Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

Тайм-менеджмент або як навчитися все встигати

 Вам все не вистачає часу зробити всі справи та ще й нормально поспати? Вважаєте, що потрібно більше годин в добі, тому що звичних 24 замало? У цьому матеріалі ви дізнаєтесь, як знайти вільний час та не втратити глузд.

Взагалі, що таке тайм менеджмент? Щоб дізнатися більше про це, я відвідала майстер-клас у форматі онлайн «Тайм менеджмент на ІЗІ». 

Тайм менеджмент — це техніка розподілення часу. Тобто це «наука», яка має декілька методів для правильного планування. Це може бути банальне складання списків, метод пріоритетів АВС, метод «з’їсти жабу вранці», Закон Паркінсона, метод Салямі/слона/швейцарського сиру, метод Помодоро. Найкраще допомагають зазвичай банальні списки справ, але ви запитаєте чому тоді зі своїм списком не встигаєте абсолютно нічого? Це все тому що ви не вмієте правильно їх складати, ось вони і не працюють. 

Але як списки можуть працювати? По-перше потрібно розробити чітку структуру, короткі і чіткі задачі, не перевантажені деталями. По-друге потрібно ставити реальний дедлайн, до якої години потрібно закінчити роботу. По-третє — справи розподіляти по різних цілях. 

Що дає складання списку? Як мінімум більшу ймовірність виконання, відпочинок для мозку (не потрібно тримати в голові купу справ і думати, як їх швидко зробити) та легший спосіб запам’ятовування. 

При складанні списків можна спробувати метод пріоритетів АВС. За цією технікою, ви маєте розподілити, що для вас найважливіше, що важливо, а що можна зробити трішки пізніше. Тобто пріоритет А — це справи, які потрібно негайно зробити і це буде найважливіше для вас на сьогоднішній день. Пріоритет В — це завдання, котрі також важливі, але якщо трішки перенести дедлайн, ситуація буде не зовсім критичною. Та пріоритет С — це всі незначні справи, які можна було б зробити сьогодні, але якщо розумієте, що не встигаєте, то можна перенести, наприклад, на завтра.

Також є дійсно дієвим метод «З’їсти жабу вранці», який полягає в тому, аби зробити найважчі завдання зранку, щоб весь день бути вільним. Але не потрібно забувати про свій біоритм. Найголовніше спиратися на особисті уподобання. 

Не можна не згадати закон Паркінсона. Можна розписувати складні терміни із прикладами про доходи, але можна спробувати описати все простіше. За цим законом «робота заповнює весь час на неї відведений». Потрібно відводити мінімум часу на виконання задач, а потім ділити чей час на 2. Будьте впевнені, що виведеного часу вам вистачить. 

Метод салямі/слона. Цей метод полягає в тому, щоб розбити велике завдання на багато маленьких. Нібито розрізати ковбасу на однакові шматочки. Другий метод так зване «поїдання слона». За один раз покінчити з таким великим завданням буває важко, тому можна розподілити його на невеликі «біфштекси». Тобто під слоном ми передбачаємо велику задачу, яку можна розділити на маленькі.

Метод Помодоро. У ньому потрібно виставити час — 25 хвилин і наполегливо працювати у цей період. потім по закінченню часу відкласти всі справи і відпочивати 5 хвилин, після чого знову повернутись до справи. 

Також можна спробувати різні програми для ведення списків, таких як «Mind maps», «Google календар», датований щоденник/планер, нотатка в телефоні. Але де найзручніше вирішувати вам.

Отже, тайм менеджмент — це про різні методи, які допомагають керувати своїм часом і встигати більше справ на день. Потрібно лише обрати найкращий, на ваш погляд, метод для себе та дотримуватись його і у вас все вийде. 

Анна Жмакіна