Толерантність серед студентів

Повага до всіх основний принцип та ідея Міжнародного дня толерантності, що відзначається 16 листопада. Дискримінація з етнічної приналежності одна із найпоширеніших у суспільстві. Деякі мають стереотипне ставлення до представників різних національностей, не звертають увагу, чи не хочуть впізнати їх ближче. Який саме рівень толерантності стосовно іноземних студентів з боку колег?

Ще в 40-х роках минулого століття Устав ЮНЕСКО затвердив преамбулу, в якій наголошується, що «світ зобов’язаний ґрунтуватися на розумовій та суспільній солідарності один до одного». Серед іншого, декларація підтверджує, що толерантність — це не поступка чи потурання. Адже це більше про прийняття багатого різноманіття культур у нашому світі, повага до різних національностей. Людство має сприймати різні форми самовираження та способи проявів людської індивідуальності.

За даними Міністерства освіти і науки України, у нашій країні навчається понад 76,5 тисячі студентів з різних держав. Найпопулярніші країни, з яких приїжджають учні: Індія — 23,64% від загальної кількості, Марокко — 11,54%, а також Туркменістан — 6,95%. Найпопулярніші країни, які обирають українські абітурієнти — Канада, Німеччина, Польща та Чехія.

«У нас на першому курсі був вступний урок, де викладачі розповідали як все влаштовано в навчальному закладі, давали різні посилання та пошти, на які ми можемо писати з різних питань. Ще наш університет користуєшся додатком Slack це щось схоже на соціальну мережу-дошку, на яку кидають різну інформацію» — розповіла студентка другого курсу Лондонського університету Південного узбережжя Анастасія Найденова.

Більшість іноземних студентів згуртовуються у «локалізовані групи» всередині спільноти. Цей своєрідний процес називається «геттоїзація» — створення окремих угрупувань, ізоляція від навколишнього середовища. Коли адаптанти, опинившись у новому колективі, намагаються менше комунікувати з людьми іншої культури.

Опитування, проведене нашою редакцією серед 330 студентів вищих навчальних закладів України Харківської, Одеської та Київської областей, віком від 17 до 24 років, показало, що 64% — не цікавить дана тематика, 32% прагнуть допомогти іноземним учням, а 4% досить негативної думки. Упереджене ставлення до студентів-іноземців інколи пов’язано з тим, що у багатьох присутній мовний бар’єр, тому комунікація стає проблемою.

«Існування різноманітності в нашому майже моноетнічному суспільстві є невичерпним джерелом розширення обріїв свідомості й пізнання невідомих далеких культур. Комунікація є обміном цінного унікального досвіду, об’єднання якого розкриває набагато більше можливостей і шляхів розв’язання спільних глобальних проблем, а налагодження дружніх контактів є кроком до міжнародного миру і співпраці» — прокоментувала студентка Українського католицького університету Ольга Осадча.

З метою допомоги в адаптації до нового місця навчання було створено організації та залучено студентів різних університетів усього світу, які координують новоприбулих учнів. Бадді — міжнародна система, де ваш керівник може допомогти з адміністративними завданнями, а також практичними питаннями. Наприклад, показати де ви можете знайти житло, познайомити з тонкощами місцевої культури.

«Не дивлячись на труднощі, які виникли з розумінням української мови, всі відносились до мене чудово. Багато хто з моїх однокурсників звичайно допомогли мені в цьому, перекладаючи незрозумілу для мене інформацію англійською. Період адаптації пройшов досить швидко, я не відчувала себе якось відокремлено відносно до інших студентів» — поділилася своїми враженнями студентка четвертого курсу факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І. І. Мечникова Самар Ахмед.

Для того, щоб студенти більше розуміли почуття один одного та свої власні, потрібно проводити спеціальні заходи, на яких їх навчатимуть за різноманітними методиками спілкування. Це допоможе грамотно висловлювати свої думки та краще вислуховувати міркування інших людей. Важливо наставляти студентів, як правильно та конструктивно виходити з конфліктних ситуацій, не з позиції утисків співрозмовника. Існування питання про те, чи варто позитивно ставитись до студентів-іноземців, є недоречним, адже ми, перш за все говоримо про людей, які так само хочуть отримати знання. 

Марія Сугай, 1 курс

Іуліанія Степашко, 3 курс

«Black.White»

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram