Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
«Трагікомедія»: як сталося, що комік має найвищий рейтинг?

До виборів Президента України залишилося зовсім трохи, а лідером в перегонах продовжує бути комік, шоумен, керівний студії «Квартал 95» Володимир Зеленський.

            За даними більшості рейтингів на сьогодні, Зеленський посідає перше місце. Соціологічна група Рейтинг запевняє, що за шоумена готові віддати свої голоси 24,7% виборців. За даними КМІС – 26,4%, друге місце за лідеркою «Батьківщини» Юлією Тимошенко (18,3%), далі – чинний президент Петро Порошенко (16,8%). 

            Ситуація із Зеленським насправді дуже суперечлива. З одногу боку, у інших країнах коміки теж мають чи мали досить велику популярність, підтримку електорату та, зрештою, потрапляють до влади. Наприклад, Беппе Грілло – італійський комік, який у 2013 році отримав близько 25% голосів на парламенських виборах. Чи всім відомий Рональд Рейган, 40-й президент Сполучених Штатів Америки, який у минулому був актором та раіо-ведучим (69%підтримки виборців). Ба-більше, обрання Трампа Президентом США теж свідчить про популярність поза традиційними уявленнями щодо політиків. Але! У ситуації із Зеленським є одна принципова річ – до оголошення рішення балотуватися в Президенти України пан Зеленський жодного дня не пропрацював в політиці.Гумористичний бізнес приносить йому непоганий дохід –ще в 2012 році видання Forbes Україна оцінювало капітал студії «Квартал 95»у більш ніж 10 мільйонів доларів. А за 2017 рік Зеленський задекларував 7,3 мільйона гривень доходів. Щоправда, бізнес коміка все одно опинився у центрі скандалу. У січні 2019 року журналісти знайшли в Росії фірми, що займаються виробництвом теле- й кінопродукції та належать Зеленському і його колегам. І хоча спочатку комік спростовував факт ведення бізнесу в РФ, згодом заявив про свій вихід зі складу акціонерів компанії, котрій належали згадані в журналістському розслідуванні підприємства.

            У своїх публічних заявах Зеленський запевняє, що його головна місія – це привести в українську політику нових і порядних людей. Втім поки що доводиться запевняти всіх у тому, що він та його команда є незалежними від українського олігарха Ігоря Коломойського. Адже саме канал «1+1», що належить бізнесмену, найактивніше повідомляє про політичні плани коміка, і з яким співпрацює вже багато років. Так, Зеленського нерідко називають «планом та іграшкою Ігоря Коломойського»,  натомість новостворений політик цю думку відкидає: «Я ніяка не іграшка в руках Коломойського, і не був іграшкою в руках жодного олігарха. Коли говорять, що я чиясь іграшка, це не правда. Це роблять ЗМІ, які належать іншим групам. Вийдіть на вулицю і запитайте у людей, чи вважають вони мене іграшкою в руках Коломойського. Немає такої суспільної думки!»

            Виборець цього кандитада досить зрозумілий – переважно молодь, що невдоволена всіма нинішніми політиками, а тому готова голосувати за будь-яке нове обличчя. Деякі соціологи називають такого виборця «молодіжним, протестно-деполітизованим електоратом». 

            Британський тижневик TheEconomistпише, що Зеленський лякає своєю непідготовленістю західних дипломатів: «Багато хто побоюється, що Володимир Путін з’їсть його наче плитку шоколаду виробництва Петра Порошенка». Люди хочуть показати владі середній палець, й саме Зеленський відіграє роль цього пальця, вважає тижневик. 

            То як же так сталося, що комік без політичного досвіду є фаворитом у президенстських перегонах? Справа досить зрозуміла. По-перше, люди зневірилися та готові віддати свій голос за «нове обличчя», незважаючи ні на що. По-друге, більшіть з потенційніх виборців Зеленського віддають свій голос за Голобородька (вигаданого персонажа серіалу «Слуга народу», якого грає нинішній спражній кандидат). Але на відміну від героя «Слуги народу»Василя Голобородька, Зеленський пересувається містом не на велосипеді, а на позашляховику Range Rover з охоронцями. З цього приводу влучно висловилася головна редакторка «Дзеркала тижня» Юлія Мостова: «Я не знаю Зеленського. І, я думаю, що Зеленського насправді не знає ніхто. Як дуже мало людей знали В’ячеслава Тихонова, а вся країна була закохана у Штірліца. Або ніхто особисто не знає якостей Клуні, але всім подобається Бетмен. Ось цей феномен, і все». І найголовніше: один з найпростіший PR-ходів – «простий хлопець». Головна мета – нав’язати думку, що кандидат у Президенти такий же простий хлопець із народу, як і ти. Треба сказати, що в команди Зеленського це досить добре виходить. Згадайте лише всі його інтерв’ю в парку, дорогою на роботу тощо. Зеленський одягнений у простий одяг, говорить простими словами, а найголовніше – говорить те, про що нібито розмовляє кожна родина на кухні. Він уміло веде свої соціальні мережі, запускає флешмоби та зі всіх сил намагається бути середньостатистичним українцем. 

            Без перебільшень, образ «простого хлопця» спрацював на велику частину українського суспільства. В Україні система підготовки успішних політиків, порівняно з країнами розвиненої демократії, перебуває в ембріональному стані і, як справжня зав’язь плоду, потребує особливоії уваги і турботи з боку суспільства. Тому не дивно, що такі феномени як Зеленський у нас трапляються. 

            Головне – вирішувати серцем, не ставлячи експериментів над країною. 

Дмитро Тельпіс

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний

Студентські газети – результат колективної роботи майбутніх журналістів

На факультеті журналістики, реклами та видавничої справи викладають дисципліну, що направлена на відточення студентами практичних навичок володіння словом, – журналістську майстерність. На цих заняттях студенти

Осінь по-карпатськи

Карпати – багата культурна історія, збирання ягід та грибів, катання на лижах і сноуборді, риболовля, купання в гірських річках і просто естетична насолода краєвидами. Ми