Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
«Суперові» проекти: чому тест на придатність досі не складено

Український телевізійний простір може похизуватися, щонайменше, двома суперпроектами.  Принаймні, тими, що містять префікс «супер» – це «Суперінтуїція» та «Супермодель по-українськи». Чому ці проекти «супер», для мене залишається великою загадкою. Власне, як і те, чому «супермоделів» веде, скажімо, не Сергій Дмитрович Притула, який тепер майже все веде на Новому каналі.

За словами представників прекрасної статі, можна дивитися бескінечно на три речі – і це не те, як горить вогонь, біжить вода і працюють інші люди, як ви могли подумати, а те, як Сергій Притула проявляє співчуття ображеним готельєрам у «Страстях за Ревізором», як Сергій Притула «тролив» Ольгу Фреймут у шоу «Хто зверху?» та власне те, як Сергій Притула веселить аудиторію у «Суперінтуїції».

Нагадаємо, що це вже далеко не перший сезон шоу, де протистоять один одному чоловіча логіка та жіноча інтуїція. І здавалося б, що незвичного можна привнести в новий сезон? Те, що в «Суперінтуїції» грають пари? Хмм, сумнівний аргумент, адже це  було ще тоді, коли на Новому каналі виходила просто «Інтуїція», яку вів  колега Притули – Олександр Педан.

Ага, можливо, розгадка криється в тому, що тепер на подіум виставляють замість 12 – 13 учасників? Моя інтуїція підказує, що це зовсім не те. Так, це новинка, але далеко не принципова.  Ну хіба що,  вся фішка в тому, що це дуже нагадує гру «кошки-мышки», коли за одним із 13 учасників ховається, так званий «джокер» від гравця, якого має вгадати його конкурентна половинка. В усьому іншому, шоу дублює давним-давно прописаний формат.

Але ж тоді виникає питання: чому від «Суперінтуїції» неможливо відірватися, навіть тоді, коли випадково натрапив на неї під час перегляду телебачення? Принаймні, зі мною це й трапилося, коли у студії вирували пристрасті між Вікторією Булітко та Євгеном Сморигіним.

Ця пара почувається на сцені, як «риба у воді». Вони мають гарне почуття гумору, адже самі дарують сміх оточуючим. Тому, зазвичай безцеремонний  Притула так і не зміг знайти для них жодного образливого слова.  А відтак усі жарти ведучого викликали в них цілком адекватну реакцію, тобто просто сміх.

Але часом жарти Притули мають на меті не лише розвеселити публіку, а й тим чи іншим способом зачепити особисті комплекси учасників. Так було і з Дмитром Монатіком. Мало того, що його ігрова половинка була на півтори голови вищою за нього, так ще й ведучий щоразу підливав масла у вогонь, коментуючи його зріст у жартівливій формі.

Ще одне, на що хотілося б звернути Вашу увагу: чи дійсно зіркові пари не знають під яким номером ховається учасник тієї або іншої категорії?

Якщо чесно, то віриться насилу. В одному зі своїх інтерв’ю шеф-редактор проекту Олена Данько запевнила усіх, що учасники правда не знають які категорії їм попадуться і за якими номерами вони зашифровані. Але вірити «чесним» словам зацікавлених облич – не рекомендую. Вже надто награно виглядають зірки, які вгадати, ну так, чисто випадково героя. Вони радіють, наче маленькі діти морозиву чи солодкій ваті. Або навпаки, коли помилилися у виборі, виникає відчуття, що вони втратили не п’ять тисяч гривень, а честь, славу й гідність.

«Супермодель по-українськи» з «Суперінтуїцією» поєднує не лише спільний префікс. Це шоу теж іде не перший сезон. Його суть дуже проста  – дівчата, з усіх куточків України, які пройшли кастинг, змагаються за місце під сонцем, тобто за місце  у світі модельного бізнесу.

Судді-експерти, які вершать долі дівчат, вигадують для них найрізноманітніші випробування, які часом є навіть «жорстокими». Це шоу зовсім іншого формату, зовсім не те, що звикли бачити глядачі, які регулярно переглядають модні журнали, або ходять на покази мод.  Жорстокість проявляється у випробуваннях, зокрема тоді, коли моделей змушують ходити по крижаній воді, або фотографуватися в оголеному вигляді під час 20-ти градусного морозу. Ви можете заперечити, мовляв, вони ж самі обрали цей шлях. Так обрали, але не усвідомлювали, що це може коштувати їм здоров’я. Одна з учасниць довела, що травмуватися можна навіть тут, коли гепнулась, не втримавши рівновагу, з подіуму. Однак шоу має продовжуватися.

Великий спротив викликає погане ставлення до дівчат, які приїхали із невеличких міст або сіл. Таких дівчат часто дискримінують за мовною ознакою. Наприклад, була одна учасниця, яка розмовляла «суржиком» і її конкурентка закинула : «Она по-сельски разговаривает, много шокает, это не модель». Дивні висновки, чи не так?

Постійні скандали, суперечки, часом навіть бійки – невже без цього неможливо обійтися? Звісно, це придає шоу нових кольорів, але навіть тут слід залишатися людьми.

Лайка, нецензурна лексика, на пів оголені дівчата – все це слугує для підвищення рейтингів програми. Переважна більшість тих, хто дивиться  шоу – це молоді дівчата чи навіть підлітки. Моделі для них – це ідеал краси, мужності і витримки. Вони хочуть бути схожими на них, аби їхня фігура була 90-60-90. Але, що відбувається тоді, коли ти не потрапляєш під ці параметри? У більшості починається паніка, розчарування, відчай. Вони починають дотримуватися дієт, інтенсивно займатися спортом, але все це не приносить результату. Тоді здається, що все марно. Та ніхто не задумається, що це лише шоу. Вибачте за цинізм, але це ідеальний підбір учасників, як і для будь-якого шоу «талантів», незалежно від того, що в ньому є професійним критерієм.

На сам кінець хотілося б продемонструвати результати нашого опитування, яке проводилося серед українців, на предмет того, як вони ставляться до цих двох проектів. У дослідженні взяли участь 65 респондентів, різної вікової категорії (від 16 до 65 років).

Спочатку подаємо результати опитування про шоу «Суперінтуїція».

35 опитаних із 65 мають позитивне ставлення до цього шоу, адже вважають, що це легка передача, з гарним почуттям гумору, яка дозволяє відволіктися від будь-яких політичних, економічних, чи навіть, буденних проблем.

12 респондентів нейтрально ставляться до передачі. Їхні аргументи зводяться до одного: один раз подивитися можна, але якщо часто, то набридає.

18 опитаних із 65, зокрема це люди похилого віку, критично ставляться до шоу, мовляв це тягар для українського телевізійного простору.

Тягар не тягар, а рейтинги кльові.

Результати опитування стосовно шоу «Супермодель по-українськи» зобразимо у вигляді інфографіки.

Зрештою, так чи інакше, глядачі все одно будуть дивитися ці  проекти з не меншим задоволенням. В першу чергу тому, що «Супермодель по-українськи» і «Суперінтуїція» – красиві і ефектні шоу, яких, на жаль, мало на українському телебаченні.

Олена Іщенко

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний

Студентські газети – результат колективної роботи майбутніх журналістів

На факультеті журналістики, реклами та видавничої справи викладають дисципліну, що направлена на відточення студентами практичних навичок володіння словом, – журналістську майстерність. На цих заняттях студенти

Осінь по-карпатськи

Карпати – багата культурна історія, збирання ягід та грибів, катання на лижах і сноуборді, риболовля, купання в гірських річках і просто естетична насолода краєвидами. Ми