Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

Web-копірайтер або «свій серед чужих»

kak-sostavit-zagolovok

 

Різноманітні сайти з пошуку роботи рясніють вакансіями на посаду web-копірайтера. Роботодавці віддають перевагу досвідченим, з вищою освітою, якісним володінням усної й писемної мови. Однак, готові розглядати й «скромні студентські резюме». Обіцяють гідну оплату праці і гнучкий графік. Привабливо, так? Питання: чи стане спеціальність журналістика перевагою у працевлаштуванні на дану посаду? А головне – чи варто до неї прагнути взагалі?

В першу чергу, необхідно зрозуміти різницю між професією «журналіста» і «копірайтера». Так, вона існує, незважаючи на те, що мета у них спільна – створення якісного авторського тексту. Передбачувано, але журналістський текст пишеться для ЗМІ. Тобто, як мінімум, слід володіти мистецтвом красномовства і впізнаваним авторським стилем. Тексти web-копірайтера призначені суто для інтернет майданчиків і націлені «продавати». Іноді яскраві й агресивні, з вираженим рекламним підтекстом. Як правило, пишуться за заданою замовником структурою з використанням необхідних ключових слів.

Моя колега каже, що матеріал, який вийшов з під пера журналіста без застосування законів копірайтингу буде актуальним тільки для ЗМІ, в той час як текст, який написаний копірайтером-професіоналом – потрібним всюди. Згодна! Копірайтеру недостатньо написати інформативний і красивий текст, важливо знайти баланс між технічним завданням замовника, читабельністю тексту, його навантаженням ключовими словами і придатністю для пошукових систем. Однак, пропрацювавши кілька місяців на посаді web-копірайтера, скажу відверто, ця професія позбавлена творчості. Саме так. З журналістикою прямого зв’язку не має. І добре! Якби мені сказали, що моніторити синоніми і набирати по 15 – 20 тисяч символів за робочу зміну – це прямий обов’язок журналіста, перевелася б на фізмат. Можливо, іронізую, але робота копірайтера здалася мені занадто механічної. Часом журналістською хваткою так і хотілося взятися за «свіжу» інформацію: особисто добути від першоджерела, дізнатися думку експертів на її рахунок, просто поговорити з очевидцями або взяти коментар. Копірайтер же працює виключно з переробленою інформацією. Що, по суті, мені особисто не цікаво.

Так чи стане спеціальність журналістика перевагою в працевлаштуванні на посаду web-копірайтера? На мою думку, ні. Не секрет, що на створення якісної статті може піти день або цілий тиждень. І для будь-якого журналіста це норма. Web-копірайтера, що працює за цим принципом, швидко відправлять на біржу праці під грифом «НЕ ПРИДАТНИЙ!». Якщо для журналіста важлива оперативність, то для копірайтера – швидкість. Найчастіше тексти, написані копірайтером, не несуть споживчої цінності. Більш того, іноді їх «читачі» – роботи, а як відомо пошуковим системам глибоко плювати чи є твій текст цікавим, вони керуються зовсім іншим.

Як і будь-яка інша, робота копірайтера – складна. На одну тему деколи доводиться випускати десятки статей, і кожну з високим відсотком унікальності. Безумовно, це розвиває словниковий запас і кругозір. Копірайтер немов універсальний працівник, який спеціалізується на будь-якій темі. Може дати фору вузькопрофільному журналісту. Однак, майже всі його знання поверхневі і часто реалізуються за допомогою рерайта. На сьогоднішній день, web- копірайтер, який пише контент для заповнення сайтів, досить прибуткова посада. Звісно, маю на увазі професійних і досвідчених, які володіють глибокими знаннями SEO-оптимізації. Часом за їх статті замовник готовий віддати великі гроші, а копірайтер хвацько продати, закривши очі на відсутність авторства. Тут у кожного свої пріоритети.

Копірайтер в середовищі журналістів завжди буде «чужим» серед своїх. Це різні професії, хоч із спільним корінням. Чи потрібно молодому журналісту прагнути старту кар’єри за допомогою копірайтингу? Одноголосно сказати не можу, як і власне те, що копірайт руйнує задатки журналіста, максимум – він їм суперечить. Однак, в будь-якому випадку, краще студенту-журналісту працювати копірайтером, ніж продавцем. Не в образу продавцям, просто перевірено на власному досвіді.

Стрижак Ірина

 

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Діалог культур: про зустріч студентів факультету журналістики, реклами та видавничої справи з Послом Канади в Україні

Студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи відвідали лекцію Надзвичайного і Повноважного Посла Канади в Україні — Лариси Ґаладзи. Зустріч пройшла в онлайн-форматі на платформі Zoom. На зустрічі також були присутні студенти з інших факультетів ОНУ імені І. І. Мечникова. Модерував захід кандидат політичних наук, доцент Володимир Дубовик.

Один у полі (не) воїн: про майбутнє конструктивної журналістики в Україні

Професія журналіста як об’ємна складна геометрична фігура: має багато аспектів, сторін та кутів… Це усвідомлюють студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи, тому займають активну позицію, стежать за трендами сучасної журналістики і у навчальний, і у вільний від занять час. Саме тому 13 квітня за сприяння керівництва та викладачів факультету вони долучилися до лекції «Конструктивна журналістика: як перестати писати тільки погані новини?», організатором якої стала Комісія з журналістської етики. Ключовим спікером був Віктор Пічугін, заступник головного редактора медіагрупи «Накипіло», голова Громадського телебачення Харкова

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний