Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Ця книга – ні ветерана, ні письменника, а добровольця, – Марко Мельник

До дня добровольця 14 березня відбулася презентація-дискусія книги Марка Мельника «Жадання фронту» у бібліотеці ім. М.С. Грушевського. Він – ветеран АТО, журналіст та засновник видавництва «Орієнтир».

До Революції Гідності Марко Мельник виїхав із України на заробітки, а, повернувшись у 2013-му, не зміг стояти осторонь революційних подій. З початком воєнних дій на Сході пішов добровольцем у полк «Азов» разом із такими ж людьми, в серцях яких палала жага боротьби за рідну країну. «На початку для нас це була пригода», – відверто зазначив автор книги.

Працюючи у розвідці, майбутній письменник почав видавати газету «Чорне сонце», яка стала першим військовим часописом того періоду. Всього вийшло 40 випусків, у яких чітко пояснювалось, за що борються українці. 

Марко Мельник демобілізувався на початку 2016-го, коли активні дії «Азова» припинилися. За допомоги громадської організації “Цивільний корпус” доброволець створив єдине в Україні видавництво, що друкує спогади ветеранів російсько-української війни – «Орієнтир». Спочатку всі твори друкувалися дрібним шрифтом на брошурах з дешевого паперу, але вже зараз кожна робота є повноцінною книгою.

Авторами книг є не письменники, а саме люди, які не з чуток знають, що таке війна. «Це – література-документ», – вважає засновник «Орієнтира». 

Книга «Жадання фронту» – це збірка спогадів Марка Мельника. «Жадання фронту – це дуже важлива річ. Вона дуже інтимна для кожного, і коли ми це втрачаємо в собі – кожен волонтер, доброволець – це погано», – так пояснює назву своєї книги видавець.

Автор підіймає багато важливих тем, серед яких взаємовідносини між людьми. У таких складних умовах немає нічого цінніше за людей, які поруч. «Прекрасний новий світ» – така назва одного з розділів твору, і видавець її трактує як «словосполучення, що характеризує стосунки між людьми, які об’єднані спільною важливою справою». Там, на фронті, військовий як ніколи одночасно розуміє і цінність життя, і його незначність у порівнянні з великою метою.

Марко Мельник не збирається зупинятися на досягнутому та має на меті розвивати видавництво, розширюючи його асортимент. Ветеранові ще є, що сказати, тому писати він теж планує продовжити.

Ковальова Олександра

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний

Студентські газети – результат колективної роботи майбутніх журналістів

На факультеті журналістики, реклами та видавничої справи викладають дисципліну, що направлена на відточення студентами практичних навичок володіння словом, – журналістську майстерність. На цих заняттях студенти

Осінь по-карпатськи

Карпати – багата культурна історія, збирання ягід та грибів, катання на лижах і сноуборді, риболовля, купання в гірських річках і просто естетична насолода краєвидами. Ми