Сучасна регіональна преса

Заняття 2. Провідні джерела інформації про місцеві справи

  1. Провідні джерела інформації українців. Довіра до ЗМІ
  2. Що читають мешканці Одещини?
  3. Центральні медіа як джерело інформації про місцеві справи
  4. Ставлення громадян США до місцевих медіа.
  5. Порівняння порядку денного місцевих медіа (7-й канал, Одесская правда, Думская – студенти обирають новини за один день й аналізують їх в аудиторії)
  6. Ставлення читачів до місцевої преси (аналіз результатів анкетування).

Література:

  1. КИНКА С. Уровень доверия населения к разным уровням информации и новостям: case-study Одесской области. [Електронний документ] – Режим доступу: http://peace.in.ua/uroven-doveryya-naselenyya-k-raznyim-urovnyam-ynformatsyy-y-novostyam-case-study-odesskoj-oblasty/
  2. Найпопулярнішим ЗМІ в Україні залишається телебачення (ІНФОГРАФІКА) [Електронний документ] – Режим доступу: http://lvivmediaforum.com/forum2015/najpopulyarnishym-zmi-v-ukrajini-zalyshajetsya-telebachennya-infohrafika/
  3. PEW RESEARCH CENTER. Local News in a Digital Age [Електронний документ] – Режим доступу: http://www.journalism.org/2015/03/05/local-news-in-a-digital-age/
  4. Стеблина Н. Принципи добору новин мережевими виданнями: як інтернет-журналісти центральних ЗМІ подають інформацію про події у регіонах України // Соціальні комунікації: теорія і практика. – К. : МЦД СК «Комтека», 2015. – С. 105-110
  5. Рейтинг довіри до ЗМІ: чому вниз? http://osvita.mediasapiens.ua/trends/1411978127/reyting_doviri_do_zmi_chomu_vniz/

Заняття 3. Місцева журналістика та демократія

  1. Журналістика та суспільний діалог (позиція Є. Прохорова).
  2. Органи місцевого самоврядування
  3. Доступ до інформації про місцеву владу
  4. Проблема роздержавлення місцевих ЗМІ.
  5. Місцева спільнота: теорія груп та організацій М. Олсона
  6. Аналіз ментальних карт міста

Література

  1. Прохоров Е. Диалог как основа информационного порядка в журналистике открытого демократического общества [Електронний документ] – Режим доступу: http://www.dzyalosh.ru/01-comm/statii/prohorov-02/osn.html
  2. Як писати про місцеву владу. Посібник для журналістів: http://imi.org.ua/library/53521-posibnik-dlya-jurnalistiv-yak-pisati-pro-mistsevu-vladu.html
  3. Черемних В. Роздержавлення ЗМІ: підсумки першого року [Електронний документ] – Режим доступу: http://detector.media/rinok/article/122577/2017-01-26-rozderzhavlennya-zmi-pidsumki-pershogo-roku/
  4. Закон України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації» [Електронний документ] – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/917-19
  5. Олсон М. Логика коллективных действий. Общественные блага и теория групп. – М.: ФЭИ, 1995 (1 розділ)
  6. Gutsche, R. E. (2014). News place-making: applying ‘mental mapping’ to explore the journalistic interpretive community. Visual Communication, 13(4), 487-510

Заняття 4. Аналіз висвітлення візитів перших осіб держави одеськими ЗМІ. Пресрелізм в одеських виданнях.

Питання до обговорення

  1. Висвітлення візитів Порошенка та Прем’єр-Міністрів України одеськими газетами. Аналіз манери подачі матеріалів.
  2. Порівняння висвітлення Порошенка та Януковича одеськими новинними сайтами.
  3. Пресрелізм у газетах та на сайтах, де відсотки більше? (кожен студент вираховує відсоток пресрелізму у випуску газети чи у новинній стрічці сайту за день і пояснює причини)
  4. Визначення основних фреймів, які використані у матеріалах про візити Президента.
  5. Влада, преса та аудиторія: погляд ван-Дейка на формування громадської думки

Література:

  1. Barret, A. W. and Peake, J. S. (2007) When the President comes to town. Examining local newspaper coverage of Domestic Presidental Travel. American Politic Research, vol. 35, (No. 1.), pp. 3-31.
  2. ван Дейк Тён. Дискурс и власть. Репрезентация доминирования в языке и коммуникации. – М. Книжный дом ≪ЛИБРОКОМ≫, 2013. — 344 с
  3. Стеблина Н. Селективність подачі інформації місцевими інтернет-виданнями у висвітленні візитів перших осіб держави // Науковий вісник Одеського національного економічного університету. – 2013. – №17 (196). – С. 127-137.

Заняття 5. Огляд місцевої преси Львова

  1. Характеристика львівського медіаринку.
  2. Специфічні риси львівських медіа.
  3. Львівські газети: контент, оформлення, композиція номера, стандарти ( «Високий замок», «Львівська пошта», «Експрес»).
  4. Он лайн ресурси Львова: zahid.net, zik.com.u – рубрикація, особливості подачі новин
  5. Львівські ЗМІ та місцева влада. Висвітлення діяльності громадських активістів та місцевих спільнот.

Література:

  1. Онисько Н. Кому належать львівські ЗМІ. – http://imi.org.ua/analytics/50023-komu-nalejat-lvivski-zmi.html
  2. Сабадишина Ю. Як ZIK і Zaxid.net стають «загубленими» у гонитві за рекламодавцем. – http://www.mediakrytyka.info/onlayn-zhurnalistyka/yak-zik-i-zaxidnet-stayut-zahublenymy-u-honytvi-za-reklamodavtsem.html
  3. Петришин О. Дорогу маршруткам, тролейбусам і.. автам! // Львівська пошта. – 2016. – 2 лютого. – №12. – С.1,5.
  4. Оліярчик Т. Шахраї, та відчепіться вже! // Львівська пошта. – 2016. – 2 лютого. – №12. – С.3.
  5. Савіцька В. Усі хочуть мати “місце щасливих людей // Львівська пошта. – 2016. – 2 лютого. – №12. – С.4.
  6. Кривенко С. Альтернативи “Мінську” немає // Львівська пошта. – 2016. – 2 лютого. – №12. – С.4.
  7. Петришин О.”Перепрошую, а що ви забули в моїй скриньці?” // Львівська пошта. – 2016. – 4 лютого. – №13. – С.4.
  8. Білецький П. “Україна” у вогні // Високий замок. – 2016. – 2 лютого. С.5
  9. Бобкова С. Замість ЖЕКів муніципальні компанії? // Високий замок. – 2016. – 4 лютого. С.12
  10. На щастя, це лише грип // Експрес. – 2016. – 4-11 лютого. – С.7
  11. Ніхто не розуміє шахтаря // Експрес. – 2016. – 4-11 лютого. – С.10