Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Знижки «по-українськи»

Зовсім скоро стартує грандіозний розпродаж «Чорна п’ятниця», полігоном для якої стануть сотні тисяч магазинів на всій земній кулі. В Україні це подія не залишається осторонь, і вже готова завдати удару по гаманцях українців.

 

«Чорна П’ятниця» триває в перші вихідні після для подяки в США. Вона виникла в Америці ще в 19 столітті. Цей розпродаж так сильно усталився в умах американців, що «Чорна П’ятниця» дійсно може вважатися святом або навіть традицією. «Чорну П’ятницю» воістину можна назвати днем чудес, адже тільки в цей день американець найаристократичнішого характеру може почати вести себе, немов літній єврей на Привозі, торгуючись за кожен цент. Також традицією цього дня стало купувати подарунки на майбутні свята, адже через пару тижнів, почнеться різдвяний сезон розпродажів. Але кожен американець знає, що ціни різдвяного розпродажу й близько не такі «соковиті», як на «Чорній П’ятниці». Складно повірити, але знижки в різних магазинах можуть досягати 90%. У зв’язку з такою щедрістю мільйони людей виходять на вулиці, щоб встигнути забрати навіть самий залежаний товар, який, можливо, навіть ніколи не стане в нагоді. Величезні черги й затори: в такий день краще в місто не потикатися, якщо звичайно у вас немає пари сотень зайвих доларів. Адже, в середньому, під час проведення «Чорної П’ятниці» середньостатистичний американець витрачає 670 $ на покупки.

«Нам байдуже, скільки що коштує, до того часу, поки воно нічого нам не вартує» (Андре Моруа).

За легендою, назва «Чорна П’ятниця» виникла через великі затори в місті на наступний день після Дня Подяки. За іншою версією, «Чорна П’ятниця» отримала таку назву через бухгалтерські способи заповнення податкової декларації: негативні значення прибутку записували червоним, а прибуток чорним. Але, оскільки багато років поспіль в п’ятницю після свята Подяки в звітності переважав чорний колір, бухгалтери почали називати між собою цей день «Чорною П’ятницею».

Нашу країну така подія ніяк не могла обійти стороною. Уже п’ятий рік в Україні проводять такі розпродажі. Але головною проблемою «Чорної П’ятниці» в Україні залишається її неповноцінність. Наприклад, знижки в найбільшому та найпопулярнішому вітчизняному інтернет-магазині електроніки й побутової техніки «Rozetka.ua», який не вперше проводить розпродаж на честь цього дня, і знижки справді величезні. Але ось проблема: відстеживши історію товару на сайті, можна зрозуміти — більшість знижок штучні. Штучні знижки, це коли ціна на товар в переддень «Чорної П’ятниці» починає необґрунтовано зашкалювати, а в день розпродажу знижується на рекордні 70-90%. Звідси й виходить коефіцієнт знижки, який заманює наївних покупців і вабить перекресленою ціною. Не можна точно стверджувати, що такий обман є загальним явищем під час розпродажу, тим більше, що перед покупкою ви з легкістю зможете споглядати динаміку цін на різних сайтах, котрі відстежують зміну цін, виходячи з даних, отриманих на всіх сайтах, які продають певний товар. Але якщо ви вже придбали товар, і зрозуміли, що стали жертвою хитрості підступних продавців, не переживайте сильно, адже не ви одні попалися на вудку корисливих «рибалок».

«Чим грандіознішою є брехня, тим легше їй готові повірити» (Адольф Гітлер).

Виходячи з дослідження «Міжнародного Психологічного Університету» міста Берлін, людина, побачивши вигідну пропозицію, пробуджує в собі інстинкт добувача; те, що природа закладала в людей мільйони років, зараз може зіграти проти нас. Наш мозок, в першу чергу, обробляє інформацію, яка нам цікава, і ось, проходячи повз скляну вітрину магазину, ви побачили знижку в рекордні 10 000 гривень. Ваш мозок одразу конвертує знижку у вигоду, і неважливо, чи потрібен вам цей товар, але ви помітите його. Сила імпульсу, що підштовхує до необачного рішення, буде рости разом із коефіцієнтом знижки, і не купивши товар зі знижкою 75-90%, ви станете об’єктом «кривих» поглядів ваших соратників в синагозі.

 

Михайло Лавриненко

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний

Студентські газети – результат колективної роботи майбутніх журналістів

На факультеті журналістики, реклами та видавничої справи викладають дисципліну, що направлена на відточення студентами практичних навичок володіння словом, – журналістську майстерність. На цих заняттях студенти

Осінь по-карпатськи

Карпати – багата культурна історія, збирання ягід та грибів, катання на лижах і сноуборді, риболовля, купання в гірських річках і просто естетична насолода краєвидами. Ми