інформаційних агентств (Уніан та РІА Новости) // Проблеми сучасного літературознавства. – 2014. – № 18. – С.112–119
  8. Стеблина Н. О. Вибір матеріалу у письменницькій публіцистиці Т. Прохаська // Діалог : Медіа-студії : зб. наук. пр. — Одеса : ОРІДУ НАДУ, 2007. — Вип. 6. — С. 112–123.
  9. Стеблина Н. О. Герой нашого часу. Яким його бачить журналістика?  // Діалог : Медіа-студії : зб. наук. пр. — Одеса : ОРІДУ НАДУ, 2006. — Вип. 4. — С. 98–106.
  10. Стеблина Н. О. Людина у письменницькій публіцистиці // Інформаційна освіта та професійно-комунікаційні технології ХХІ ст.: зб. Матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції. — Одеса, 2008. — С. 194–198.
  11. Стеблина Н. О. Публіцистичний текст у мережі Інтернет: проблема саморегулювання (на матеріалі публіцистичних виступів О.Забужко, розміщених на блозі “Української правди” // Діалог : Медіа-студії : зб. наук. пр. — Одеса : Астропринт, 2009. — Вип. 8. — С. 249–256.
  12. Стеблина Н. О. Стратегії поводження автора письменницької публіцистики // Діалог : Медіа-студії : зб. наук. пр.  — Одеса : ОРІДУ НАДУ, 2006. — Вип. 5. — С. 82–92
  13. Стеблина Н. О. Точка зору масової людини у письменницькій публіцистиці О. Забужко (на матеріалі збірок «Хроніки від Фортінбраса» та «Репортаж з 2000-го року) // Діалог : Медіа-студії : зб. наук. пр. — Одеса : ОРІДУ НАДУ, 2008.  — Вип. 7. — С. 78–87.

Нефахові:

  1. Стеблина Н. О. Сприйняття матеріалів із ознаками замовності («джинси») на стрічках новин регіональних інтернет-видань (на матеріалі одеських ЗМІ) // Український соціум та медіа: динаміка взаємодії (2010 – 2015 рр.) : матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції [наук. ред. В. Різун; упоряд. Т. Скотникова] – К. : Інститут журналістики, 2015. – С 62-65.
  2. Стеблина Н. О. Пресрелізм у мережевих виданнях, або Як журналісти допомагають владі виховувати слухняних громадян // Мас-медіа. Демократія. Інформаційна війна. – Науково-практичне видання. – К. : СПД Матвієнко, 2014. – С. 43-52.
  3. Стеблина Н. О. Одеські газети й інформаційна пустеля // Mediasapiens. – Електронний ресурс. – Режим доступу : http://osvita.mediasapiens.ua/monitoring/regional_newspapers/odeski_gazeti_y_informatsiyna_pustelya/
  4. Стеблина Н. О. Немісцеві медіа Львова: як львівські сайти стають всеукраїнськими // Mediasapiens. – Електронний ресурс. – Режим доступу : http://osvita.mediasapiens.ua/monitoring/regional_newspapers/nemistsevi_media_lvova_yak_lvivski_sayti_stayut_vseukrainskimi
  5. Стеблина Н. О. Регіональні сайти – для кого і на кого працюють? // Mediasapiens. – Електронний ресурс. – Режим доступу : http://osvita.mediasapiens.ua/monitoring/regional_newspapers/regionalni_sayti_dlya_kogo_i_na_kogo_pratsyuyut/

Практичний досвід у журналістиці:

Працювала кореспондентом газети “Моряк України”, співпрацювала із такими виданнями, як Mediasapiens.ua, ІА “Репортер”.

з 2014 року редактор рубрики “Медіадослідження” у виданні HappyMisto.od.ua