Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

Залізний трон нарешті отримає свого правителя?

«Гра престолів» — це вже не просто серіал, а цілий культурний феномен. Новий сезон змусив жити в очікуванні мільйонів фанатів і зібрав неймовірні рейтинги. Про що ж ця «гра» і чому вона збирає все більше і більше прихильників?

«Гра престолів» знята за циклом романів Джорджа Мартіна «Пісня льоду та вогню». Це історія про світ середньовіччя, в якому присутні елементи фентезі. Серіал має 7 сезонів, проте зараз кожного тижня на американському каналі НВО вже транслюють нові серії 8 сезону, останнього. Телесеріал вважається одним з найбільш високобюджетних проектів та найбільш дорогим у жанрі фентезі.

Сюжет та сценарій. Несподівані сюжетні повороти чекають тебе з перших серій першого сезону. «Гра престолів» прославилась непередбачуваність і тим, що твого улюбленого героя сценаристи можуть вбити в будь-якій серії. Найскладніше в сюжеті — розібратися у всіх сімейних зв’язках персонажів, адже їх там надзвичайно багато. Основні сім’ї — Старки, Ланністери, Баратеони, Нічний дозор та багато інших. Щодо реалістичності — для Середньовіччя вона дещо прикрашена, а ось для людини 21 століття може бути перенасиченою кривавими та інтимними сценами. Сценаристи серіалу притримуються сюжету романів, це надзвичайно простежується у перших сезонах.

Актори. Абсолютно усі актори грають досконало, з чим важко посперечатися. Найчастіше з відомих зірок у серіалі з’являються Емілія Кларк (виконує роль матері драконів Дейнеріс), Кіт Харінгтон (роль Джона Сноу), Ханна Мюррей, Софі Тернер, Уна Чаплін та Пітер Дінклейдж. Оцінювати акторські здібності звичайному глядачеві важко, проте можно лише подивитись на кількість нагород, яку зібрали герої серіалу. «Еммі» та «Золотий глобус» Пітера Дінклейджа в номінації «Найкраща чоловіча роль другого плану» тощо.

Операторська і режисерська робота. І новий сезон, і серіал загалом щедрий на батальні сцени. Те, скільки задоволення отримають глядачі від перегляду багаточисельних битв, не піддається ніякому сумніву. Не дивно, що більша частина нагород була отримана саме за візуальну частину.

Спецефекти. Знімальна команда дуже грамотно поєднує живі кадри та спецефекти, аби створювати такі місця, як Королівська гавань або Браавос, і робити вражаючі батальні сцени. Великий зелений екран встановлюють позаду місця битв, а потім за допомогою комп’ютерної графіки перетворюють на льодову тундру на фоні. Упирі, що стрибають зі схилу, мали на собі спеціальний зелений одяг, за допомогою якого потім видаляли кінцівки на готовій картинці. Всі «фішки» у спецефектах «Гри престолів» телеканал НВО об’єднав у ролик та виклав на офіційну сторінку в Facebook. Досить відмітити, що праця монтажерів дарує нам надзвичайні кадри.

Костюми та грим. Кожне королівство, костюми, грим — все виконано з ювелірною точністю. Над створенням образів у «Грі престолів» працює більше 20 людей. Одні займаються розмалюванням, інші — створенням об’ємних накладок, треті – створення зачісок тощо. У кріслі гримера актори можуть проводити по 5-6 годин, після чого ще 8-10 годин йде знімальний день, коли також треба поновлювати або виправлять грим. Створення образів починається зі зняття зліпка обличчя актора, потім виготовляється силіконова маска, яка тонкою голкою чіпляється у волосся. Костюми для героїв серіалу створює дизайнер Мішель Клептон і спеціаліст з вишивки Мішель Каррагер. Вишивка на костюмах позначає символіку сімейств. Така копітка робота часто залишається непоміченою для глядача, хоча заслуговує уваги своєю красою.

Щодо нового сезону, то фанати розбилися на два табори. Деякі почали критикувати нові серії через їх нелогічність, безглуздість сюжетних поворотів порівняно з попередніми сезонами, навіть називають «Гру престолів» першим серіалом, що зміг так радикально зіпсуватися саме перед розв’язкою. Інші в абсолютному захваті від нових серій, роблять прогнози щодо тих, хто помре і хто залишиться живим, уникають спойлерів і запасаються заспокійливим перед переглядом. 8-ий сезон містить всього 6 серій і змінився за хронометражем: перші дві йдуть 60 хвилин, інші — 80.

Трохи статистики: згідно з інформацією від видання Variety, кожний з епізодів завершального сезону коштує близько 15 мільйонів доларів, що значно перевищило бюджети всіх серій попередніх сезонів. Раніше на них витрачали приблизно 6 мільйонів доларів. За даними Twitter, в 2019 році було опубліковано більше 15 мільйонів твітів, присвячених серіалу, а першу серію 8-го сезону подивилось рекордних 17,4 мільйона глядачів, як заявили представники НВО в офіційному прес-релізі. А вже відомий кіноляп зі стаканом від Starbucks, що засвітився в одному з епізодів нового сезону, приніс мережі кав’ярень 2,3 мільярда доларів прибутку за декілька днів. Хоча пізніше з’ясувалось, що на чашці був логотип іншої компанії.

Орлова Вікторія

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Діалог культур: про зустріч студентів факультету журналістики, реклами та видавничої справи з Послом Канади в Україні

Студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи відвідали лекцію Надзвичайного і Повноважного Посла Канади в Україні — Лариси Ґаладзи. Зустріч пройшла в онлайн-форматі на платформі Zoom. На зустрічі також були присутні студенти з інших факультетів ОНУ імені І. І. Мечникова. Модерував захід кандидат політичних наук, доцент Володимир Дубовик.

Один у полі (не) воїн: про майбутнє конструктивної журналістики в Україні

Професія журналіста як об’ємна складна геометрична фігура: має багато аспектів, сторін та кутів… Це усвідомлюють студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи, тому займають активну позицію, стежать за трендами сучасної журналістики і у навчальний, і у вільний від занять час. Саме тому 13 квітня за сприяння керівництва та викладачів факультету вони долучилися до лекції «Конструктивна журналістика: як перестати писати тільки погані новини?», організатором якої стала Комісія з журналістської етики. Ключовим спікером був Віктор Пічугін, заступник головного редактора медіагрупи «Накипіло», голова Громадського телебачення Харкова

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний