Стеблина Наталія Олександрівна

dsc_0213доцент кафедри журналістики, реклами та медіакомунікацій

кандидат наук із соціальних комунікацій

курси: Журналістська етика, Журналістський фах, Дисципліни спеціалізації (техніка створення піар-текстів), Міжнародна журналістика, Сучасна регіональна преса, Дизайн видання

наукові інтереси: мережева журналістика, місцева преса, професійні стандарти журналістики, сприйняття журналістських текстів

автобіографія

2005 – закінчила філологічний факультет Одеського національного університету імені І. І. Мечникова за спеціальністю “журналістика”

2004-2005, 2011 роки – кореспондент газети “Моряк України”

2005-2008 – навчання в аспірантурі ОНУ імені І. І. Мечникова за спеціальністю “теорія та історія журналістики”, науковий керівник – проф. Іванова О. А.

2011 рік – захистила кандидатську дисертацію “Сучасна українська письменницька публіцистика у варіанті виступів О. Забужко, Т. Прохаська та Ю. Андруховича”

2014 рік – медіаексперт Інституту демократії імені Пилипа Орлика, координатор одеської експертної групи з моніторингу регіональної преси

з 2014 і до сьогодні редактор рубрики “Медіадослідження” сайту HappyMisto.od.ua

наукові публікації:

посібники

Етика у сфері соціальних комунікацій. Професійні стандарти у журналістиці, рекламі та PR. – Л. : ПАІС, 2014. – 228 с.

Місцева преса: посібник для ЗМІ. Як регіональним журналістам працювати за часів нових медіа та кризи демократії [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ualocal.media/ (у співавторстві)

Глави у посібнику Новинна грамотність / Під загальною редакцією  Діани Дуцик та Дар’ї Тарадай [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://video.detector.media/special-projects/novynna-gramotnist-i22

  • Модуль 5. Баланс думок, або Чому не можна надавати слова терористам
  • Модуль 7. Стандарт повноти інформації

Наукові публікації

  1. Steblyna N. Uncertain Geography of the Local News and Civic Participation in New Media Era // Communication Today. – 2018. – № 9 (1). – Р. 78– 92.
  2. Steblyna N. Are You President’s PR-service or News Agency? Petro Poroshenko’s Visits Coverage by Ukrainian Local News Sites // Dialog: Mediastusios. – 2017. – №23. – P. 175-194.
  3. Steblyna N. For Russia the war has never ended // New Eastern Europe. – Електронний ресурс. – Режим доступу : http://neweasterneurope.eu/2017/07/06/for-russia-the-war-has-never-ended/
  4. Стеблина Н. О. Ексклюзивні новини місцевих сайтів: якість контенту та методи збору інформації // Образ. – 2018. – № 1 (27). – С. 37–51.
  5. Стеблина Н. О. Жанр та комунікаційна ситуація (за матеріалами видання «National Geographic – Україна» //  Проблеми сучасного літературознавства. – 2016.  – №23. – С. 63–76.
  6. Стеблина Н. О. То чи є блог жанром? До питання про функціональність мережевих текстів (на матеріалі політичних блогів «Української правди» // Проблеми сучасного літературознавства. – 2016.  – №22. – С. 54–65.
  7. Стеблина Н. О. Новини чи піар? Або чи можливо дотримуватися професійних стандартів у мережевих ЗМІ? // Діалог: медіа-студії. – 2015. – №21. – С. 36–48.
  8. Стеблина Н. О. Друга світова війна як міф сучасного російського спічрайтингу (на матеріалі промов перших осіб Російської Федерації на Красній площі) // Діалог: Медіа-студії. – 2014. – №18-19. – С. 294–304.
  9. Стеблина Н. О. Способи подачі новин про літературу журналістами інформаційних агентств (Уніан та РІА Новости) // Проблеми сучасного літературознавства. – 2014. – № 18. – С.112–119.
  10. Стеблина Н. О. Селективність подачі інформації місцевими інтернет-виданнями у висвітленні візитів перших осіб держави // Науковий вісник Одеського національного економічного університету. – 2013. – №17 (196). – С. 127-137.
  11. Стеблина Н. О. Стратегії PR-звернень у соціальних мережах // Діалог: медіа-студії. – 2013. – № 17. – С.166-176.
  12. Стеблина Н. О. Формат сучасної інтернет-кореспонденції (на матеріалі публікацій «Української правди») // Діалог: Медіа-студії. – 2012 – №15. – С.326-340.
  13. Стеблина Н. О. Митець та чиновник від культури як об`єкти відображення у публіцистиці Олега Вергеліса (на матеріалі публікацій у газеті “Дзеркало тижня” за 2009-2010 роки) // Діалог: медіа-студії . – 2011 . – №13. – С. 164-173.
  14. Стеблина Н. О. «Пресрелізм» у місцевій пресі: контекст журналістського матеріалу та особливості сприйняття повідомлень одеських медіа // Діалог: Медіа-студії. – 2016 – №22. – С.52–70.
  15. Стеблина Н. О. Принципи добору новин мережевими виданнями: як інтернет-журналісти центральних ЗМІ подають інформацію про події у регіонах України // Соціальні комунікації: теорія і практика. – Київ : МЦД СК «Комтека», 2015. – С. 105-110.
  16. Стеблина Н. О. Сприйняття матеріалів із ознаками замовності («джинси») на стрічках новин регіональних інтернет-видань (на матеріалі одеських ЗМІ) // Український соціум та медіа: динаміка взаємодії (2010 – 2015 рр.) : матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції [наук. ред. В. Різун; упоряд. Т. Скотникова] – Київ : Інститут журналістики, 2015. – С 62–65.
  17. Стеблина Н. О. Пресрелізм у мережевих виданнях, або Як журналісти допомагають владі виховувати слухняних громадян // Мас-медіа. Демократія. Інформаційна війна. – Науково-практичне видання. – Київ : СПД Матвієнко, 2014. – С. 43-52.
  18. Стеблина Н. О. Одеські газети й інформаційна пустеля // Mediasapiens. – Електронний ресурс. – Режим доступу : http://osvita.mediasapiens.ua/monitoring/regional_newspapers/odeski_gazeti_y_informatsiyna_pustelya/
  19. Стеблина Н. О. Немісцеві медіа Львова: як львівські сайти стають всеукраїнськими // Mediasapiens. – Електронний ресурс. – Режим доступу : http://osvita.mediasapiens.ua/monitoring/regional_newspapers/nemistsevi_media_lvova_yak_lvivski_sayti_stayut_vseukrainskimi
  20. Стеблина Н. О. Регіональні сайти – для кого і на кого працюють? // Mediasapiens. – Електронний ресурс. – Режим доступу : http://osvita.mediasapiens.ua/monitoring/regional_newspapers/regionalni_sayti_dlya_kogo_i_na_kogo_pratsyuyut/

Практичний досвід у журналістиці:

Працювала кореспондентом газети “Моряк України”, співпрацювала із такими виданнями, як Mediasapiens.ua, ІА “Репортер”.

з 2014 року редактор рубрики “Медіадослідження” у виданні HappyMisto.od.ua