Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Занепад квіткового бізнесу

Тенденції розвитку квіткового бізнесу йдуть на спад. Причини стрімкого занепаду і професійна думка людини, що вже 17 років у цьому бізнесі.

Для більшості квіти асоціюються з урочистостями, залишаючись атрибутом 8 березня, 1 вересня та інших свят. Але квіти – це не тільки краса, але і бізнес. Останні роки вирощування квітів в Україні значно похитнулося, але, на жаль, не в кращу сторону.

На терезах вітчизняного квіткового бізнесу на одній чаші – різке зростання собівартості квітів, а на іншій – зниження купівельної спроможності українців.

Зараз «гравці» цього бізнесу намагаються залишитися на плаву – збути квіти та не зменшити посівні площі, відновлення яких потягне колосальні витрати. Навіть експорт квітів на європейський ринок не гарантує отримання очікуваних доходів виробникам, тому що його обсяги незначні і урізаються квотами. З 2013 року комунальні тарифи для виробничих підприємств збільшилися в декілька разів, зокрема на 93% газ та на 77% електроенергія, тому не дивно, що собівартість квітів у закритому ґрунті значно зросла, адже специфіка квіткового бізнесу безпосередньо залежить від цін на постійні (світло, газ, водопостачання) та змінні (добриво, матеріали для опалення) витрати.

Але чому все повільно, але вірно йде на спад? Потрібно дізнатися зсередини, тому я запитала приватну підприємницю, яка займається вирощуванням квітів вже 17 років:

Як Ви вважаєте, квітковий бізнес в Україні розвивається чи терпить занепаду?

— Він терпить активного занепаду останні чотири роки і продовжує йти на спад.

Чому так відбувається?

  • По-перше, це економічна криза на фоні війни, ще з 2014 року. По-друге, це перенасичення ринку квітів імпортним товаром і не прибутковий експорт вітчизняних товарів. І, по-третє, це об’єктивно дешевий посадковий матеріал для тих, у кого є власні посівні площі. Це основні аспекти, які тягнуть цей бізнес донизу.

На Вашу думку, становище покращиться чи навпаки – погіршиться?

  • Так, я прослідковую підйоми і спади за економічним циклом Жюгляра, який описує чотири фази: пожвавлення, процвітання, гостра криза і застой. Зараз ми можемо бачити, що квітковий бізнес знаходиться у фазі застою. Але через декілька років цикл стартує заново, тому квітковий бізнес знову буде на першій фазі розквіту.

Спорожнілі гаманці українських споживачів, інфляції, зростання цін, економічна криза — це все суттєві причини застою в квітковому бізнесі, але надія на популяризацію вітчизняного і доступного ринку квітів залишається.

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний

Студентські газети – результат колективної роботи майбутніх журналістів

На факультеті журналістики, реклами та видавничої справи викладають дисципліну, що направлена на відточення студентами практичних навичок володіння словом, – журналістську майстерність. На цих заняттях студенти

Осінь по-карпатськи

Карпати – багата культурна історія, збирання ягід та грибів, катання на лижах і сноуборді, риболовля, купання в гірських річках і просто естетична насолода краєвидами. Ми