Студенти-журналісти долучились до лекції про права дитини

«Діти та право на приватність: суспільна значущість vs сенсація» — такою стала тема нової зустрічі та онлайн-лекції, до якої доєднались студенти нашого факультету. Захід відбувся 17 листопада 2021 року в рамках співучасті представників нашого факультету, Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка, Центру прав людини ZMINA в межах програми розвитку ООН в Україні за підтримки міністерства закордонних справ Данії. Пресслужба факультету поцікавилась деталями в учасників заходу.

Спікеркою лекції стала Любов Найдьонова докторка психологічних наук, член-кореспондентка НАПН України, президентка української асоціації медіапсихологів та медіапедагогів.

У першій частині доповіді спікерки увага була зосереджена на особливостях висвітлення дітей в ЗМІ: зокрема право дитини на приватність, конфіденційність її особистої інформації, та те, як журналіст має висвітлювати інформацію, пов’язану з конкретною дитиною, аби не завдати шкоди неповнолітній особі.

Ми поцікавились в Анастасії Єрьоменко, студентки 2 курсу, наскільки важливо сучасним журналістам бути обізнаними в цій темі: «Діти — наше майбутнє, тож ми повинні піклуватися про їхній добробут, та пам’ятати, що вони, незважаючи на маленький вік, теж мають права, які ми не повинні порушувати. На мою думку, журналісту дуже важливо знати права дитини для того, щоб коректно висвітлювати інформацію про них. Завдяки такій лекції, ми стали більш обізнані в цій темі, що допоможе нам, як майбутнім журналістам бути впевненими в тому, що можна писати, а що — ні, до яких тем можна залучати дітей як героїв, а до яких — категорично ні».

У другій частині онлайн-зустрічі були обговорені особливості трансляції програм та відеосюжетів, які можуть завдати шкоди фізичному, психічному чи моральному розвитку дітей та підлітків, якщо вони мають змогу їх дивитися.

Своїми враженнями від лекції також поділилася студентка 1 курсу Вікторія Бухта: «Лекція була дуже інформативною та цікавою: ми розглянули найголовніші законодавчі акти, які захищають приватність та недоторканість особистого життя дітей в ЗМІ. Особисто мене вразили піктограми, які варто використовувати для безпечного користування медіаконтенту дітьми, серед них: насильство — кулак; страх — павук; дискримінація — група людей з однією фігурою іншого кольору. Крім того, журналісти повинні розумітися на вікових межах та ознаках різного сприймання медіапродукції у дітей, щоб зайвий раз не завдати шкоди».

Нагадаємо, що для студентів ця зустріч цьогоріч стала вже другою в межах «Академії з прав людини для викладачів та викладачок журналістики».

Ангеліна Цепак,

пресслужба факультету

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram