Журналістська кар’єра: як студенти адаптуються до жвавого робочого ритму

Студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І. І. Мечникова починають будувати свою кар’єру в ЗМІ ще з перших років навчання. Здобуті знання та розвинуті практичні навички допомагають їм знайти роботу за фахом, але водночас їм необхідно швидко звикнути до шаленого професійного ритму. Ми вирішили з’ясувати: що ж заважає і що допомагає нашим студентам  призвичаїтися до робочих умов…    

Викладачі, звісно, готують студентів до всіх можливих викликів, із якими вони можуть зустрітися на їхньому професійному шляху. Це, безперечно, є перевагою, адже таким чином студенти зможуть оперативно відреагувати на певні перешкоди та успішно подолати їх.

Свою журналістську кар’єру Дмитро Тельпіс, студент другого (магістерського) рівня 2 року навчання, почав будувати після випуску з бакалаврату. І ось вже понад рік він працює журналістом на телеканалі Odesa.Live. До його обов’язків входить створення аналітичних та розслідувальних сюжетів. 

«У мене не було труднощів із пошуком роботи, тому що мене запросили працювати за рекомендацією. Проте я знаю, що насправді деколи людям доводиться дуже довго чекати, аби звільнилось місце, однак зараз багато одеських медіа шукають нових молодих журналістів. У моїй же роботі найбільша складність полягає в тому, що важко розкопати якусь інформацію, але це так само й найцікавіша частина розслідувального чи аналітичного сюжету. Окрім цього складнощі виникають ще з тим, аби домовитися зі спікерами, часто зіставити графіки просто неможливо, а також, аби з кимось зустрітися, треба чекати навіть тижнями. І тому деякі сюжети займають дуже багато часу», — розповів про нюанси своєї роботи Дмитро Тельпіс.

За його словами, навчання з роботою поєднувати можна. Однак це залежить від того, в чому саме полягають обов’язки журналіста. Якщо, до прикладу, мова йде про повноцінну аналітичну роботу, — може не вистачити часу та, звісно, навичок. Їх можна здобути, навчаючись в університеті та відпрацьовуючи здобуті знання на практиці. 

Аліса Слонкіна, студентка 3 курсу, свою журналістську кар’єру почала будувати після 1 курсу. Про свій досвід розповіла під час нашого спілкування: «Особливих труднощів саме з пошуком роботи не було, адже наразі досить багато медіа. Труднощі були в тому, що я не мала ніякого досвіду та майже нічого не вміла. На жаль, такі працівники мало кому потрібні, але мені пощастило, і вже понад рік я працюю журналістом та телеведучою на телеканалі ІТ-3 у Чорноморську. Спочатку я півроку проходила стажування. Мені було важко справлятися майже з усім, насамперед зорієнтуватися, спочатку я нічого не встигала, і в мене нічого не виходило. А вже зараз головний редактор каже, що пишається мною», — розповіла про свою роботу Аліса Слонкіна.

Цьогорічна випускниця факультету журналістики, реклами та видавничої справи, Ольга Куруч, почала працювати за фахом на 4 курсі. Зараз вона журналіст і редактор в регіональному новинному інтернет-виданні «Южный округ». Вона зазначила, що близько місяця звикала до робочого ритму та особливостей цього видання. 

«Мені посприяла дистанційна форма роботи, тому я могла перед парами виконувати основну частину. До моїх обов’язків входить пошук тем, написання новин, статей, їхнє редагування та випуск. Складнощі роботи полягали у спілкуванні з джерелами новин — люди досі чомусь не розуміють, що дзвонити та уточнювати інформацію, це прямі обов’язки журналіста. Через поганий зворотний зв’язок деколи новини «застарівали», адже інформація залишається «свіжою» малий проміжок часу», — розповіла Ольга Куруч. 

Тож у роботі студентам допомогли теоретичні знання, що вони отримали в університеті, адже завдяки цьому вони мали уявлення щодо того, які ж обов’язки має виконувати журналіст, яка у нього сфера відповідальності, та й здобуті під час навчання навички роботи в студентській редакції теж були корисними. Однак швидкість адаптування до умов роботи більшою мірою залежить від індивідуальних здібностей та якостей людини. 

Олена Миколаївна Орлова, старша викладачка кафедри нових медіа та медіадизайну, вважає, що теоретичні знання це базис, на якому будуються всі навички. Тож, аби щось успішно практикувати, потрібно знати, як саме це робити. 

«Коли до ваших теоретичних знань приєднуються практичні навички, то ви вже наполовину майстер. Коли до ваших теоретичних знань та практичних навичок додається досвід, тоді ви стаєте справжнім професіоналом. Отримання профільної освіти — фундамент  для того, щоб ви змогли стати справжніми журналістами. Вміння писати, створювати відеосюжети, розбиратися в законах, знаходити інформацію, знати права людини тощо — все це приходить не за помахом чарівної палички. Праця — основа успіху», — розповіла Олена Миколаївна.

Звісно, піти працювати під час навчання чи після отримання диплому особисте рішення кожного/кожної, однак безперервне застосування на практиці отриманих теоретичних знань сприяє кращому розумінню професії, пізнанню всіх її аспектів та розвитку компетентності у різних її напрямках. До того ж на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи освітній процес побудований таким чином, що студенти все ж можуть поєднувати навчання та роботу.

Ольга Шукова,

пресслужба факультету

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram