Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Журналістика, скелети, павутина, гарбузи і світло знань…

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова відсвяткував Гелловін одразу після презентації посібника «Місцева преса: посібник для ЗМІ. Як регіональним журналістам працювати за часів нових медіа та кризи демократії».

Святом (і ароматизованими свічками) запахло одразу, як тільки студенти, які зібралися на традиційну для четверга пару із «Журналістської майстерності», увійшли в аудиторію, зі стін якої на них повитріщалися відьми та скелети. В оголошенні на вході повідомлялося: «Редакції студентських газет факультету журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова зберуться на спільну сесію із «Журналістської майстерності», аби вступити у двобій зі «страхами» та «привидами» регіональної періодики, оцінити нові виклики непередбачуваного інформаційного середовища, обміркувати «потойбічні» дані моніторингів місцевих ЗМІ України…».  Натякалось на те, що захід буде корисним майбутнім журналістам і редакторам, професіоналам-медійникам, студентам і викладачам спеціальності «журналістика». Виявилось, що професор Олена Андріївна Іванова та доцент Ольга Павлівна Мойсеєва, за підтримки прес-служби факультету, в такий спосіб вирішили організувати презентацію власної книги «Місцева преса: посібник для ЗМІ».

«В святині ОНУ імені І. І. Мечникова ми зібралися задля того, щоб дізнатися та прийняти досвід магічного посібника», – розпочала модераторка заходу Вероніка Джога. Головні чародійки магічного свята – Олена Андріївна та Ольга Павлівна – розповіли про свою роботу над посібником, продемонстрували важливість глибокої та фахової розмови про проблеми регіональних медіа в умовах глобального світу та новітніх медіатехнологій, переконали в наявності у місцевих медіа свого шляху, цілей та місії, які варто артикулювати та усвідомлювати зокрема і тим, хто вже завтра прийде працювати в такі редакції.

Згодом спікерки перейшли до теми «страхів» місцевих ЗМІ, залучаючи аудиторію до обговорення «привидів» та «ворогів» регіональних медіа. І пішла розмова…

Зокрема, студентка 4 курсу Анастасія Балєва запитала про те,  з ким авторки могли б порівняти регіональну періодику, як вона представлена у книзі, аби заохотити читача слідкувати за її долею? Співавторка Ольга Мойсеєва порівняла місцеві ЗМІ з Іваном Дурнем – героєм, який часто на початку казки зображується як недолугий та другорядний персонаж на фоні своїх старших братів (тобто ЗМІ загальнодержавного чи транснаціонального масштабу), але який насправді має найбільший потенціал та стає найпотужнішим персонажем всієї історії. Співавторка Олена Іванова додала, що зазвичай Іван Дурень не сам розпочинає свій переможний шлях, його до цього спонукають обставини, часом трагічні чи неприємні, що також слід враховувати в долі регіональних медіа, які часто змінюються на краще  лише під впливом обставин.

На запитання студентки 2 курсу Ангеліни Цепак про вибір кольору книжки (адже вона помаранчева, як Ліхтар Джека) Олена Іванова пояснила, що під час друку посібника колір не мав концептуального навантаження, однак ніщо не буває випадковим: місцеві ЗМІ, їх повсякденне життя, щоденні проблеми, стосунки з громадськістю та владою, як і інші важливі ситуації чи процеси в житті суспільства (небезпека, ремонтні роботи, пожежа, аварія тощо) – це те, чому необхідно приділяти особливу увагу, а ще така яскрава книжка краще вирізняється серед інших на поличці.

Щодо теми стосунків преси й влади співавторки посібника натякнули, що вже мають наміри розгорнутої розмови про це, можливо, і у вигляді окремої книги чи дослідницького проекту. Загальним висновком з цього приводу стала ідея про конструктивну співпрацю ЗМІ та влади, яка має бути віддаленою і від ворогування, і від дружби.

Декан факультету Олена Андріївна Іванова також звернула увагу, що книга буде корисною також у навчальному процесі факультету журналістики, реклами та видавничої справи, адже вона спрямована на формування й розвиток професійних компетентностей журналістів та редакторів.

Презентація та обговорення проходили весело, конструктивно, зацікавлено, аж поки модераторка, сховавши обличчя за карнавальною маскою, не оголосила, що настав час «потрясти кістками».

У першому ж конкурсі студенти-журналісти мали справу зі звичними для них речами: газетами та журналами. Але цього разу студенти не створювали їх, а різали, аби «склеїти» зловісні новини. І вийшло насправді страшно! Наприклад, «Небезпечні діти з розкосими й жадібними очима у дитсадку хочуть кинути виклик Дарту Вейдеру» – це точно не та інформація, яку хочеться прочитати. Хоча іноді… А щоб майбутні журналісти й журналістки не створювали свої зловісні листи в тиші та сумі, модераторка Вероніка Джога та ведуча конкурсів Анастасія Голубєва  вирішили оживити атмосферу імпровізованим вальсом під готичну бальну музику!

Наступний конкурс, як і перший, змусив студентів та викладачів посміятися. Аудиторія мала допомогти героєві вгадати, який він чи вона монстр (табличка з назвою монстра чіплялася на спину), і яка ж була несподіванка, коли під гучну музику «Бала Сатани» з кінофільму «Майстер і Маргарита» вийшов справжній вершник Апокаліпсису всього студентства – «Курсова робота». А за ним прийшли й інші вершники: «Дедлайн», «Відпрацьовки» та нічний жах кожного студента – «Порожній холодильник».

Хоча на Гелловін заведено пригощати дітей (і дорослих теж! А чому б ні?) цукерками, яблуками й іншими солодощами, цього разу обійшлися без смаколиків, адже у факультету журналістики, реклами та видавничої справи були заготовлені інші подарунки для активних учасників заходу – соковито помаранчеві книги «Місцева преса: посібник для ЗМІ».

Раптом весела й невимушена атмосфера свята затьмарилася. Модераторка та ведуча перервали веселощі, аби попередити всіх присутніх про те, що в Одесі завелися окультисти. Повільно зачитавши новину з сайту «Таймер» та насолодившись переляком аудиторії, вони повідомили, що це дезінформація, неправда…

Захід закінчився страшно смішним повчанням модераторки: «Бійтеся сірого вовка, який може відкусити ваші боки, перевіряйте інформацію на достовірність та не прогулюйте пари!».

Анастасія Голубєва

Фото: Олена Бакума

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний

Студентські газети – результат колективної роботи майбутніх журналістів

На факультеті журналістики, реклами та видавничої справи викладають дисципліну, що направлена на відточення студентами практичних навичок володіння словом, – журналістську майстерність. На цих заняттях студенти

Осінь по-карпатськи

Карпати – багата культурна історія, збирання ягід та грибів, катання на лижах і сноуборді, риболовля, купання в гірських річках і просто естетична насолода краєвидами. Ми