Знайомимо з творчою майстернею факультету: лабораторія періодичної преси

Цього року на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи створили лабораторію періодичної преси. Пресслужба поспілкувалась із Оленою Андріївною Івановою, деканом факультету, та Аллою Федосіївною Коваленко, керівницею лабораторії, аби розібратись, в чому саме полягають особливості її функціонування…

Цікаво, що ж уособлює собою лабораторія періодичної преси? Хтось може подумати, що це просто кабінет, але насправді лабораторія має ширше розуміння. З одного боку —  це справді приміщення, в якому зберігається архів друкованих студентських газет. З іншого — безпосередня робота студентських редакцій. На початку осені 2021 року ці редакції переформували, що суттєво  (і позитивно) відобразилось на роботі студентів-журналістів і їх наставників (викладачів). В чому саме полагають зміни та у зв’язку з чим було запроваджено нововедення?

По-першередакцій стало менше (якщо раніше їх було 18, то зараз стало 7). Таким чином студенти з декількох редакцій потрапили до однієї, тому й вирішили суттєво скорегувати концепції своїх видань, що, звісно, тільки посприяло їх удосконаленню. Встановлено нову періодичність їх презентування на стендах та факультетському сайті: тепер на місяць публікуватимуть 2 випуски газет. Такий формат необхідний, щоб навчання у студентських редакціях стало ще більше схоже на роботу в професійних редакціях, запевнило керівництво факультету. Мовляв, актуальність матеріалів губиться, адже 1 місяць для газети — дуже тривалий термін. «Журналістика — творча, але поточна діяльність», — зазначила Олена Андріївна, декан факультету. Режим дедлайнів ніхто не скасовував, тому редакції з цього року працюватимуть оперативніше. 

По-друге, тепер однією редакцію керують два викладачі. Це надало студентам можливість отримати 2 різних підходи до навчання, а також сприяє успішному роз’язанню робочих питань у редакції.

Зазвичай різним людям доводиться домовлятися між собою, щоб випустити єдиний продукт. Журналістика — це завжди колективна праця, а для досягнення ефективних результатів потрібна здорова робоча атмосфера. Це має бути так: кожен член редакції висуває думку, аргументує її й всі разом вирішують, як діяти далі. Вміння досягати взаємного порозуміння особливо важливе у колективі, тому домовлятися між собою будуть, як і викладачі, так і студенти різних курсів, що працюють в одній команді.

По-третє, окремо від лабораторії функціонує пресслужба факультету та ютуб-канал. Для них створили окремі «редакції», які працюють в інших форматах. Пресслужба готує матеріали для сайту та соцмереж факультету, а редакція ютуб-каналу створює відеоролики, тобто займається кросмедійними технологіями. Таким чином вони представляють різні типи масовокомунікаційної діяльності,  що сприяє всебічному розвитку студентів.

По-четверте, матеріали газет тепер моніторять не тільки викладачі, але й студенти-магістри. Вони професійно аналізують випуски, оцінюють креативність студентів та виявляють найкращі матеріали. Для майбутніх журналістів з’явився додатковий стимул більше працювати над своїми роботами, адже їхні матеріали не тільки друкуються в газеті, але й додатково  вивчають. Також найкращі публікації викладають на сайт факультету, де вони представлені до уваги широкої аудиторії.

Тепер трохи про інше значення лабораторії — кабінет, в якому розміщені всі друковані випуски студентських газет, іншими словами — архів. Його призначення — надати студентам можливість ознайомитися з тогорічними примірниками. Як варіант, в межах майстерні можна в руках потримати попередні газети та колективно обговорити матеріали. Тобто проаналізувати минулі номери, погортати сторінки, оцінити якість паперу, верстки, загальний вигляд. 

Таке вивчення видань і розвине змагальність між студентами, і допоможе покращити майбутні випуски. Наприклад, додати нові рубрики, зробити серію матеріалів на певну тему або змінити художнє оформлення. «Студентська газета вдосконалюється, а як саме — можна подивитись на прикладі торішніх видань», — пояснила Алла Федосіївна, керівниця лабораторії. Також минулі видання можна використати не тільки для навчання, а й для демонстрації успіхів студентів на виставках або на заходах із профорієнтаційної діяльності.

Загалом, лабораторія створена, щоб удосконалити знання студентів у пресовій журналістиці, розвинути їхні творчі здібності та потенціал. Це територія креативу, де контактують та обмінюються досвідом старші й молодші студенти. «Лабораторія задумана так, щоб надати студентам можливість реалізуватися як журналістам, які зможуть працювати в періодичних виданнях», — додала Алла Федосіївна. 

Тому бажаємо майбутнім журналістам, щоб цьогорічні зміни позитивно вплинули на вашу роботу в редакціях та допомогли в удосконаленні здобутих навичок. Усім продуктивного навчання!

Софія Бородін,
пресслужба факультету

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram