Від звичайної замітки до повноцінного творчого проекту – у нас це можливо

Сучасний журналіст – людина, яка має вміти все: від пошуку інформації  до створення власного текстового чи відеоконтенту,  тому  на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова готують професіоналів й одним із аспектів цієї підготовки є гарне технічне забезпечення – розмаїття техніки для практичних занять студентів-журналістів.

Для отримання фахових компетенцій та професійних навичок  студентів-журналістів, повного освоєння програм Microsoft Office, а також для  правильної навігації та пошукової роботи в мережі Інтернет на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи існує окремий комп’ютерний клас. У ньому п’ятнадцять робочих місць, де студенти-журналісти навчаються швидко шукати потрібну інформацію в мережі Інтернет, працювати з необхідним для медіагалузі прикладним програмним забезпеченням.

Для опанування складніших програм (таких, як Adobe Premiere, Adobe Photoshop, Adobe Audition, Adobe InDesign, Adobe After Effects тощо) факультет журналістики реклами та видавничої справи забезпечений комп’ютерами фірми «Apple». Кожен із них обладнаний ліцензійним програмним забезпеченням, достатнім для виробництва будь-якого контенту. На цих комп’ютерах у лабораторії крос-медійних технологій студенти мають можливість створити всі види журналістського продукту: від макету газети до готової телевізійної програми та лонгріда.

Створювати аудіовізуальний контент студентам допоможе достатня кількість професійної знімальної та звукозаписувальної техніки. Це цифрові дзеркальні фотокамери «Canon» та сучасні відеокамкордери «Panasonic» і «JVC» з усіма необхідними аксесуарами до них. Записати якісний звук можна з допомогою брендових професійних мікрофонів різних типів, високоякісного диктофона та мікшерного пульта.

Завдяки такому технічному забезпеченню студенти факультету вже з першого курсу навчаються працювати з текстовим, звуковим та графічним контентом у межах таких предметів, як «Технічні засоби виробництва ЗМІ», «Інтернет технології», «Журналістська майстерність» тощо. Так, студентка другого курсу Цурікова Єлизавета зазначає:  «Я була в захваті, коли ми ще на першому курсі почали користуватися технікою. Спочатку вивчали комп’ютери, навіть розетки. Окрім цього, звичайно, вивчали офісні програми. Особисто я дізналася багато чого нового. Тоді мене ще здивувало, що на факультеті є декілька кабінетів, обладнаних різноманітною технікою спеціально для роботи журналістів. Наприклад, верстати газети можемо прямо в університеті, працюючи за комп’ютерами “Apple”. Також ми навчилися працювати з фотокамерою для того, щоб робити якісні світлини до своїх матеріалів.  Вдячна, що в нас є предмети, завдяки яким можна бути технічно грамотними, обладнання, на якому можемо працювати, і викладачі, які охоче нас цьому навчають».

На третьому курсі  на дисциплінах «Аудіовізуальна журналістика» й «Кольористика та технічні характеристики екранного видовища» (вибіркова дисципліна) студенти в лабораторних групах створюють власний крос-медійний продукт, випробовують себе в ролі телевізійних репортерів, режисерів, операторів, монтажерів. «Лабораторні завдання дуже допомагають студентам набувати практичних навичок. Останнім часом  працюємо в програмах відеомонтажу. Звісно,  ми сюди не приходили  без знань, але найбільше допомогли саме викладачі. Наразі можемо працювати в більше ніж 3 професійних програмах. Матеріал також знімаємо самі. На перших лабораторних навчалися працювати з камерами, а на наступних вже знімали стендапи та синхрони. Сергій Володимирович Азєєв дає максимум знань на лекціях, за допомогою яких легко виконуємо завдання на лабораторних заняттях. Старший викладач Олена Миколаївна Орлова, окрім практики з відеомонтажем, розказує про шпаргалки для ведучих тощо»,  – зазначила Іванна Карабажак, студентка третього курсу.

У свою чергу журналіст-практик  та викладач  Олена Миколаївна Орлова наголошує на тому, що світові стенденції  диктують сьогодні свої умови щодо підготовки журналістів, які повинні вміти працювати з різноманітними технічними пристроями, і саме такі фахівці цінуються не тільки у вітчизняних ЗМІ, але й у світових журналістських організаціях. Вона висловила подяку адміністрації факультету та побажання на майбутнє  побачити навчальну студію для ведення теле- та радіоефірів з наявністю  суфлера, студійного звукозаписувального обладнання тощо.

«Сьогодні визначальне місце у світовій та вітчизняній журналістиці посідає крос-медійність. Ця найсучасніша тенденція передбачає якісну підготовку журналіста як у виготовленні медіапродукції, так і в її донесенні до споживачів інтерактивними каналами передачі інформації. Такий універсальний крос-медійний журналіст має володіти усіма, без винятку, технологіями створення контенту. Саме на це зорієнтований навчальний процес у нас на факультеті, що забезпечує йому, без перебільшення, чільне місце в підготовці фахівців з журналістики в нашому регіоні.

Практична робота майбутніх журналістів пов’язана з реалізацією всіх етапів виробництва крос-медійного продукту — від задуму та написання сценарію до поширення готових зразків сучасними каналами передачі інформації.

Окремого слова заслуговують дипломні роботи, які виконуються в нас у вигляді творчих проєктів. Підготовка до них розпочинається ще з перших курсів і продовжується потім у лабораторії крос-медійних технологій, обладнаній усією необхідною технікою, яка дозволяє виготовити повноцінний журналістський продукт», — зазначив старший викладач факультету Сергій Володимирович Азєєв.

Отож, факультет завдяки такому технічному оснащенню, вдалій організації навчального процесу має можливість диференційованої роботи студентів і формує їх фахові навички від пошуку інформації, написання матеріалів в інформаційних жанрах до створення якісного мультимедійного продукту.

Валерія Мазур

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram