Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

Стажування на «Радіо Свобода»: професійні стандарти, корисні поради і… трохи Поплавського

Вже півгодини ми – шестеро стажерів, сидимо в одному із закутків редакції Радіо Свобода і чекаємо на лекцію. Нас помічає Ірина Штогрін – журналістка з неабияким досвідом. Вона питає, чому ми сидимо без діла, відволікається від своїх справ і вирішує провести нам п’ятнадцятихвилинний лікнеп, який у підсумку затягується майже на годину.


«Дуже легко зрозуміти ваше оце все чи ні, – пояснювала пані Ірина, – щодня вам дають мікрофон і ви йдете на Хрещатик робити вокс-поп, якщо вам незручно підходити до людини, щоб поставити питання – замисліться».
Дійсно, щодня хтось з нас ходив на Хрещатик писати перехожих: кого ми тільки не зустрічали і чого тільки не наслухались. Потім самі ж монтували все це в однохвилинний матеріал. Також, звісно, у нас були й лекції та тренінги. Згадуючи «класика» Поплавського, говорили про те, що треба «йти від джерел до джерел», яких має бути не менше, ніж три. Тут, в редакції Радіо Свобода дуже серйозно ставляться до стандартів та журналістської етики, це ми теж встигли зрозуміти.


А ще ми багато розшифровували (фактично, довели цей скіл до ідеалу), писали самі (і багато переписували, а потім переписували знову… і знову), брали коментарі, фотографували, вчились знімати та бути в кадрі (ну, і звикали до свого віддзеркаленого відображення на екрані). А ще ми з’ясували, що серед програмного забезпечення
Adobe є не тільки Фотошоп, Індизайн та Прем’єр Про і використовувати їх та інші чудернацькі інструменти можуть не тільки Богом обрані люди, а усіх, хто хоч трохи (а краще багато і постійно) вчиться.
Жарти жартами, але таке стажування – це ніби певний зріз знань, які ти маєш от саме в цей момент. І якщо відчуваєш, що їх недостатньо, що ти ще не на тому рівні – тягнись і вчись. І хоча здається, що у редакційного колективу Радіо Свобода ніколи немає часу, але для того, щоб відповісти на наші питання вони кілька хвилин знаходили. А інколи й годину чи більше. Можливості були перед нами: ціла редакція професійних журналістів, яких можна було відволікати від їхньої роботи, аби поставити дурнувате запитання, відповідь на яке, можливо, колись допоможе уникнути фатальної помилки.


Після стажування треба було звітувати – скільки матеріалів вийшло і яких саме. Шкода, що у вже запрограмовану гугл-форму не можна внести враження. Бо тут, мені здається, важлива не кількість матеріалів і (о, Боже, що я таке зараз скажу?!) навіть не якість. Важливе розуміння процесу створення матеріалу і участь в цьому процесі. Щоб зрозуміти, як одночасно знімати, писати звук, фотографувати писати текст, писати твіти й пости на фб – потрібно потрапити в цю ситуацію. Можна тисячу разів подивитися, як хтось монтує сюжет і ще тисячу разів підказати, як краще зробити, при цьому так нічому і не навчившись. Краще зробити самому, може, спочатку погано, потім переробити ще десять разів, і вийде усе одно не супер, але ж хто починав з ідеального?

Христина Петренко, 3 курс

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Діалог культур: про зустріч студентів факультету журналістики, реклами та видавничої справи з Послом Канади в Україні

Студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи відвідали лекцію Надзвичайного і Повноважного Посла Канади в Україні — Лариси Ґаладзи. Зустріч пройшла в онлайн-форматі на платформі Zoom. На зустрічі також були присутні студенти з інших факультетів ОНУ імені І. І. Мечникова. Модерував захід кандидат політичних наук, доцент Володимир Дубовик.

Один у полі (не) воїн: про майбутнє конструктивної журналістики в Україні

Професія журналіста як об’ємна складна геометрична фігура: має багато аспектів, сторін та кутів… Це усвідомлюють студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи, тому займають активну позицію, стежать за трендами сучасної журналістики і у навчальний, і у вільний від занять час. Саме тому 13 квітня за сприяння керівництва та викладачів факультету вони долучилися до лекції «Конструктивна журналістика: як перестати писати тільки погані новини?», організатором якої стала Комісія з журналістської етики. Ключовим спікером був Віктор Пічугін, заступник головного редактора медіагрупи «Накипіло», голова Громадського телебачення Харкова

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний