декан факультету журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова, доктор наук із соціальних комунікацій, професор
Курси
ОП «Журналістика», перший (бакалаврський) рівень:
- Вступ до спеціальності: журналістика та соціальні комунікації.
- Діяльність пресслужби.
- Сценарна робота.
- Фундаментальна підготовка з фаху.
- Критичне мислення та текстотворчість.
- Інфотейнмент та едьютейнмент у сучасній журналістиці.
- Проблематика ЗМІ: сучасна.
ОП «Реклама та зв’язки з громадськістю», перший (бакалаврський) рівень:
- Вступ до спеціальності: журналістика та соціальні комунікації.
- Діяльність пресслужби.
- Сценарна робота.
- Жанрологія реклами та зв’язків з громадськістю.
- Рекламний креатив.
- Критичне мислення та текстотворчість.
ОП «Журналістика», другий (магістерський) рівень:
- Журналістика рішень.
- Світові медіасистеми.
- Сучасні медіапрактики та медіатехнології.
- Нон-фікшн та наукова проблематика у сучасному інформаційному просторі.
ОП «Туризм та рекреації», другий (магістерський) рівень:
- Іміджелогія та піар у туризмі.
Методичне забезпечення
- Сценарна робота: Методичні вказівки та завдання до практичних занять для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 061 «Журналістика» / уклад.: О. А. Іванова. Одеса: Видавець С. Л. Назарчук, 2024. 29 с.
- Фундаментальна підготовка з фаху: методичні вказівки та завдання до практичних занять для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 061 «Журналістика» / уклад.: О. А. Іванова. Одеса: Видавець С. Л. Назарчук, 2024. 30 с.
- Методичні рекомендації для підготовки та захисту творчих кваліфікаційних проєктів для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 061 журналістика / уклад. Т. В. Тхоржевська, С. В. Азєєв, А. В. Житнікова / за заг. ред. О. А. Іванової. Одеса: Видавець С. Л. Назарчук, 2024. 46 с.
- Іванова О. А. Вступ до спеціальності: журналістика та соціальні комунікації: Методичні вказівки та завдання для студентів спеціальності 061 «Журналістика». Одеса: Видавець С. Л. Назарчук, 2023. 24 с.
- Іванова О. А. Інфотейнмент та едьютейнмент у сучасній журналістиці: Методичні вказівки та завдання для студентів спеціальності 061 «Журналістика». Одеса: Видавець С. Л. Назарчук, 2022. 28 с.
- Іванова О. А. Світові медіасистеми: Методичні вказівки та завдання для студентів спеціальності 061 «Журналістика». Одеса: Видавець С. Л. Назарчук, 2022. 28 с.
- Іванова О. А. Журналістика рішень: Методичні вказівки та завдання для студентів спеціальності 061 «Журналістика». Одеса: Видавець С. Л. Назарчук, 2022. 31 с.
- Іванова О. А. Суд, громадськість і ЗМІ на захисті прав людини. Права людини та мас-медіа в Україні. Збірник конспектів лекцій. Частина 2. Київ, 2020. С.195-203.
- Іванова О. А. Місцева преса: посібник для ЗМІ. Як регіональним журналістам працювати за часів нових медіа та кризи демократії / О. Іванова, О. Мойсеєва та ін.; [під ред. О. Іванової]. Київ: ТОВ «Бізнесполіграф», 2019. 232 с.
- Іванова О. Літературний стиль: Прийоми та практики ефективного письма. Методичні вказівки для студентів другого курсу спеціальності «журналістика». Одеса, 2018. 18 с.
- Іванова О. А. Дисципліни спеціалізації: реклама та зв’язки з громадськістю у системі маркетингових комунікацій: методичні вказівки та завдання для студентів. Одеса., 2014. 46 с.
- Іванова О. А. Теорія сприймання та розуміння твору. Навчально-методичний посібник для студентів 4 курсу напрямів підготовки «журналістика» й «видавнича справа та редагування». Одеса, 2014. 82 с.
- Иванова Е. А. Успешная медиа-деятельность отраслевого периодического издания: Мастер-класс для журналистов и редакторов: учебное пособие. Одесса, 2009.44 с.
- Іванова О. А. Методичні рекомендації по виконанню й оформленню курсових робіт з проблематики ЗМІ. Шлях до майстерності: Крок третій: навч.-метод. посіб. [для студентів журналістів ІІІ курсу]. Одеса, 2003. С.111-138.
- Іванова О. А. Теорія твору. Шлях до майстерності: Крок другий: навч.-метод. посіб. [для студентів журналістів ІІ курсу]. Одеса, 2002. С.4-21.
- Іванова О. А. Світова література доби середньовіччя. Шлях до майстерності: Крок перший: навч.-метод. посіб. [для студентів журналістів І курсу]. Одеса, 2001. С.78-92.
- Іванова О. А. Теорія журналістики. Шлях до майстерності : Крок перший: навч.-метод. посіб. [для студентів журналістів І курсу]. Одеса, 2001.С.108-118.
Наукові публікації
Автор понад 120 наукових робіт, серед яких:
- Іванова О. А. Менеджмент новин и маніпулювання інформацією: сучасний підхід масмедіа до застосування комунікаційних технологій. Діалог: Медіастудії. 2024. Вип. 30. С.83-110.
- Іванова О. А. (у спіавторстві) Моніторинговий звіт за листопад 2024 року – Одеська область. Інститут демократії імені Пилипа Орлика. 17 грудня 2024 року. URL: https://idpo.org.ua/reports/6125-monitoringovij-zvit-za-listopad-2024-roku-odeska-oblast.html
- Іванова О. А. (у спіавторстві) Моніторинговий звіт за серпень 2024 року – Одеська область. Інститут демократії імені Пилипа Орлика. 20 серпня 2024 року. URL: https://idpo.org.ua/reports/5968-monitoringovij-zvit-za-serpen-2024-roku-odeska-oblast.html
- Іванова О. А. (у спіавторстві) Моніторинговий звіт за квітень 2024 року – Одеська область. Інститут демократії імені Пилипа Орлика. 6 травня 2024 року. URL: https://idpo.org.ua/reports/5847-monitoringovij-zvit-za-kviten-2024-roku-odeska-oblast.html
- Іванова О. А. (у спіавторстві) Моніторинговий звіт за січень 2024 року – Одеська область. Інститут демократії імені Пилипа Орлика. 12 лютого 2024 року. URL: https://idpo.org.ua/reports/5715-monitoringovij-zvit-za-sichen-2024-roku-odeska-oblast.html
- Іванова О. А. (у спіавторстві) Моніторингові дослідження в системі наук про соціальні комунікації. Діалог: Медіастудії. Вип. 29. Одеса, 2023. С. 57-72.
- Іванова О. А. (у спіавторстві) Моніторинговий звіт за вересень 2023 року – Одеська область. Інститут демократії імені Пилипа Орлика. 2023. 5 жовтня. URL: https://idpo.org.ua/reports/5581-monitoringovij-zvit-za-veresen-2023-roku-odeska-oblast.html.
- Іванова О. А. (у спіавторстві) Моніторинговий звіт за травень 2023 року – Одеська область. Інститут демократії імені Пилипа Орлика. 2023. 16 червня. URL: https://idpo.org.ua/reports/5316-monitoringovij-zvit-za-traven-2023-roku-odeska-oblast.html
- Іванова О. А. (у спіавторстві) Моніторинговий звіт за березень 2023 року – Одеська область. Інститут демократії імені Пилипа Орлика. 2023. 14 квітня. URL: https://idpo.org.ua/reports/5184-monitoringovij-zvit-za-berezen-2023-roku-odeska-oblast.html
- Іванова О. А. (у спіавторстві) Моніторинговий звіт за січень 2023 року – Одеська область. Інститут демократії імені Пилипа Орлика. 2023. 10 лютого. URL: https://idpo.org.ua/reports/5043-monitoringovij-zvit-za-sichen-2023-roku-odeska-oblast.html
- Ivanova, O. (у спіавторстві) (2022). Intercultural Communication and Community Participation in Local Governance: the EU Experience. Comunicación intercultural y participación comunitaria en la gobernanza local: la experiencia de la UE. Cuestiones Políticas, 40 (74), 246-267. (Web of Science).
- Іванова О. А. Конструктивність конструктивної журналістики в конфліктогенному соціальнокомунікаційному середовищі. Діалог: Медіастудії, 2022. Вип. 28. С.81-97.
- Іванова О. А.(у спіавторстві) Звіт моніторингу за січень 2022 року – Одеська область. Інститут демократії імені Пилипа Орлика. 17 лютого 2022 року. URL: https://idpo.org.ua/reports/4483-zvit-monitoringu-za-sichen-2022-roku-odeska-oblast.html
- Іванова О. А. (у співавторстві) Звіт моніторингу за лютий-березень 2022 року – Одеська область. Інститут демократії імені Пилипа Орлика. 18 березня 2022 року. URL: https://idpo.org.ua/reports/4564-zvit-monitoringu-za-lyutij-berezen-2022-roku-odeska-oblast.html
- Іванова О. А.(у співавторстві) Моніторинговий звіт за червень 2022 року – Одеська область. Інститут демократії імені Пилипа Орлика. 17 червня 2022 року. URL: https://idpo.org.ua/reports/4691-monitoringovij-zvit-za-cherven-2022-roku-odeska-oblast.html
- Іванова О. А.(у співавторстві) Моніторинговий звіт за серпень 2022 року – Одеська область. Інститут демократії імені Пилипа Орлика. 22 серпня 2022 року. URL: https://idpo.org.ua/reports/4772-monitoringovij-zvit-za-serpen-2022-roku-odeska-oblast.html
- Іванова О. А. (у співавторстві) Моніторинговий звіт за вересень 2022 року – Одеська область. Інститут демократії імені Пилипа Орлика. 6 жовтня 2022 року. URL: https://idpo.org.ua/reports/4866-monitoringovij-zvit-za-veresen-2022-roku-odeska-oblast.html
- Іванова О. А. (у співавторстві) 6 зі 100: баланс конструктиву. Інститут демократії імені Пилипа Орлика. 5 жовтня 2022 року. URL: https://idpo.org.ua/articles/4863-6-zi-100-balans-konstruktivu.html
- Іванова О. (у спіавторстві) Журналістика рішень як рішення для регіональної журналістики. Інститут демократії імені Пилипа Орлика. 20 вересня 2021. URL: https://idpo.org.ua/articles/4286-zhurnalistika-rishen-yak-rishennya-dlya-regionalno%d1%97-zhurnalistiki.html
- Іванова О. (у спіавторстві) Локальні медіа в тотальних зв‘язках. Інститут демократії імені Пилипа Орлика. 3 вересня 2019 року. URL: https://idpo.org.ua/articles/3006-lokalni-zmi-v-totalnix-zvyazkax.html
- Іванова О. А. Бренд-журналістика та криза класичної парадигми журналізму. Діалог: Медіастудії. Вип. 27. С.52-82. URL: http://dms.onu.edu.ua/article/view/251396
- Іванова О. А. (у співавторстві) Сучасна українська воєнна документалістика: автор та авторська стратегія. Scientific developments of European countries in the area of philological researches: Collective monograph. Riga : Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2020. С. 221-237. URL: https://doi.org/10.30525/978-9934-588-56-3.1.13
- Іванова О. А. Управління громадською думкою в умовах інформаційного суспільства: стратегічний підхід. Діалог: Медіастудії, 2018. Вип. 24. С.8-41.
- Іванова О. Про читацькі зусилля в медіатизованій культурі. Читач. Рецепція. Інтерпретація: матеріали наукового круглого столу. Одеса: Астропринт, 2017. С.21-30.
- Іванова О. А. Маркетинг мистецтва. Виконує мистецька періодика. Проблеми сучасного літературознавства. Вип. 19. С.18-30.
- Іванова О. А. Тілесність мистецтва слова в епоху тотальної інформаційності. Проблеми сучасного літературознавства. Вип. 18. С.18-28.
- Іванова О. А. Перспективи застосування системного моніторингу у дослідженнях літературно-мистецької періодики. Наукові записки Інституту журналістики. Т. 50. Січень–березень. С.212-216.
- Іванова О. А. Мистецька взірцевість як категорія мислення і мовлення спеціалізованої літературно-мистецької преси. Проблеми сучасного літературознавства. Вип. 17. С.35-45.
- Іванова О. А. Екранна мова та екранна культура: зброя VS обладунки телереклами. Діалог: Медіастудії. 2013. Вип. 17. С.158-165.
- Іванова О. А. Мова екрану у зоні цифрових та віртуальних перетворень. Діалог: Медіастудії. 2012. Вип. 15. С. 115-124.
- Іванова О. А. Культура тотальної інформаційності як система координат сучасності. Філософія і політологія в контексті сучасної культури. Вип. 4(3). С. 90-95.
- Іванова О. А. Реклама як представлення, або Які підстави бути уважними до реклами. Діалог: Медіастудії. 2012. Вип. 14. С. 36-46.
- Іванова О. А. Наратив як складник бренд-платформи. Діалог: Медіастудії. Вип. 13. С.39-46.
- Іванова О. А. Читання як об’єктивація рецептивного досвіду сучасності. Проблеми сучасного літературознавства. Вип. 15. С.75-88.
- Іванова О. А. Маркетинг мистецтва. Виконує мистецька періодика. Проблеми сучасного літературознавства. Вип. 19. С.18-30.
- Иванова Е. А. Медиаграмотность как коридор возможностей: от медиабезопасности до социальной активности. Діалог: Медіа-студії. 2014. Вип. 18. С.196-207.
- Іванова О. А. Культурний зразок як орієнтир літературно-мистецької журнальної періодики. Наук. зап. Інституту журналістики. Т. 39. C.21-31.
- Іванова О. А. Мас-медійне представлення поступу художньої літератури. Діалог: Медіа-студії.Вип. 10. С.6-14.
- Іванова О. А. Наміри видання як комунікатора: орієнтири для програмності і встановлення пріоритетів літературно-мистецької періодики сучасної України. Історико-літературний журнал. №17. С.123-133.
- Іванова О. А. Самопрезентація митця літератури через ЗМК Уч. зап. Таврич. нац. ун-та им. В. И. Вернадского. Серия Филология. Социальные коммуникации. Т. 23 (62). №2. Ч.2 С.392-398.
- Іванова О. А. Мас-медіа в культурі тотальної інформаційності. Інформаційне суспільство. 2010. Вип.11. С.11-13.
- Іванова О. А. Літературно-мистецька періодика в соціоальнокомунікаційному просторі України початку ХХІ століття: автореф. дис. … докт. наук із соціал. комун. Одеса, 2010. 32 с.
- Іванова О. А. Сад літератури в журнальній оптиці сучасності : Медіакомунікації з, для і про літературу: монографія. Одеса: Астропринт, 2009. 368 с.
- Іванова О. А. Картина інформаційної наповненості сучасної всеукраїнської літературно-мистецької журнальної періодики. Діалог: Медіа-студії. Вип. 9. С.62-72.
- Іванова О. А. Мас-медіа і простір мистецтва слова: комунікації з, для і про літературу. Уч. зап. Таврич. нац. ун-та им. В. И. Вернадского. Серия Филология. Социальные коммуникации. Т. 22 (61). №4. Ч. 1. С.258-264.
- Іванова О. А. Медіапозиціонування сучасної української літератури, або Ідентифікація мистецтва слова за мистецької пресою. Діалог: Медіа-студії. 2009. Вип. 8. С.6-15.
- Іванова О. А. Як і для чого досліджувати мистецьку пресу. Інформаційна освіта та професійно-комунікативні технології ХХІ століття: зб. матер. 2008. С.151-153.
- Іванова О. А. Літературний твір: між літературознавством і масовими комунікаціями. Вісник Одеськ. нац. ун-ту. Серія Філологія: літературознавство. 2008. Т. 13. Вип. 7. С.64-70.
- Іванова О. А. Преса про літературу: номінація, дефініція, методологія. Наук. зап. Інституту журналістики. Т. 33. С.29-33.
- Іванова О. А. Статус літературного твору в новітніх історико-культурних обставинах, або Як нам аналізувати наш досвід літератури. Діалог: Медіа-студії. 2008. Вип. 7. С.150-159.
- Іванова О. А. Стратегії формування і трансформування досвіду читання у версіях українських журналів про літературу — «Київська Русь», «ШО». Уч. зап. Таврич. нац. ун-та им. В. И. Вернадского. Серия Филология. Социальные коммуникации. Т. 21 (60). № 1. С.285-293.
- Іванова О. А. Сьогодні у світі: глобальність, мережність, постмодерність, медіатизованість… Діалог: Медіа-студії. 2007. Вип. 6. С.101-111.
- Иванова Е. А. Информационная культура как архиватор памяти о природе вербального произведения. Літературознавчий збірник. Вип. 31–32. С.11-23.
- Іванова О. А. Літературна творчість як поле нових комунікативних зусиль у контексті соціології літератури. Діалог: Медіа-студії. Вип. 5. С.93-106.
- Іванова О. А. Горизонт очікуваного досвіду інсценізації сучасної української драматургії. Діалог: Медіа-студії. 2006. Вип. 4.С.175-187.
- Иванова Е. А. Сборник критических статей как экспликация текстовых стратегий современной критики, или Эклектизм как смысло- и формогенерирующий фактор. Діалог: Медіа-студії. Вип. 2. С.36-51.
- Іванова О. А. Що ІБТ, що Прохасько: публіцистичний текст як модель комунікативної ситуації. Нова філологія. 2005. №3 (23). С.134-149.
- Иванова Е. А. Современный толстый интеллектуальный журнал как коммуникативное событие. Діалог: Медіа-студії. 2004. Вип. 1. С.22-35.
- Иванова Е. А. К вопросу о формах и способах современного интеллектуального письма. Наук. вісн. Ізмаїльськ. держ. гуман. ун-ту. Історичні науки. Філологічні науки. 2004. №17. С.70-75.
- Іванова О. А. Оніричний дискурс та оніричний досвід Пастернака-лірика: автобіографізм та автоінтертекстуальність. Сучасні літературознавчі світової літератури: Онірична парадигма світової літератури. Випуск 1. 2004.С.58-66.
- Ivanova E. Zeitqenössisches Drama Theater in der Ukraine: Eine Bestandsaufnahe. Balagan: Slavisches drama, theater und Kino. Band 8 (2002). Heft 1. C.28-44.
- Іванова О. А. Ефект п`ятдесяти шести. Історико-літературний журнал.№7. С.266-271.
- Іванова О. А. Історія рецепції однієї наративності, або Чому детективна компонента художнього мислення Б.Акуніна – топологія шляху, що пролягає між Сцилою та Харибдою. Історико-літературний журнал. №8. С.198-211.
- Іванова О. А. Вісім з половиною хвилин сучасного постмодернізму про постмодерну сучасність. Історико-літературний журнал. 2002. №7. С.109-117.
- Іванова О. А. Очевидцеві сьогоднішнього постмодерну до «синкретичного театру мініатюр» запрошення на перформанс Історико-літературний журнал. №6. С.232-235.
- Іванова О. А. Комунікативний статус художнього тексту, або Роздуми про те, як саме «Входит в наш мирок миров разноголосица». Історико-літературний журнал. 2001. №6. С.143-154.
- Иванова Е. А. Коммуникативный статус текста в дискурсе –художественном, виртуальном, сакральном. Вісн. Харк. нац. ун-ту. Серія Філологія. №520. Вип. 33. С.22-27.
- Іванова О. А. Художній світ Пастернака-лірика: автореф. дис. … канд. філол. наук. Одеса, 2000. 20 с.
Участь у конференціях, симпозіумах, круглих столах
- Іванова О. А. Менеджмент новин чи маніпуляція інформацією: застосування комунікаційних технологій в сучасних масмедіа. 79-та звітна наукова конференція професорсько-викладацького складу і наукових працівників Одеського національного університету імені І. І. Мечникова. Одеса, 27 листопада 2024 р.
- Іванова О. А. Журналістика та реклама: нова медіареальність. Круглий стіл у Державному торговельно-економічному університеті. Київ, 2023 р.
- Іванова О. А. Обговорення досвіду проведення акредитації освітніх програм в Інституті журналістики КНУ імені Тараса Шевченка та Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка. Одеса, 11 травня 2023 р.
- Іванова О. А. Гендерно-чутливий медіапростір. Панельна дискусія про роль ЗМІ в забезпеченні рівних прав та протидії дискримінації статей. Одеса, 7 грудня 2023 р.
- Іванова О. А. Конфліктність сучасного інформаційного простору та медіатехнології врегулювання конфліктів в умовах глобальних і локальних ризиків. Науково-практичний семінар на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи. Одеса, 2023 р.
- Іванова О. А. Журналістика рішень та бренд-журналістика як альтернативна пропозиція у медіапросторі та нове бачення стосунків журналістики і реклами. Образ сучасності в гуманітарному знанні: І Міжнародна науково-практична конференція. Київ, 22 жовтня 2022 р. К.: Держ. торг.-екон. ун-т., 2022. С. 134-138.
- Іванова О.А. Концептуалізація загальних положень щодо інформаційного суспільства та проблем формування комунікативної культури сучасної людини з огляду на високий рівень конфліктності сучасності: розробка науково-дослідної теми № 314 «Конфліктогенність сучасного інформаційного простору та медіатехнології врегулювання конфліктів в умовах глобальних і локальних ризиків». 77-ма звітна наукова конференція професорсько-викладацького складу і наукових працівників Одеського національного університету імені І. І. Мечникова. Одеса, 24 листопада 2021 р.
- Іванова О. А. Аналітична журналістика і конфліктний дискурс: сили притягування та відштовхування. 75-та звітна наукова конференція професорсько-викладацького складу і наукових працівників Одеського національного університету імені І. І. Мечникова. Одеса, 26 листопада 2020 р.
- Іванова О. А. Громадянські медіа – розумні молодіжні ЗМІ про цікаве для зацікавлених. Актуальні проблеми медіапростору. Матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції. Київ, 9 квітня 2020 р. URL: http://journ.knu.ua/nauka1/090420-2
- Іванова О. А. Імідж та репутація органів державної влади у контексті стратегічних комунікацій. Трансформація фінансової системи та обліку в умовах інноваційної глокалізації національної економіки: збірник наукових праць за матеріалами Всеукраїнської науково-практичної конференції. С. 241-243.
- Іванова О. А. Громадянські медіа – розумні молодіжні ЗМІ про цікаве для зацікавлених. Актуальні проблеми медіапростору. Матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції. Київ, 9 квітня 2020 р. URL: http://journ.knu.ua/nauka1/090420-2
- Іванова О. А. Ментор. Перший Одеський Медіахакатон для громадських журналістів. Організатор – Impact HUB Odessa та Deutsche Welle Akademie. Одеса, листопад 2016 р.
- Іванова О. А. Як дотримуватись стандартів журналістики в умовах популізму, постправди та тиску різних сторін? Тренінг для редакторів, журналістів, блогерів та громадських журналістів. Київ, вересень 2017 р.
- Іванова О. А. Медіадискусія в Запоріжжі про ситуацію в медійному просторі за результатами моніторингу регіональних медіа України. Запоріжжя, вересень 2019 р.
- Іванова О. А. Кому потрібна медіаграмотність? Шлях від медіабезпеки до соціальної активності. Тренінг для редакторів, журналістів, блогерів та громадських журналістів. Одеса, жовтень 2019 р.
- Іванова О. А. Як розпізнати маніпуляцію, пропаганду, джинсу в інформаційному потоці? Неякісна журналістика та її наслідки для суспільства. Тренінг для редакторів, журналістів, блогерів та громадських журналістів. Одеса, березень 2018 р.
Підвищення кваліфікації, стажування
2003 (вересень – листопад): Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка;
2003 (грудень): Практичний курс BBC «TV Skills Course» на базі Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка;
2004 (травень, жовтень): Європейський центр комунікації і культури (Варшава, Польща);
2005 (січень): Канадсько-український проект «Розбудова демократії» на базі Академії педагогічних наук України, Інституту вищої освіти;
2006 (лютий – березень): Європейський центр комунікації і культури (Варшава, Польща);
2019 (травень – червень): ТОВ «Інформаційне агентство «Наблюдатель»;
2019 (жовтень): Експерт з акредитації освітніх програм: онлайн тренінг;
2019 (листопад): Тренінг експертів з акредитації освітніх програм;
2019 (листопад): Проблема дискримінації: чому вона «невидима» та як їй протидіяти?, тренінг;
2019 (листопад): Мова ворожнечі: як вона проявляється та як її уникати? Журналістська етика та цінності прав людини у висвітленні проблематики біженців, мігрантів та вимушених переселенців; тренінг;
2019 (листопад): Ґендероване суспільство та його медійні виміри. Образи жінок-політиків у медіа. «Жіноча» та «чоловіча робота. Як медіа пишуть про жінок у «нежіночих» сферах зайнятості. Як медіа пишуть про чоловіків. Жіноче тіло та краса як ґендероване явище; тренінг;
2019 (листопад): Рівні права і можливості чоловіків і жінок: світова та українська практика унормування; тренінг;
2019 (листопад): Діти як вразлива категорія: стандарти щодо висвітлення соціально-чутливих та правозахисних медіатем. Діти та війна; діти та сімейне насильство; діти та булінг; діти і місця несвободи; тренінг;
2019 (листопад): Особливості висвітлення у ЗМІ тематики ВІЛ-СНІДУ. Міфи і стереотипи в медіа щодо ВІЛ-інфекції та вразливих груп. Найбільш поширені помилки у журналістських матеріалах. Як проявляється стигма та дискримінація ВІЛ-позитивних людей у ЗМІ і як цього уникати. Етичні особливості роботи журналіста з ВІЛ-позитивними людьми; тренінг;
2019 – 2020 (листопад – квітень) Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Федеральна Асоціація Громадянських ЗМІ Німеччини; професійне програма на досвіді європейського мовника за темою «Модель Громадянського ТБ Німеччини та імплементація досвіду в українських медіа»;
2019 – 2020 (листопад – квітень): Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка; програма «Академія з прав людини для журналістів та журналісток» за підтримки Програми розвитку ООН в Україні, Міністерства закордонних справ Данії, Комісії з журналістської етики, Науково-методичної комісії з журналістики та інформації.
2019 – 2020 (листопад – квітень): професійне стажування для викладачів журналістики на досвіді європейського мовника за темою «Модель Громадянського ТБ Німеччини та імплементація досвіду в українських медіа» (190 годин, з 27 листопада 2019 року по 10 квітня 2020 року). Керівник стажування – Dr.Wolfgang Ressmann, Bundesvorsitzender у Bundesvorsitzender des Bundesverbandes Bürgermedien (Федеральний Голова Федеральної Асоціації Громадянських ЗМІ Німеччини).
2014 – до тепер: Іванова О. А. медіаексперт Інституту демократії імені Пилипа Орлика, керівник одеської групи експертів з моніторингу регіональних медіа. ІДПО – недержавний аналітичний центр в Україні. Основні напрямки діяльності охоплюють широкий спектр проблем: розвиток демократії; підтримка реформ у всіх сферах; свобода слова, розвиток незалежної преси; консолідація громадянського суспільства; зміцнення місцевого самоврядування; євроінтеграція. З 2010 року ІДПО акцентує увагу на проблемах свободи слова в Україні та розвитку незалежної преси. Проф. Іванова О. А. щороку бере участь у 4-5 хвилях моніторингу регіональних медіа України: січень, березень, травень, вересень, листопад. Мета проєкту – дослідження стану регіональних медіа України в змінних соціокультурних обставинах, дотримання місцевими медіа стандартів журналістики, діапазон тематики, що висвітлюється цим типом ЗМІ, наявність матеріалів з ознаками замовності, а також проросійських меседжів, наративів, мови ворожнечі тощо. Регіональні медіа мають принципове значення для місцевої громади, яка формує свої уявлення про порядок денний локального і глобального контексту через місцеві ЗМІ, від їхньої роботи залежить адекватність бачення місцевим населенням соціальних процесів, рівень конфліктності в регіоні тощо. Моніторинг, завдяки значній кількості хвиль спостереження, дає можливість бачити ситуацію як в статиці, так і в динаміці та робити обґрунтовані висновки щодо стану місцевих медіа і їхнього впливу на громадську думку.
Іванова Олена Андріївна – відомий в Україні фахівець у галузі соціальних та масових комунікацій, прикладних соціальнокомунікаційних технологій, теорії і практики реклами та піару, мистецької періодики, журналістики рішень, бренд-журналістики, локальних медіа, іміджелогії, стратегічних та маркетингових комунікацій, медіамоніторингу, медіаантропології; медіаекспертка, медіатренерка.